• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie przejście naziemne przy dworcu PKP?

Aleksandra Nietopiel
11 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (800)
18 września - to kolejna już data wyznaczona na otwarcie ofert w przetargu na budowę przejścia naziemnego przy dworcu. Postępowanie ruszyło  w kwietniu. 18 września - to kolejna już data wyznaczona na otwarcie ofert w przetargu na budowę przejścia naziemnego przy dworcu. Postępowanie ruszyło  w kwietniu.

W kwietniu ogłoszono przetarg, ale cztery miesiące później wciąż nie wyłoniono wykonawcy. Chodzi o budowę przejścia naziemnego dla pieszych przez Podwale GrodzkieMapka przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Wykonawcę poznamy prawdopodobnie jesienią.



Czy czekasz na przejście naziemne przy dworcu w Gdańsku?

Po oddaniu - z prawie dwuletnim opóźnieniem, ale jednak - wyremontowanego budynku dworca kolejowego Gdańsk Główny, wraca pytanie o start prac przy budowie przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie.

Przejście ma powstać w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny. Prace budowlane mają potrwać prawie pół roku (24 tygodnie). Zanim jednak ruszą, trzeba znaleźć wykonawcę. A tego nie udało się zrobić od kwietnia.

Informacja o przetargu na platformie zakupowej pojawiła się 19 kwietnia. Od tamtego czasu termin złożenia ofert przekładano już kilka razy. Dlaczego? Powodem były pytania zadawane przez firmy zainteresowane udziałem w przetargu. Zadano ich niemal 100. Skutkowały one także zmianami w SWZ-ie, czyli specyfikacji warunków zamówienia, kluczowym dla przetargu dokumencie.

Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu

Usprawnienie komunikacji i większa dostępność



Nowe przejście dla pieszych ma ułatwić dostanie się pieszych na przystanki tramwajowe i autobusowe na wysokości dworca oraz do samej stacji kolejowej. Ma się ono pojawić mniej więcej na wysokości dawnego kina KrewetkaMapka, a więc na przedłużeniu ul. ElżbietańskiejMapka.

W ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny zaplanowano m.in:

  • budowę przejścia pieszego i przejazdu rowerowego przez Podwale Grodzkie,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych,
  • nasadzenie niskiej zieleni
  • montaż ławek, donic, koszy na śmieci

Sygnalizacja na nowym przejściu ma być zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną obsługującą Hucisko. Drogowcy zakładają więc, że nie spowoduje ono utrudnień w ruchu samochodów.

- Przedłużenie peronów to otwarcie na osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej. Projekt jest tak dostosowany, by zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej. Spodziewamy się, że realizacja robót zakończy się jeszcze w tym roku - mówił w kwietniu Karol Kalinowski, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wiadomo jednak, że dziś ten termin na wykonanie inwestycji jest niemożliwy do utrzymania.



Otwarcie kopert z ofertami najwcześniej 18 września



Pierwszy termin otwarcia ofert zaplanowano 23 maja, potem były kolejne zmiany daty. Teraz termin składania ofert ustalono na 18 września.

Oby tego terminu wreszcie udało się dotrzymać.

Negatywne zaopiniowanie projektu



Co jest przyczyną przedłużającej się procedury? Jak dowiadujemy się nieoficjalnie problemem, oprócz pytań zadawanych w przetargu, jest kwestia uzyskania opinii do ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który dwukrotnie negatywnie zaopiniował projekt.

Miasto odwołuje się od tej decyzji i nie rezygnuje z inwestycji, która ma zwiększyć dostępność tego miejsca.

Miejsca

Opinie (800) ponad 20 zablokowanych

  • Toniemy w korkach to na jaki ch.to przejście????

    • 2 3

  • (1)

    Na przejściu wyznaczono też ścieżkę rowerową która skończy się po drugiej stronie. Chyba że planuje się jej przedłużenie w kierunku Starego Miasta.

    • 5 0

    • i bardzo dobrze

      W kierunku starego miasta można jechać jezdnią ulicy Heweliusza. W kierunku Głównego MIasta ulicą Elżbietańską i Garncarską.

      • 0 0

  • Przejście

    Zróbcie przejście Dulkiewicz pod dom , będzie równie potrzebne jak to pod dworcem.

    • 5 3

  • Jesteście stronniczy .Pa

    • 1 1

  • Oby nigdy

    Warszawskie kompleksy

    • 3 3

  • Pani D.

    Pani D. W ogóle nie liczy się z głosem mieszkańców. Pani D. Nie działa rozsądnie i bardzo szkodzi miastu.

    • 5 4

  • Jet tunel

    • 2 4

  • Jak mieszkaniec jestem przeciw

    Władze miasta odleciały całkowicie. Pan Bóg ich dawno opuścił a matka Partia nie kocha.

    • 4 5

  • Nasza władza

    Następny głupi pomysł ....a korki coraz większe ......Malomiejska Świętokrzyska tam są codziennie korki ale naszej władzy to lata koło ......wiadomo gdzie blok na bloku a droga jedna

    • 4 3

  • Glupie (1)

    Decyzję dulkiewiczowej. Po raz pierwszy cieszę się z decyzji konserwatora. To co robią w Gdańsku to paranoja. Właściwie nic nie robią. Nowa nawierzchnia na długim targu to obciach i wstyd. Wygląda beznadziejnie. Przejścia naziemne to porażka i wyrzucone pieniądze oraz utrudnienia w ruchu. Że wstrętem ale będę głosował przeciwko dulkiewiczowej baba bez wyobraźni pomysłu na nowoczesne miasto.

    • 7 4

    • dobrze zarządzane miasto dba przede wszystkim o dobre warunki poruszania się pieszych i innych niezmotoryzowanych

      źle zarządzane miasto dba przede wszystkim o interesy użytkowników samochodów i korkuje się coraz bardziej. Kierowcy psioczą na korki i trudności z parkowaniem: to jest moloch nie do nasycenia. Miasto nie jest z gumy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane