• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • Te zwężenie do 1 pasa na N. Bulońskiej to i**otyzm

    Ale zawsze u nas sie tak buduje "na wczoraj"

    • 8 3

  • Deweloper rządzi. (1)

    Budowa dróg na peryferiach tylko zachęca kolejne osoby do kupowania mieszkań tam. A popyt nakręca podaż i deweloperska spirala nakręca się bez końca. Gdyby zakręcić kurek z kasą pompowaną w południe to mieszkania tam nie sprzedawałyby się jak świeże bułeczki i może udałoby się zatrzymać te szaleństwo.

    • 4 3

    • Na prezydenta!

      • 0 1

  • tunel w lesie - mam nadzieję, że kasy nie będzie na takie głupoty

    tunele są potrzebne - ale pod torami, pod Grunwaldzką

    • 3 3

  • A gdzie obiecana 4 lata temu Budowlanych?

    Kłamstwa wyborcze.

    • 5 1

  • To stara kielnieńska

    W takim stanie ma wytrzymać jeszcze min 10 lat ? Jestem w szoku. Teraz się cieszę że mieszkania tam nie kupiłem.

    • 1 2

  • Wiadukt nad Łostowicką wzdłuż Armii Krajowej potrzebny od już! (2)

    Wiadukt nad Łostowicką uzdrowiłby w dużym zakresie przepustowość w tej części Gdańska. Potok rozpłynąłby się na Havla, do obwodnicy i pobliskich osiedli - Jabłoniowa, Jasień.

    • 10 2

    • (1)

      Da to tyle że zamiast stać w korku przy Łostowickiej będzie się stało przy Forum

      • 1 3

      • Ty to chyba kumpel Zomkowskiego jestes

        On tez z taka pewnoscia wyglasza swoje madrosci na temat idealnych polaczen ZKMu.Ludzie swoje a osiolek swoje.

        • 0 1

  • wiecej dla roweraków

    bedzie wiecej miejsca dla mnie w luksusowym merasiu na miescie
    a jak kto mysli ze bedzie zyc dlugo bo pedaluje to sie pomylil bo geny decyduja

    • 0 0

  • bezwolny samorząd i dulczessa adamowicza... (1)

    czy ktoś pomyślał o procedurach awaryjnych w czasie opadu śniegu policja, miasto? a może ktoś pracuje nad obwodnicą 4-pasmową i/lub przepustowością wjazdów i zjazdów do osiedli? czy deweloperzy zostawią temat bez rozwiązania jak w Osowie ? kto bierze odpowiedzialność i pieniądze w Gdańsku za 'nicnierobienie'?

    • 6 1

    • 3 królowie nawet zrzutki na dźwig do udrażniania obwodnicy nie dadzą.

      i przy kolizji usuwanie tira 8 godzin a ty o jakichś procedurach. Liberalnie wszystko samo się toczy. POdzielą to co jest do sprzedania i kasę przeżrą.

      • 0 2

  • Miato Gdańsk w pigułce (1)

    Rządzą dyletanci i ignoranci na czele z Dulkiewicz. Brak siły, wizji i środków do realizacji planów w nowych osiedlach (deweloper nabiera mieszkańców komfortem ale karze korkami). Bez 4-pasmowej w każdą stronę obwodnicy, Trójmiasto się zapcha b.szybko. Miasto jest zalewane wskutek zabetonowania górnych tarasów Moreny i Chełmna. Pozoracja i makiety. Im szybciej dzieci PO odejdą z miasta tym lepiej.

    • 11 2

    • dodaj jeszcze pisowskiego konserwatora blokującego rozwój DT i młodego miasta

      • 1 3

  • w planie na 2030, a będzie pewnie 2040, to se k**poczekacie do emerytury... :(

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane