• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie przejście naziemne przy dworcu PKP?

Aleksandra Nietopiel
11 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (800)
18 września - to kolejna już data wyznaczona na otwarcie ofert w przetargu na budowę przejścia naziemnego przy dworcu. Postępowanie ruszyło  w kwietniu. 18 września - to kolejna już data wyznaczona na otwarcie ofert w przetargu na budowę przejścia naziemnego przy dworcu. Postępowanie ruszyło  w kwietniu.

W kwietniu ogłoszono przetarg, ale cztery miesiące później wciąż nie wyłoniono wykonawcy. Chodzi o budowę przejścia naziemnego dla pieszych przez Podwale GrodzkieMapka przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Wykonawcę poznamy prawdopodobnie jesienią.



Czy czekasz na przejście naziemne przy dworcu w Gdańsku?

Po oddaniu - z prawie dwuletnim opóźnieniem, ale jednak - wyremontowanego budynku dworca kolejowego Gdańsk Główny, wraca pytanie o start prac przy budowie przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie.

Przejście ma powstać w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny. Prace budowlane mają potrwać prawie pół roku (24 tygodnie). Zanim jednak ruszą, trzeba znaleźć wykonawcę. A tego nie udało się zrobić od kwietnia.

Informacja o przetargu na platformie zakupowej pojawiła się 19 kwietnia. Od tamtego czasu termin złożenia ofert przekładano już kilka razy. Dlaczego? Powodem były pytania zadawane przez firmy zainteresowane udziałem w przetargu. Zadano ich niemal 100. Skutkowały one także zmianami w SWZ-ie, czyli specyfikacji warunków zamówienia, kluczowym dla przetargu dokumencie.

Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu

Usprawnienie komunikacji i większa dostępność



Nowe przejście dla pieszych ma ułatwić dostanie się pieszych na przystanki tramwajowe i autobusowe na wysokości dworca oraz do samej stacji kolejowej. Ma się ono pojawić mniej więcej na wysokości dawnego kina KrewetkaMapka, a więc na przedłużeniu ul. ElżbietańskiejMapka.

W ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny zaplanowano m.in:

  • budowę przejścia pieszego i przejazdu rowerowego przez Podwale Grodzkie,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych,
  • nasadzenie niskiej zieleni
  • montaż ławek, donic, koszy na śmieci

Sygnalizacja na nowym przejściu ma być zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną obsługującą Hucisko. Drogowcy zakładają więc, że nie spowoduje ono utrudnień w ruchu samochodów.

- Przedłużenie peronów to otwarcie na osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej. Projekt jest tak dostosowany, by zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej. Spodziewamy się, że realizacja robót zakończy się jeszcze w tym roku - mówił w kwietniu Karol Kalinowski, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wiadomo jednak, że dziś ten termin na wykonanie inwestycji jest niemożliwy do utrzymania.



Otwarcie kopert z ofertami najwcześniej 18 września



Pierwszy termin otwarcia ofert zaplanowano 23 maja, potem były kolejne zmiany daty. Teraz termin składania ofert ustalono na 18 września.

Oby tego terminu wreszcie udało się dotrzymać.

Negatywne zaopiniowanie projektu



Co jest przyczyną przedłużającej się procedury? Jak dowiadujemy się nieoficjalnie problemem, oprócz pytań zadawanych w przetargu, jest kwestia uzyskania opinii do ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który dwukrotnie negatywnie zaopiniował projekt.

Miasto odwołuje się od tej decyzji i nie rezygnuje z inwestycji, która ma zwiększyć dostępność tego miejsca.

Miejsca

Opinie (800) ponad 20 zablokowanych

  • Wyniki tej ankiety to głos obywateli

    Fanaberie władzy i ich kolegów są nie dopuszczalne !! oni wykonują pracę dla nas! Za nasze pieniądze! To co robią obecnie , to zwykła samowolka i robienie co się chce, traktowanie miasta jak swojej prywatnej posiadłości!!!!

    • 10 5

  • Przejście powinno powstać na przeciwko wejścia (1)

    głównego do dworca. Przez jego dziwaczne umiejscowienie malo kto będzie z niego korzystać.

    • 6 5

    • Dokładnie

      Powinno być umiejscowione na wylocie ulicy Heveliusza. Wtedy ma jakiś sens

      • 2 0

  • A windy od tramwajow ????

    Ludzie! Normalne miasta mają windy od przystanków tramwajowych w każdą stronę a tu w tym politycznym zad*piu wielka niemoc miasta Gdańsk. Coraz bardziej wstyd mi za rządzących.

