• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie przejście naziemne przy dworcu PKP?

Aleksandra Nietopiel
11 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (800)
18 września - to kolejna już data wyznaczona na otwarcie ofert w przetargu na budowę przejścia naziemnego przy dworcu. Postępowanie ruszyło  w kwietniu. 18 września - to kolejna już data wyznaczona na otwarcie ofert w przetargu na budowę przejścia naziemnego przy dworcu. Postępowanie ruszyło  w kwietniu.

W kwietniu ogłoszono przetarg, ale cztery miesiące później wciąż nie wyłoniono wykonawcy. Chodzi o budowę przejścia naziemnego dla pieszych przez Podwale GrodzkieMapka przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Wykonawcę poznamy prawdopodobnie jesienią.



Czy czekasz na przejście naziemne przy dworcu w Gdańsku?

Po oddaniu - z prawie dwuletnim opóźnieniem, ale jednak - wyremontowanego budynku dworca kolejowego Gdańsk Główny, wraca pytanie o start prac przy budowie przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie.

Przejście ma powstać w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny. Prace budowlane mają potrwać prawie pół roku (24 tygodnie). Zanim jednak ruszą, trzeba znaleźć wykonawcę. A tego nie udało się zrobić od kwietnia.

Informacja o przetargu na platformie zakupowej pojawiła się 19 kwietnia. Od tamtego czasu termin złożenia ofert przekładano już kilka razy. Dlaczego? Powodem były pytania zadawane przez firmy zainteresowane udziałem w przetargu. Zadano ich niemal 100. Skutkowały one także zmianami w SWZ-ie, czyli specyfikacji warunków zamówienia, kluczowym dla przetargu dokumencie.

Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu

Usprawnienie komunikacji i większa dostępność



Nowe przejście dla pieszych ma ułatwić dostanie się pieszych na przystanki tramwajowe i autobusowe na wysokości dworca oraz do samej stacji kolejowej. Ma się ono pojawić mniej więcej na wysokości dawnego kina KrewetkaMapka, a więc na przedłużeniu ul. ElżbietańskiejMapka.

W ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny zaplanowano m.in:

  • budowę przejścia pieszego i przejazdu rowerowego przez Podwale Grodzkie,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych,
  • nasadzenie niskiej zieleni
  • montaż ławek, donic, koszy na śmieci

Sygnalizacja na nowym przejściu ma być zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną obsługującą Hucisko. Drogowcy zakładają więc, że nie spowoduje ono utrudnień w ruchu samochodów.

- Przedłużenie peronów to otwarcie na osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej. Projekt jest tak dostosowany, by zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej. Spodziewamy się, że realizacja robót zakończy się jeszcze w tym roku - mówił w kwietniu Karol Kalinowski, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wiadomo jednak, że dziś ten termin na wykonanie inwestycji jest niemożliwy do utrzymania.



Otwarcie kopert z ofertami najwcześniej 18 września



Pierwszy termin otwarcia ofert zaplanowano 23 maja, potem były kolejne zmiany daty. Teraz termin składania ofert ustalono na 18 września.

Oby tego terminu wreszcie udało się dotrzymać.

Negatywne zaopiniowanie projektu



Co jest przyczyną przedłużającej się procedury? Jak dowiadujemy się nieoficjalnie problemem, oprócz pytań zadawanych w przetargu, jest kwestia uzyskania opinii do ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który dwukrotnie negatywnie zaopiniował projekt.

Miasto odwołuje się od tej decyzji i nie rezygnuje z inwestycji, która ma zwiększyć dostępność tego miejsca.

Miejsca

Opinie (800) ponad 20 zablokowanych

  • przej (1)

    jak się komuś nie podoba ruch samochodowy , to mam pomysł : po obu stronach jezdni trzeba postawić ekrany i po robocie

    • 6 5

    • wystarczy zakaz jazdy samochodem po miescie

      • 1 1

  • zbudowano tunel, aby uniknąć przejścia klasycznego i świateł a teraz regres? (4)

    jeśli ciasno, to zbudować drugi tunel

    • 11 6

    • Ty jesteś regresem (3)

      • 0 6

      • a po co zbudowano tunel? (2)

        • 3 0

        • (1)

          Bo myśleli, że autostrady w mieście to przyszłość i dobry kierunek.

          • 1 2

          • bo jest to dobry, patrz Kopenhaga

            Piec ringow autostradowych, wszedzie, nawet na zachodnim wybrzezu Jutlandii buduje sie autostradowe obwodnice miasteczek i wiosek...
            Za to pociag potrafi... nie przyjechac...

            Patrz Dusseldorf i parki i bulwary nad Renem. A pod nimi... szesciopasmowe autostrady...

            • 0 0

  • Po prostu dulkiewicz idzie na łatwiznę ,zamiast pobudować schody ruchome ja w cywilizowanym świecie.

    Ale jej wystarczy wiadro farby na wymalowanie przejścia i po sprawie. Zaoszczędzi na kolejny rydwan.

    • 7 3

  • ciekawe - jak można było wpaść na pomysł budowy przejścia naziemnego - to przecież ruchliwa i elegancka magistrala!

    ale wpaść to jedno, natomiast przekonać do budowy to drugie - komu to się udało. Jak by mi ktoś coś takiego zaproponował, to bym uznał, że coś nie teges...

    • 5 5

  • PKP

    Byłam przed chwilą przy Dworcu PKP, a tablice elektroniczne informując3 o odjeździe autobusów jak dawniej (od "X" czasu, jak nie spełniają swej roli, bo nic na nich nie widać, tak dalej bezużyteczne. Tak prostej sprawy nie potrafią załatwić, a "rzucają się" na bezsensowne przejście naziemne przy dworcu, by tamować ruch. Nie mówiąc już o budowie przejścia, które będzie trwało latami, jak remont dworca. Pod wiatami ławeczki króciutkie, ludzie nie mają gdzie spocząć. A dlaczego przy wyjściu z tunelu na przystanki nie ma schodów ruchomych? To ułatwiłoby ludziom przemieszczenie się. Piszecie o jakichś pseudo-ułatwieniach, a to, co aż "bije w oczy", tego nie ma. Kto tym rządzi?

    • 9 1

  • zamiast przejścia szybciej bym się spodziewał mądrego rozwiązania - jeśli masz czerwone światło

    a nic nie jedzie - przechodzisz.

    • 3 4

  • regres w rozwoju, podobnie jak wsteczna zamiana nazwy miasta Rejkiawik na Reykjavík

    a Nevada czeka na spolszczenie Newada, niczym Teksas, nie Texas...

    • 1 3

  • Fatalny pomysł

    Fatalny pomysł. Na pewno nie w tym miejscu. Szkoda pieniędzy. Jest wiele miejsc w Gdańsku, które pilnie potrzebują przebudowy

    • 8 6

  • Niezła beka tak poczytać komentarze (4)

    tych wszystkich płaczących kierowców xD

    • 9 17

    • i pochwały piszych? (1)

      • 5 0

      • Jeżeli jesteś zawsze kierowcą, a nigdy pieszym, to coś z Toba grubo nie tak...

        • 1 3

    • kierowca = ciemnota umysłowa

      • 1 4

    • Jak już dorośniesz i wygoisz pryszcze zmienisz zdanie!

      • 2 0

  • Kolejna bezmyślna inwestycja do zakorkowania centrum

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane