• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • Spokojnie, nic się nie stało

    Dzbańsk wszystko przyjmie.

    • 4 2

  • Moja propozycja. Skoro i tak ma być rezerwa pod tramwaj to zamiast buspasa proponuję zrobić tak jak na morenie, że autobusy mogą po torowisku jechać. I będzie wiecej miejsca dla aut, bo podejrzewam że ok 20-25% kierowców zrezygnuje na rzecz komunikacji miejskiej

    • 5 0

  • Az prosi sie aby nowa linia tramwajowa z Moreny skrecala za stawkiem na Wilenskiej do gory w strone Cyganskiej Gory i szla gora

    Ktora jedzie Powstancow Warszawskich ale do gory nie wjedzie a powstana tam na pewno nowe osiedla. Och wy planisci,planisci popatrzcie na mapy.

    • 1 2

  • Spacerowa po 2030? (2)

    Ta droga wstydu rządzących chyba już nigdy nie powstanie! Pewnie tacy wszyscy ekologiczni, więc niech stojące na niej samochody walą w powietrze setki spalin. Lepiej pozwolić na wybudowanie nowego osiedla przy skręcie do zoo niż zrobić porządny długi prawoskręt, żeby samochody skręcające do zoo nie korkowały drogi.

    • 12 2

    • O, kolejny zatroskany ekolog (1)

      DPF przestańcie wycinać i ograniczcie ilość przejazdów jak wam tak ekologia na sercu leży

      • 0 2

      • Ty myslisz ze jak u Ciebie na Kaszubach kazdy wycina DPF to w Gdansku tez tak robia? Wszystko zawsze można generalizować... Dochodzi potem tylko do takich sytuacji ze oskarżasz ludzi których nawet nie znasz...

        • 2 0

  • Nowa Opacka aż dwa lata minimum???

    Toć to uliczka a nie ulica...powariowali zeby to na etapy roczne dzielic???

    • 4 0

  • Tunel pod pachołkiem (2)

    Katastroficzny obraz oliwy ,żabianki i sopotu już jest w godzinach szczytu a jak będzie w 2030 roku. umieramy na raka i będzie coraz gorzej . droga zielona już powinna być . coś wtym planowaniu nie tak.

    • 9 3

    • pachołkiem to ty jesteś dla rządzących w tym mieście

      • 2 0

    • proponujesz zeby na raka umierali ci z przymorza zaspy i zabianki?

      • 0 1

  • Tak tak

    Terminy są podane i ciągle przesuwane! Budowa nowej Bulonskiej trwa wieczność i już powinna być dawno temu otwarta! Jedna droga a parę lat budowy, a w rzeczywistości ciężko człowieka na budowie spotkać bo nic się tam nie dzieje!

    • 5 1

  • priorytety

    1, powrót do zapomnianego przedłużenia Al. Sikorskiego na Orunię Górną
    2. rozbudowa Świętokrzyskiej
    3. estakada nad Łostowicką i węzeł drogowy z nową estakadą z prawdziwego zdarzenia na zjeździe Armii Krajowej przy6 Forum Gdańsk
    4. Nowa Warszawska w starej wersji i Nowa Jabłoniowa
    5. Spacerowa
    6. SKM przez Gdańsk Południe z pętla do obwodnicy
    7. od zaraz usprawnienie świateł na Havla przy wjeździe z Wilanowskiej/Milskiego, które blokują ruch na Havla
    7. SKM z Gdańsk Południa równolegle do obwodnicy łącząca dzielnice od strony południa miasta , ( by niepotrzebnie jechać do centrum miasta) z możliwościami przesiadek na komunikacje miejską

    Jeżeli władze nadal będą forsować głupie pomysły w stylu przejścia naziemne co 100-200 m na newralgicznym ciągu komunikacyjnym" Podwale Staromiejskie, Okopowa, Wały Jagiellońskie, Podwale grodzkie. Grunwaldzka itp., przy fatalnej komunikacji miejskiej ( też stoi w korkach z powodów m.in j.w.) , to będzie katastrofa.
    Wydłużanie linii tramwajowych pogarsza stan komunikacji. Każdy zdrowo myślący, jadąc do pracy/ z pracy mając do wyboru ślimaczące się i awaryjne tramwaje lub samochód wybierze samochód.
    Albo tworzymy z głowa komunikację miejska i strukturę drogowa dla mieszkańców, albo realizujemy potworki pod dyktando deweloperów. A tak na marginesie, może w końcu ci ostatni zaczną dokładać się ( i to w dużej mierze) do budowy struktury drogowej?
    Turyści są ważni, ale w wielu krajach europejskich wprowadzono opłaty dla turystów, które służą poprawie m.in. infrastruktury. I turyści płacą ok. 1-4 od osoby/doba w zależności od standardu obiektów, w których mieszkają w czasie pobyty. Fundusze unijne mogą być niewystarczające, dlaczego nie skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, dających spore dochody dla realizacji ważnych celów?

    • 8 2

  • Proszę o taki sam artykuł dotyczący Gdyni

    Nie wiem tylko, czy będzie o czym pisać w ogóle.

    • 6 0

  • zielony Bulwar ? (1)

    to Zielona Droga, czyli Czarny Dwór ?
    Jak "dłużej poczekać" ?? Nikt z władz nie widzi co się tam codziennie dzieje ?

    • 4 3

    • widzi. dlatego zeby zaraza sie nie rozrastala nie bedzie rozbudowy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane