• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca autobusu ukarany za zamknięcie pasażerce drzwi przed nosem

Michał Sielski
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą. Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą.

Kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej odmówił sprzedaży biletu innemu pasażerowi. Relację naszej czytelniczki potwierdzają zapisy monitoringu. Gdyński ZKM zapowiada teraz częstsze kontrole tzw. tajemniczych klientów.



Spotkała cię kiedyś nieuprzejmość ze strony kierowcy komunikacji?

Życie kierowcy komunikacji publicznej nie jest łatwe. Musi tłumaczyć się z nie zawsze wydajnej klimatyzacji lub jej braku, próbować jechać zgodnie z rozkładem mimo korków, a czasami znosić niezbyt eleganckie zachowanie pasażerów.

Nie zawsze jednak sami kierowcy zachowują się tak, jak powinni. Jedną z takich sytuacji, opisała nasza czytelniczka.

- Weszłam do autobusu linii 109 po zakupach w Rivierze i przyznaję, że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem, z lodem w wafelku. Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet. Przede mną był młody chłopak, kierowca powiedział, że nie chce mu się liczyć drobnych. Mi kazał natomiast wyrzucić jedzenie. Przystałam na to, wysiadłam, a wtedy kierowca zamknął drzwi i szybko odjechał - denerwuje się pani Marta.

Gdyński ZKM za naszym pośrednictwem przeprasza pasażerkę i informuje, że nałożył już dwie kary finansowe na Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - za odmowę sprzedania biletu oraz niezabranie pasażerki z przystanku.

Przez pracodawcę ukarany został natomiast sam kierowca, który stracił premię. Nadzorujący komunikację publiczną podkreślają też, że na gdyńskich trasach pojawią się kolejni "tajemniczy klienci", którzy będą sprawdzać, jak zachowują się kierowcy.

Czytaj także:Oceń gdańską komunikację miejską

- Nie skupiamy się tyko na skargach od pasażerów, ale też sami kontrolujemy pracę i zachowanie kierowców. Jeśli są do nich częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Publicznej w Gdyni.

Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.



Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (470) ponad 20 zablokowanych

  • lepiej niech zkm pomyśli o klimatyzacji (2)

    we wszystkich autobusach, dziś jechałam 3 autobusami i był taki skwar ze myślałam ze padnę. Wkońcu płaciły za bilety to coś wymagamy

    • 17 4

    • (1)

      Kasa poszła na red bóle.

      • 2 2

      • i na lotnisko.

        • 1 0

  • z zapisu monitoringu wynika zupełnie co innego

    ale co tam winny musi być

    • 12 3

  • oczywiście że dobrze

    je loda, nie ma biletu a pretensji wiele. A kiedy zamierzała kupić bilet, jak zje loda?
    Chyba wiedziała że będzie wracać autobusem.

    • 17 4

  • Obsługa klienta niewiele lepsza jak za komuny (3)

    Przyjeżdżają ludzie z zagranicy i nie mogą się nadziwić

    • 4 12

    • Ty - gimbus - a wiesz choć co to była "komuna"? (2)

      Czy dziadek nie opowiadał?

      • 4 2

      • Nie nie wiem. Opowiedz nam mistrzu. Tylko Ty żyłeś w tamtych czasach. (1)

        • 2 1

        • komuna to byla

          jak w autobusach byli kontrolezy w mundurach z firmy zkm (mozna bylo od nich kupic bilety). Ne bylo chamskich pacanow z renowy.

          • 1 1

  • A śmierdzieli, to panom (paniom) kierowcom,

    nie chce się wypraszać albo zamykać im drzwi przed wejściem! Dlaczego?

    • 6 7

  • Xxx

    Jeżeli kobieta nie potrafi się stosować do przepisów czyli wchodzenie do pojazdu z lodem to nie powinna w tej sytuacji mieć zadnych pretensji. Wszystko na własną prośbę. A co do sprzedaży biletów jest napisane PROSZE PŁACIĆ ODLICZONA KWOTA. Najlepiej to zniesc kupowanie biletow u kierowcy.

    • 24 1

  • wyrwac chwasta (1)

    na bruk i po sprawie.

    • 0 14

    • minusuja inne chamy z ztm

      a ja place i wmagam.

      • 0 7

  • 40 stopni w autobusie (1)

    dziś ok 9 wsiadłem do 139 na petli w oliwie autobus podjechal a wsrodku no wlasnie 40 kierowca owszem wlaczyl klime ale przez 5 przystankow i tak nie było roznicy zanim wsiadlem autobus stal dzielnie na petli ciekawe od kiedy

    • 2 7

    • a jaka ma być różnica?

      po Twojej wypowiedzi wywnioskować można że nigdy nie miałeś samochodu z klimą a nawet nie przebywałeś dłużej w pomieszczeniach klimatyzowanych!!! jeżeli masz samochód własny z klimą to polecam szybki test !!! przejedż kilka minut potem zatrzymaj otwórz wszystkie drzwi na kilka minut i tak zrób to z pięć razy !!!! myślę matołku że od razu zadzwonisz do serwisu i zgłosisz awarię klimy we własnym autku!!!!! pomyśl w autobusie komunikacji miejskiej nawet najlepsza klima nie będzie wydajna!!!! chyba że kierowca otworzy drzwi tylko raz na całą swoją zmiane

      • 7 0

  • Najlepszy jest kierowca linii M, który trasę pokonuje w takim tmpie,ze wszyscy "latają" po autobusie oraz wydziera się na pasażerów (w dużej mierze wczasowiczów, którzy nie wiedzą jaki bilet na przejazd kupić).

    • 3 2

  • Od razu kara... (3)

    Przed wejściem do każdego pojazdu są naklejki zakaz wchodzenia z rolkami, lodami czy jedzeniem, a potem brudna podłoga, tapicerka, i efekt gotowy mało jest miłych kierowców ale to ich praca odpowiedzialność za pojazd jazdę zgodnie z rozkładem jazdy latem z włączoną klimatyzacją, jak bezdomny czy jakiś pijany wsiada to mu nic nie zrobią a Pani z lodem została wyproszona. Kiedyś w trajtku kierowca wyszedł z szoferki i zwrócił uwagę dziewczynce że nie wolno spożywać napojów i lodów w pojeździe

    • 16 1

    • klient nasz pan (2)

      rozumiesz cebulaczku?

      • 0 12

      • Trochę za wielu tych "panów"

        - czyli siła złego na jednego:(.

        • 1 1

      • Klient nasz pan

        Zatem jutro mogę wjechać do galerii np. kombajnem ?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane