• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca autobusu ukarany za zamknięcie pasażerce drzwi przed nosem

Michał Sielski
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą. Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą.

Kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej odmówił sprzedaży biletu innemu pasażerowi. Relację naszej czytelniczki potwierdzają zapisy monitoringu. Gdyński ZKM zapowiada teraz częstsze kontrole tzw. tajemniczych klientów.



Spotkała cię kiedyś nieuprzejmość ze strony kierowcy komunikacji?

Życie kierowcy komunikacji publicznej nie jest łatwe. Musi tłumaczyć się z nie zawsze wydajnej klimatyzacji lub jej braku, próbować jechać zgodnie z rozkładem mimo korków, a czasami znosić niezbyt eleganckie zachowanie pasażerów.

Nie zawsze jednak sami kierowcy zachowują się tak, jak powinni. Jedną z takich sytuacji, opisała nasza czytelniczka.

- Weszłam do autobusu linii 109 po zakupach w Rivierze i przyznaję, że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem, z lodem w wafelku. Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet. Przede mną był młody chłopak, kierowca powiedział, że nie chce mu się liczyć drobnych. Mi kazał natomiast wyrzucić jedzenie. Przystałam na to, wysiadłam, a wtedy kierowca zamknął drzwi i szybko odjechał - denerwuje się pani Marta.

Gdyński ZKM za naszym pośrednictwem przeprasza pasażerkę i informuje, że nałożył już dwie kary finansowe na Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - za odmowę sprzedania biletu oraz niezabranie pasażerki z przystanku.

Przez pracodawcę ukarany został natomiast sam kierowca, który stracił premię. Nadzorujący komunikację publiczną podkreślają też, że na gdyńskich trasach pojawią się kolejni "tajemniczy klienci", którzy będą sprawdzać, jak zachowują się kierowcy.

Czytaj także:Oceń gdańską komunikację miejską

- Nie skupiamy się tyko na skargach od pasażerów, ale też sami kontrolujemy pracę i zachowanie kierowców. Jeśli są do nich częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Publicznej w Gdyni.

Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.



Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (470) ponad 20 zablokowanych

  • Może wszyscy mieli poczekać aż Pani zje loda? (2)

    Za co ukarano tego kierowcę? To pasażerka naruszyła przepisy ! Za dobrze ludziom i się w głowach przewraca. To nie taksówka, że może poczekać. Kierowca autobusu ma zaplanowany czas jazdy. To absurd!!! Facet ma wchodzić, wychodzić, pomagać przepraszać a może na koniec kursu podać tej Pani jeszcze loda powinien???
    Wzruszyłem się.

    • 20 9

    • kto jest dla kogo, komunikacja dla nas, czy my na klęczkach do SKM, głuszka, sruszka, zkm pkm srititi pci cia, dvd UMG i jaśnie (1)

      pana chrabiego kierowcy? można zaczekać - można, poszła wywalić- zaczekać, kur_w_a proste jak drut! No ale nie, trzba być polakko katoliko jadu sączącym.

      • 3 10

      • dziecko - taki tytuł szlechecki to hrabia a nie chrabia.
        Może chciałaś napisać 'chrapie' albo 'chrumka'? Ale wtedy zdanie nie miałoby sensu.
        To ty jesteś ta z lodem w wafelku?

        • 5 1

  • płacę wymagam

    nie płace to nie.

    • 4 7

  • zamazane twarze (3)

    wkurza mnie ze nie pokazuja tych burackich ryjów tylko zamazują. powinno spoleczenstwo wiedzieć takiego gnoja to może to go cos nauczy bo tak sam z siebie i z tych smiesznych kar co sady orzekają nic nie wywnioskuje.

    • 8 8

    • obawiaja sie samosadow. (1)

      • 1 2

      • i slusznie, niech sie boja

        skoro policja spi po krzokach, a drzewa lapia za nich furiatow za kierownica, jak tego z MonteCassino, skoro prokuratorzy sa smolensko nawiedzeni i wymagali by egzorcyzmow, sedziowie sa pijani immunitetem, a adwokata da sie kupic taniej niz dusze kury, jedynie realna grozba samosadu budzi jakis respekt

        • 0 0

    • Żartujesz? Zabił kogoś, zgwałcił albo pobił, żeby trzeba było pokazywać jego twarz? Polecam zastanowić się nad wagą przewinienia i nie rzucać tak niebezpiecznych osądów.

      • 4 2

  • Pasażer z Dąbrowy (1)

    A ja zgłosiłem ,że kierowca trajtka gadał sobie całą drogę ze znajomkiem.
    I odpowiedziano mi ,że monitoring tego nie potwierdził. Ale po długiej zwłoce
    i bez konfrontacji. Czyli mnie olano. Ale widać idzie nowe bo i wybory tuż,tuż..

    • 4 10

    • kabel,skarzypyta

      byś się wstydzi pisać o tym jak donosisz ,ciekawe czy ty w pracy jesteś taki idealny

      • 0 1

  • Na linii 147 są sami rajdowcy. Jak ktoś lubi naprawdę szybko jazdą jazde to radze się przejechać ;-)

    Kierowcy w Gdańsku są okej ale w Gdyni to w większości zwykłe buraki którzy nie chcieli pracować jako kierowcy autobusów tylko robią to z przymusu.
    Ostatnio kierowcy ze 147 w niedziele tak się śpieszyło do domu ,że przyjechał na przystanek Dąbrowa Centrum o 5 minut za szybko a na Wiczlinie niemotowie był o 8 minut za szybko. Tak strasznie szybko jechał ,że to w głowie się nie mieści. A wgl co gdyby ktoś czekał na autobus 147 wtedy w wiczlinie(niemotowie) o czasie a autobus już dawno pojechał? Niech szanowny ZKM GDYNIA se zweryfikuje. Autobus PKM Gdynia nr 2216 - Niedziela 27 lipca 2014 godzina 22:04 przystanek Dąbrowa Centrum w kier. Dąbrowy Tesco (powonien być o 22:09) I komu wy płacicice? Za szybką jazde przed czasem? A Linia Z nigdy nie jest przed czasem jak ktoś tam wspominał

    • 5 10

  • Jakby poczekał, to dostałby po premii za spóźnienia na trasie. Przeyebane.

    • 4 3

  • ci co kroją kolesia na ostatnim filmiku (1)

    wygladaja jak kanary

    • 8 1

    • jak renoma?

      • 1 0

  • nic nie przebije żyga z filmiku na kolegów :P i chlup chlup - dalej browarek :P mniam

    • 1 3

  • Przecież my nie dostajemy premii

    • 3 1

  • pol (1)

    Babsko pcha się z lodem do autobusu - brak kultury.
    Kierowca nie poczekał na pasażerkę - brak kultury.
    Co za chamstwo. A my wszyscy jesteśmy tacy nieomylni.

    • 9 2

    • Trzeba se dać na luz

      Może to nie zła wola kierowcy ani pasażerki. Przecież nic takiego się nie stało. Każdy ma prawo do błędów. Po co robić z igły widły. Nie można też za byle g*wno nakładać kar pieniężnych. Może wystarczyła by po prostu rozmowa. Nikt nie jest nieomylny-popieram.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane