- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (516 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (193 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (83 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (148 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (72 opinie)
Kiedy powstanie przejście naziemne przy dworcu PKP?
W kwietniu ogłoszono przetarg, ale cztery miesiące później wciąż nie wyłoniono wykonawcy. Chodzi o budowę przejścia naziemnego dla pieszych przez Podwale Grodzkie przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Wykonawcę poznamy prawdopodobnie jesienią.
Przejście ma powstać w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny. Prace budowlane mają potrwać prawie pół roku (24 tygodnie). Zanim jednak ruszą, trzeba znaleźć wykonawcę. A tego nie udało się zrobić od kwietnia.
Informacja o przetargu na platformie zakupowej pojawiła się 19 kwietnia. Od tamtego czasu termin złożenia ofert przekładano już kilka razy. Dlaczego? Powodem były pytania zadawane przez firmy zainteresowane udziałem w przetargu. Zadano ich niemal 100. Skutkowały one także zmianami w SWZ-ie, czyli specyfikacji warunków zamówienia, kluczowym dla przetargu dokumencie.
![Rusza przetarg na budowę przejścia przy dworcu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3425/150x100/3425216__c_167_20_1386_969__kr.webp)
Usprawnienie komunikacji i większa dostępność
Nowe przejście dla pieszych ma ułatwić dostanie się pieszych na przystanki tramwajowe i autobusowe na wysokości dworca oraz do samej stacji kolejowej. Ma się ono pojawić mniej więcej na wysokości dawnego kina Krewetka
W ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny zaplanowano m.in:
- budowę przejścia pieszego i przejazdu rowerowego przez Podwale Grodzkie,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych,
- nasadzenie niskiej zieleni
- montaż ławek, donic, koszy na śmieci
Sygnalizacja na nowym przejściu ma być zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną obsługującą Hucisko. Drogowcy zakładają więc, że nie spowoduje ono utrudnień w ruchu samochodów.
- Przedłużenie peronów to otwarcie na osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej. Projekt jest tak dostosowany, by zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej. Spodziewamy się, że realizacja robót zakończy się jeszcze w tym roku - mówił w kwietniu Karol Kalinowski, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wiadomo jednak, że dziś ten termin na wykonanie inwestycji jest niemożliwy do utrzymania.
Otwarcie kopert z ofertami najwcześniej 18 września
Pierwszy termin otwarcia ofert zaplanowano 23 maja, potem były kolejne zmiany daty. Teraz termin składania ofert ustalono na 18 września.
Oby tego terminu wreszcie udało się dotrzymać.
Negatywne zaopiniowanie projektu
Co jest przyczyną przedłużającej się procedury? Jak dowiadujemy się nieoficjalnie problemem, oprócz pytań zadawanych w przetargu, jest kwestia uzyskania opinii do ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który dwukrotnie negatywnie zaopiniował projekt.
Miasto odwołuje się od tej decyzji i nie rezygnuje z inwestycji, która ma zwiększyć dostępność tego miejsca.
Miejsca
Opinie (800) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-11 08:16
Nigdy
- 10 2
-
2023-08-11 08:20
Dodatkowe przejście do dworca (2)
Moim zdaniem lepiej wykonać tunelowe przejście do dworca niż
naziemne.- 16 7
-
2023-08-11 08:27
Przecież jest. (1)
- 1 0
-
2023-08-11 08:53
ten tam chce drugie :-)
- 0 0
-
2023-08-11 08:23
oby...
Nigdy!
- 15 3
-
2023-08-11 08:23
Pytanie powinno brzmieć: po co?
- 23 3
-
2023-08-11 08:25
Nie rozumiem tych pomysłów
Kiedyś były przejścia naziemne, mały ruch samochodowy, zrobili przejścia podziemne aby usprawnić przejazd dla samochodów, nie rozumiem tej decyzji aby zrobić przejście jak przy budynku "LOT" i Forum.
Jest przejście podziemne, bedzie na ziemne, zróbcie jeszcze nad ziemne .- 12 3
-
2023-08-11 08:25
Zadbajcie najpierw o pieszych w Oliwie wyłożonej kruszcem gdzie ludzie mają zwichnięte nogi a wszystko co jeździ (1)
przeniosło się na chodniki i potrącenia są na porządku dziennym.Rodzice ciągną wózki bo pchać się nie da a petycje naszą odrzuciliście.Zrobiliście z nas skansen a nie miejsce do życia.Już o naprawach zawieszeń w samochodach nie wspomnę.
Co z parkingiem przy UCK i zarabianiem na chorych 8zł/godz.20 min bezpłatnie jak na lotnisku dla ludzi wylatujących na Majorkę.Nawet pod marketami jest 2godz bo nikt by nie przyjechał na zakupy ale po zdrowie musi więc niech płaci.Ciekawe ile milionów to będzie kosztować jak namalowanie lini białej na Wita Stwosza 800tys.a przejście na niej przy tunelu 80tyś,wyjęcie bramki z ogrodzenia i namalowanie zebry.- 17 0
-
2023-08-11 10:54
Tutaj to piszesz? Pisz na portalu Pana Boga.
- 0 3
-
2023-08-11 08:29
przejście
Zlikwidować ruch samochodów a pieszy niech chodzą na skos albo tyłem ,porąbało was wszystkich
- 17 5
-
2023-08-11 08:30
Ten artykuł pomaga
Instalowanie tego przejścia to popis takich jak pan Kalinowski (ma za to ulicę swego imienia). Ileż to pytań (100?) i problemów do rozważenia. No bo jaki "kiss", z języczkiem czy bez? Jak niska zieleń, czy trawa może być? Jakie ławki, dwuosobowe jak na dworcu czy dłuższe? Niedołęstwo nowej Pani Prezydentki tak wyraźne przy miejskich inwestycjach (obiekt przy Forum), tu wręcz krzyczy o pomstę do nieba. Z każdym tramwajem, z którego nie można bez przeciskania się, dojść do tunelu.
- 14 2
-
2023-08-11 08:31
Przy tak fajnym tunelu robi się g...o dla leniwych.
Dziękuję za korki przyglupy z UM
- 22 5
-
2023-08-11 08:33
(2)
Ulice od Błędnika do Ronda Uni Europejskiej pod ziemie . Na ziemi pieszy reprezentacyjny deptak - bulwar pełen zieleni i fontann z odbudowanymi przedwojennymi budynkami
- 5 7
-
2023-08-11 08:43
jak??? (1)
Inzynierze...
- 5 2
-
2023-08-11 10:55
Jak to wiadomo, gorzej z kasą.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.