• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Havla codziennie w korku, masakra!!!!

    • 6 3

    • (1)

      Masz tramwaj - 15 minut do centrum

      • 1 2

      • Ten tramwaj stoi na każdych możliwych swiatłach. W godzinach szczytu na Przymorze dojadę w podobnym czasie a poza godzinami szczytu 2 razy szybciej

        • 2 0

  • Nic to... pozostaje rydwan... południe Gdańska zakorkowane

    • 10 1

  • Duży wpływ na zakorkowanie Czarnego Dworu mają sami kierowcy

    gapiący się w telefony, ruszający zbyt późno, rozpędzający do 50 zbyt długo, zachowujący zbyt duże odstępy, wpuszczający pojazdy z boków itp., Bardzo słabe są umiejętności kierowców. Może przebudowa pomoże

    • 5 3

  • Dulkiewicz gdzie jest nowa ul. Swietokrzyska? Tam horror nam zrobiliscie (2)

    Nie Rydwany i Onety tylko zajmij sie mieszkancami

    • 22 3

    • Odwołac ją szybko trzeba

      jest zupełnie oderwana od rzeczywistosci chyba?

      • 3 2

    • W sedno

      • 2 0

  • A kiedy Nowa Słowackiego - dokończenie

    Omamiono nas, aby pobrać fundusze z Unii, a teraz władze mają gdzieś mieszkańców Zaspy. - Trując ich bardzo przez duże zanieczyszczenie powietrza na skutek wprowadzenia tyle ciężkiego ruchu samochodowego na JPII i Rzeczpospolitą do portu. Długotrwałe narażenie na działanie pyłu PM 2,5 skraca średnią długość życia, krótkotrwałe powoduje wzrost śmiertelności z powodu chorób układu oddechowego i krążenia oraz wzrost ryzyka nasilenia astmy czy osłabienia czynności płuc i innych wg. raportów WHO

    • 4 2

  • drogi dla dewelopera z pieniędzy miasta,kto nie głupi ten wie jak to działa.

    • 6 2

  • A tak realnie to podkręcą zegar...

    ... W kompie z Tristarem. I na tym się skończy.

    • 5 0

  • A może niech deweloperzy za działki...

    ... Płacą drogami, a nie mieszkaniami?

    • 9 1

  • Wiadukt nad Łostowicką i puszczenie tramwaju (1)

    to świetna inwestycja i korytarz z południa Gdańska do innych częsci miasta. Czy pani Prezydent i miasto zrobią cos w tym kierunku?

    • 8 0

    • Sam sie kiedys dziwilem dlaczego go nie wybuduja

      Jadac a Moreny na Chelm...pozniej za Lostowicami mogl byc wiadukt jeden w prawo drugi na wprost... zadnych swiatel,zadnych krukow. Ale najprostrze rozwiazania sa w Gdansku n a.c jtrudniejsze.

      • 1 0

  • plany kontra rzeczywistość

    Może by tak nasi szanowni włodarze miasta ruszyli tyłki z wygodnych stołków, przeszli się i popytali ludzi, to nie, bawią się w wielką politykę a sprawy miasta są na dalszym planie - korki, dziury, wypadki. Zamiast zobligować deweloperów grasujących w mieście do jednoczesnej budowy nowych dróg przy ich inwestycjach, to znowu nie, bo po co, lepiej wszystko sprzedać, zabetonować i się nie przejmować o nic. A przejazd na Oruni przy ul. Gościnnej - tu to wcale nie ma się czym martwić, przecież to tylko Orunia ! A że giną ludzie bezpośrednio na przejeździe i pośrednio bo karetka na sygnale, czy straż pożarna stoją przed szlabanem po kilka, a czasami kilkanaście minut, bo ruch pociągów jest ogromny to nikogo nie wzrusza, bo włodarze miasta mają inne ważne plany i pomysły na miasto typu - co by tu jeszcze sprzedać no kasa musi się przecież zgadzać...

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane