- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (159 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
Kiedy powstanie przejście naziemne przy dworcu PKP?
W kwietniu ogłoszono przetarg, ale cztery miesiące później wciąż nie wyłoniono wykonawcy. Chodzi o budowę przejścia naziemnego dla pieszych przez Podwale Grodzkie przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Wykonawcę poznamy prawdopodobnie jesienią.
Przejście ma powstać w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny. Prace budowlane mają potrwać prawie pół roku (24 tygodnie). Zanim jednak ruszą, trzeba znaleźć wykonawcę. A tego nie udało się zrobić od kwietnia.
Informacja o przetargu na platformie zakupowej pojawiła się 19 kwietnia. Od tamtego czasu termin złożenia ofert przekładano już kilka razy. Dlaczego? Powodem były pytania zadawane przez firmy zainteresowane udziałem w przetargu. Zadano ich niemal 100. Skutkowały one także zmianami w SWZ-ie, czyli specyfikacji warunków zamówienia, kluczowym dla przetargu dokumencie.
![Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3425/150x100/3425216__c_167_20_1386_969__kr.webp)
Usprawnienie komunikacji i większa dostępność
Nowe przejście dla pieszych ma ułatwić dostanie się pieszych na przystanki tramwajowe i autobusowe na wysokości dworca oraz do samej stacji kolejowej. Ma się ono pojawić mniej więcej na wysokości dawnego kina Krewetka
W ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny zaplanowano m.in:
- budowę przejścia pieszego i przejazdu rowerowego przez Podwale Grodzkie,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych,
- nasadzenie niskiej zieleni
- montaż ławek, donic, koszy na śmieci
Sygnalizacja na nowym przejściu ma być zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną obsługującą Hucisko. Drogowcy zakładają więc, że nie spowoduje ono utrudnień w ruchu samochodów.
- Przedłużenie peronów to otwarcie na osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej. Projekt jest tak dostosowany, by zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej. Spodziewamy się, że realizacja robót zakończy się jeszcze w tym roku - mówił w kwietniu Karol Kalinowski, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wiadomo jednak, że dziś ten termin na wykonanie inwestycji jest niemożliwy do utrzymania.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz mieszkania lub biura w śródmieściu? Sprawdź oferty sprzedaży i najmu
Otwarcie kopert z ofertami najwcześniej 18 września
Pierwszy termin otwarcia ofert zaplanowano 23 maja, potem były kolejne zmiany daty. Teraz termin składania ofert ustalono na 18 września.
Oby tego terminu wreszcie udało się dotrzymać.
Negatywne zaopiniowanie projektu
Co jest przyczyną przedłużającej się procedury? Jak dowiadujemy się nieoficjalnie problemem, oprócz pytań zadawanych w przetargu, jest kwestia uzyskania opinii do ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który dwukrotnie negatywnie zaopiniował projekt.
Miasto odwołuje się od tej decyzji i nie rezygnuje z inwestycji, która ma zwiększyć dostępność tego miejsca.
Miejsca
Opinie (800) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-11 12:32
Logika
Za X milionów złotych odnowiono dworzec PKP wraz z przejściami podziemnymi i windami teraz przejście naziemne będzie budowane, po co remontowano przejścia podziemne trzeba było je zasypać. Za te decyzje i realizację powinien urzędnik z własnej kieszeni a nie z podatków miasta. Kolejny przykład niegospodarności
- 7 1
-
2023-08-11 12:34
(1)
Ale po co? W krajach cywilizowanych robi się przejścia nad ulicami aby był płynny ruch aut. W gdanku jak widać na odwrót pokazuje to przejście koło forum które robi ogromne korki w centrum
- 12 2
-
2023-08-12 17:31
nie jesteś na bieząco
w wielu miastach UE likwiduje się kładki nad arteriami ruchu drogowego i przejścia podziemne, poprawiając warunki ruchu pieszych i rowerzystów kosztem realokacji przestrzeni jezdni. Przykład: Paryż i Londyn oraz wiele innych miast.
- 0 1
-
2023-08-11 12:36
Odkąd pamiętam przejscie podziemne jest wiecznie w remoncie. (1)
Jakaś wieczna dłubanina od lat 80 . I chyba tak zostanie...
- 3 3
-
2023-08-11 16:43
Bo tam ciągle sufit przecieka
- 2 0
-
2023-08-11 12:53
Oby nigdy
- 9 4
-
2023-08-11 13:06
" przejścowa" Oleńka (1)
Pani Prezydent, moja propozycja brzmi; zlikwidować jezdnie, a na traktach kołowych co 50 m wyznaczyć w poprzek przejścia dla pieszych - będzie fajnie i druga kadencja pewna!!
- 11 4
-
2023-08-11 13:24
idź postój w korkach, bo zaczynasz gwiazdorzyć
- 0 2
-
2023-08-11 13:11
Szacun dla władz miasta, w końcu odważyły się zawalczyć o normalność dla mieszkańców i nie poddały się terroryzmowi kierowców (2)
- 7 10
-
2023-08-11 13:14
To przejscie powinno powstac 20 lat temu!!A i nie wiadomo czy wogle powstanie
- 2 3
-
2023-08-11 13:16
Gdzie tu normalność,jest przejście tunelem. Gdzie tu sens Gdzie logika?
- 2 4
-
2023-08-11 13:15
Tęczowe pasy
Jeżeli już ma być tam przejście, to zebra powinna być tęczowa.
- 3 2
-
2023-08-11 13:17
Komu?
Tylko z SKM ma perony na poziomie 0 . Z peronu i na perony 1,2 i tak trzeba zejść do tunelu i teraz bez problemów przejść do przystanków suchą nogą. To lobby hamujące ruch musi niestety wymrzeć.
- 7 2
-
2023-08-11 13:23
Dżakarta najsmrodliwszym miastem świata - także przez dym z aut; może skasować auta?
ryksze, autobusy, zaprzęgi konne?
- 6 2
-
2023-08-11 13:30
Ciąg dalszy korkowania miasta. Przejście przy Locie spowodowało że wszystko stoi. Kolejne nikomu niepotrzebne przejście naziemne bo są podziemne, zablokuje całkowicie ruch.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.