- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (512 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (144 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (115 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (92 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Kiedy powstanie przejście naziemne przy dworcu PKP?
W kwietniu ogłoszono przetarg, ale cztery miesiące później wciąż nie wyłoniono wykonawcy. Chodzi o budowę przejścia naziemnego dla pieszych przez Podwale Grodzkie przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Wykonawcę poznamy prawdopodobnie jesienią.
Przejście ma powstać w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny. Prace budowlane mają potrwać prawie pół roku (24 tygodnie). Zanim jednak ruszą, trzeba znaleźć wykonawcę. A tego nie udało się zrobić od kwietnia.
Informacja o przetargu na platformie zakupowej pojawiła się 19 kwietnia. Od tamtego czasu termin złożenia ofert przekładano już kilka razy. Dlaczego? Powodem były pytania zadawane przez firmy zainteresowane udziałem w przetargu. Zadano ich niemal 100. Skutkowały one także zmianami w SWZ-ie, czyli specyfikacji warunków zamówienia, kluczowym dla przetargu dokumencie.
![Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3425/150x100/3425216__c_167_20_1386_969__kr.webp)
Usprawnienie komunikacji i większa dostępność
Nowe przejście dla pieszych ma ułatwić dostanie się pieszych na przystanki tramwajowe i autobusowe na wysokości dworca oraz do samej stacji kolejowej. Ma się ono pojawić mniej więcej na wysokości dawnego kina Krewetka
W ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny zaplanowano m.in:
- budowę przejścia pieszego i przejazdu rowerowego przez Podwale Grodzkie,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych,
- nasadzenie niskiej zieleni
- montaż ławek, donic, koszy na śmieci
Sygnalizacja na nowym przejściu ma być zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną obsługującą Hucisko. Drogowcy zakładają więc, że nie spowoduje ono utrudnień w ruchu samochodów.
- Przedłużenie peronów to otwarcie na osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej. Projekt jest tak dostosowany, by zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej. Spodziewamy się, że realizacja robót zakończy się jeszcze w tym roku - mówił w kwietniu Karol Kalinowski, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wiadomo jednak, że dziś ten termin na wykonanie inwestycji jest niemożliwy do utrzymania.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz mieszkania lub biura w śródmieściu? Sprawdź oferty sprzedaży i najmu
Otwarcie kopert z ofertami najwcześniej 18 września
Pierwszy termin otwarcia ofert zaplanowano 23 maja, potem były kolejne zmiany daty. Teraz termin składania ofert ustalono na 18 września.
Oby tego terminu wreszcie udało się dotrzymać.
Negatywne zaopiniowanie projektu
Co jest przyczyną przedłużającej się procedury? Jak dowiadujemy się nieoficjalnie problemem, oprócz pytań zadawanych w przetargu, jest kwestia uzyskania opinii do ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który dwukrotnie negatywnie zaopiniował projekt.
Miasto odwołuje się od tej decyzji i nie rezygnuje z inwestycji, która ma zwiększyć dostępność tego miejsca.
Miejsca
Opinie (800) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-13 23:41
Przejście dla pieszych
Przystanek tramwajowy Dwa Główny w Gdańsku jest najbardziej nie przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu, rozwiązania komunikacyjne rodem z lat 80 ubiegłego wieku w którym osoby niepełnosprawne były po prostu "niewidoczne" dla urzędników.Tak samo matki z wózkami dziecięcymi dlatego staram się unikać przystanku dworzec Główny jak ognia , jak mam się przesiadać na autobus to jadę do bramy wyżynnej bo tam jest po prostu wygodniej
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.