- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (518 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (250 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (155 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (20 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Kiedy powstanie przejście naziemne przy dworcu PKP?
W kwietniu ogłoszono przetarg, ale cztery miesiące później wciąż nie wyłoniono wykonawcy. Chodzi o budowę przejścia naziemnego dla pieszych przez Podwale Grodzkie przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Wykonawcę poznamy prawdopodobnie jesienią.
Przejście ma powstać w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny. Prace budowlane mają potrwać prawie pół roku (24 tygodnie). Zanim jednak ruszą, trzeba znaleźć wykonawcę. A tego nie udało się zrobić od kwietnia.
Informacja o przetargu na platformie zakupowej pojawiła się 19 kwietnia. Od tamtego czasu termin złożenia ofert przekładano już kilka razy. Dlaczego? Powodem były pytania zadawane przez firmy zainteresowane udziałem w przetargu. Zadano ich niemal 100. Skutkowały one także zmianami w SWZ-ie, czyli specyfikacji warunków zamówienia, kluczowym dla przetargu dokumencie.
Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu
Usprawnienie komunikacji i większa dostępność
Nowe przejście dla pieszych ma ułatwić dostanie się pieszych na przystanki tramwajowe i autobusowe na wysokości dworca oraz do samej stacji kolejowej. Ma się ono pojawić mniej więcej na wysokości dawnego kina Krewetka, a więc na przedłużeniu ul. Elżbietańskiej.
W ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny zaplanowano m.in:
- budowę przejścia pieszego i przejazdu rowerowego przez Podwale Grodzkie,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych,
- nasadzenie niskiej zieleni
- montaż ławek, donic, koszy na śmieci
Sygnalizacja na nowym przejściu ma być zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną obsługującą Hucisko. Drogowcy zakładają więc, że nie spowoduje ono utrudnień w ruchu samochodów.
- Przedłużenie peronów to otwarcie na osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej. Projekt jest tak dostosowany, by zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej. Spodziewamy się, że realizacja robót zakończy się jeszcze w tym roku - mówił w kwietniu Karol Kalinowski, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wiadomo jednak, że dziś ten termin na wykonanie inwestycji jest niemożliwy do utrzymania.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz mieszkania lub biura w śródmieściu? Sprawdź oferty sprzedaży i najmu
Otwarcie kopert z ofertami najwcześniej 18 września
Pierwszy termin otwarcia ofert zaplanowano 23 maja, potem były kolejne zmiany daty. Teraz termin składania ofert ustalono na 18 września.
Oby tego terminu wreszcie udało się dotrzymać.
Negatywne zaopiniowanie projektu
Co jest przyczyną przedłużającej się procedury? Jak dowiadujemy się nieoficjalnie problemem, oprócz pytań zadawanych w przetargu, jest kwestia uzyskania opinii do ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który dwukrotnie negatywnie zaopiniował projekt.
Miasto odwołuje się od tej decyzji i nie rezygnuje z inwestycji, która ma zwiększyć dostępność tego miejsca.
Miejsca
Opinie (800) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-11 13:35
Trzeba będzie nieźle zapierniczać żeby dobiec z początku peronu do ostatniego tramwaju przed jego odjazdem (1)
- 7 3
-
2023-08-11 15:00
czyli nigdy nie byłes na przystanku tam bo wczesniej trzeba było biec 3 razy wiecej
- 1 1
-
2023-08-11 13:45
Jest to kolejne utrudnienie jakie fundują nam opłacani przez nas urzędnicy! Skandal!
Kompletnie poroniony pomysł, przecież to będzie pogorszenie bezpieczeństwa, utrudnienie ruchu.
- 7 4
-
2023-08-11 13:55
i juz widzę sczęśliwych emerytów biegających po 100m przystankach (1)
- 6 2
-
2023-08-11 14:54
inteligent napewno beda bardziej szczsliwi niz wczesniej musieli 100 metrów biegac po schodach
- 0 2
-
2023-08-11 14:04
Tunel
Tylko tunel, wyjściami na tramwaje i autobusy, połączone z pkp.
- 6 2
-
2023-08-11 14:07
d**ilizm (1)
Kolejny d**ilny pomysł,
- 7 3
-
2023-08-11 14:55
sam nim jestes i potwierdzasz tylko poco
- 1 3
-
2023-08-11 14:11
Rok=52 tygodnie (2)
24 tygodnie to nie prawie pół roku, to ponad pół roku.
- 3 3
-
2023-08-11 14:21
(1)
i co tu się dziwić że PiS u władzy jak u nas edukacja leży
- 1 1
-
2023-08-11 14:28
Dlaczego zaraz doszukujemy się podtekstu politycznego?
- 0 1
-
2023-08-11 14:15
Czekam również
Na przejście naziemne do dworca Gdynia Główna. Przez Morską do przystanków
- 2 2
-
2023-08-11 14:27
Oby powstało jak najszybciej
- 4 3
-
2023-08-11 14:29
Czekamy (1)
Wszystkie przejścia powinny być naziemne my boimy się wchodzić do tych strasznych tuneli
- 2 7
-
2023-08-11 18:20
dobrze ze nie masz piwnicy. mozesz sie udac do psychiatry i opowiedziec o swoich lekach przed tunelami
- 3 1
-
2023-08-11 14:30
Oby to przejście nigdy nie powstało... (2)
Całkowicie zakorkuje się rejon Hucisko/Forum/Dworzec PKP. Nie będzie żadnej szansy na przejechanie przez centrum w godzinach szczytu. Jeżeli miasto tak usilnie dąży do wprowadzania co 200m przejść dla pieszych i wciskania gdzie się da ścieżek rowerowych (przy PKS są trzy w jednym ciągu ulicy 3 maja) to niech również miasto zaproponuje tranzytowy i szybki przejazd przez miasto bez jazdy przez ścisłe centrum. Czekam na rozwiązanie od p prezydent. Niech jeszcze Armii Krajowej od Forum w kierunku Chełmu zostanie usunięty jeden pas jezdni na rzecz ścieżki rowerowej i w ogóle będzie super, tak jak proponowano w budżecie obywatelskim...
- 9 3
-
2023-08-11 14:56
ty jestes swoim przykładem tylko poc sie tym chwalisz
- 1 3
-
2023-08-11 15:36
Trzymamy za to kciuki!
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.