    • 6 0

  • Oby nigdy

    Starczy świateł w glownym

    • 5 5

  • Na wejściach do tuneli potrzebny jest nowatorski wynalazek znany nawet w Polinezji o nazwie ruchome schody. (3)

    Jeżeli włodarze miasta nie wiedzą co to takiego, to niech sobie wygooglują albo spytają Papuasów, którzy z pewnością wiedzą.

    • 11 1

    • Inteligent gdybys miał rozum to bys wiedział ile kosztuja schody ruchome i winda dla niepełnosprawnych

      ile jest w Gdańsku tuneli ile trzeba było by ich kupic jak bardzo sa awaryjne i ile kosztuje ich utrzymanie.ale jest rozwiazanie wprowadzic podatek 500zł na kazde auto miesiecznie na pokrycie kosztów twoich pomysłów to jak zaplacisz ?:)

      • 1 3

    • takiego bubla bez ruchomych schodów, zafundowano nam przy samym budynku dworca

      • 1 0

    • Czyli wprowadzamy ruchome schody dla samochodów?

      Czy jak o Twoją tłustą dupę chodzi, to już jest głupi pomysł?

      • 0 2

  • I to jest ta cała ekologia i ecodriving za którą wszyscy płacimy (3)

    A potem się dziwić czemu więcej syfu jest jak auta coraz częściej ruszają i hamując zużywając kupę paliwa i podzespołów eksploatacyjnym
    Bo świętym krowom ciężko użyć schodów czy wind żeby bezkolizyjnie i bez wchodzenia sobie w drogę przejść na drugą stronę ulicy

    • 6 5

    • zezłomuj i po problemie

      • 1 2

    • Świetny przykład roszczeniowego dzbana sam sobie zaprzeczasz i jednocześnie siebie opisujesz tobie sie nie chce (1)

      ruszyc tyłka by przejsc gdzies pieszo dlatego korkujesz miasto blachosmrodem i zatruwasz wszystkich wokoło spalinami

      • 2 2

      • Pracowanie jako kierowca robi brrr

        Dla takich ludzi jak ty wycinam kata i tłumik z daily

        • 2 0

  • ale kielofcyki lamentują. och jak im źle jak niedobrze (1)

    • 5 9

    • jazgot osób, którym samochody do tyłów przyrosły też jest muzyką dla moich uszu :D

      • 0 1

  • (2)

    Przejścia podziemne były by bardziej przyjazne gdyby (o ile jest to możliwe technicznie) obok schodów były spokojne długie pochylnie by można było spacerkiem zejść i wyjść z tunelu. Ponadto jest kilka tuneli w Gdańsku, przez które ze względów estetycznych nie mam ochoty przechodzić. Czy naprawdę nie da się ich zagospodarować, chociażby w ten sposób by były przyjazne dla przechodniów. Np. przejście pod ul. Podwale przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej , zwłaszcza od strony budynku ZUS mogło zaczynać się kawiarnią lub cukiernią stojącą nieco z boku wejścia do tunelu, ale tak by lekko w ten tunel wchodziła. Jest tam na to miejsce. Z czasem gdy z drugiej strony tunelu prowadzona inwestycja zostanie zakończona, też jest miejsce na to by otworzyć jakąś gastronomie. Tak funkcjonujący tunel nie byłby dewastowany, zaśmiecany i zachęcał by do tego, by z niego skorzystać. Oczywiście to nie mogą być jakieś bieda szopy, wozy gastronomiczne, to powinien być porządny projekt nadający charakter tunelowi.

    • 6 3

    • Sam sobie zaprzeczasz jesli tunel zajmowała by cukiernia kwiarnia to by został przez nie zablokowany (1)

      I niema mozliwosci by tunel niebył dewastowany chyb ze był by na noc zamykany ale sa mnij uczeszczane przejscia tunelami które są dewastowane nawet w dzien !!
      I niema innego wyjscia niz przejscie naziemne

      • 1 1

      • Chyba niewiele zrozumiałeś z tego co napisałem.

        • 0 0

  • (1)

    Czy nie lepiej byłoby zainstalować ruchome schody na wszystkich wejściach/wyjściach z pieszego tunelu?

    • 7 6

    • nie

      • 1 4

  • Obok wszystkich tuneli powinno sie wybudowac przejscia naziemne i to powinno byc obowiazkowe i jak najszybciej zrealizowane

    a unas to sie ślimaczy strasznie

    • 3 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane