• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca autobusu ukarany za zamknięcie pasażerce drzwi przed nosem

Michał Sielski
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą. Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą.

Kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej odmówił sprzedaży biletu innemu pasażerowi. Relację naszej czytelniczki potwierdzają zapisy monitoringu. Gdyński ZKM zapowiada teraz częstsze kontrole tzw. tajemniczych klientów.



Spotkała cię kiedyś nieuprzejmość ze strony kierowcy komunikacji?

Życie kierowcy komunikacji publicznej nie jest łatwe. Musi tłumaczyć się z nie zawsze wydajnej klimatyzacji lub jej braku, próbować jechać zgodnie z rozkładem mimo korków, a czasami znosić niezbyt eleganckie zachowanie pasażerów.

Nie zawsze jednak sami kierowcy zachowują się tak, jak powinni. Jedną z takich sytuacji, opisała nasza czytelniczka.

- Weszłam do autobusu linii 109 po zakupach w Rivierze i przyznaję, że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem, z lodem w wafelku. Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet. Przede mną był młody chłopak, kierowca powiedział, że nie chce mu się liczyć drobnych. Mi kazał natomiast wyrzucić jedzenie. Przystałam na to, wysiadłam, a wtedy kierowca zamknął drzwi i szybko odjechał - denerwuje się pani Marta.

Gdyński ZKM za naszym pośrednictwem przeprasza pasażerkę i informuje, że nałożył już dwie kary finansowe na Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - za odmowę sprzedania biletu oraz niezabranie pasażerki z przystanku.

Przez pracodawcę ukarany został natomiast sam kierowca, który stracił premię. Nadzorujący komunikację publiczną podkreślają też, że na gdyńskich trasach pojawią się kolejni "tajemniczy klienci", którzy będą sprawdzać, jak zachowują się kierowcy.

Czytaj także:Oceń gdańską komunikację miejską

- Nie skupiamy się tyko na skargach od pasażerów, ale też sami kontrolujemy pracę i zachowanie kierowców. Jeśli są do nich częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Publicznej w Gdyni.

Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.



Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (470) ponad 20 zablokowanych

  • chamstwo

    Jeszcze nigdy mnie nie zdarzył sie konflikt z kierowcą.A korzystam z komunikacji miejskiej ho, ho i jeszcze trochę. Mam juz swoje pewne lata. Tylko jak widzę na przystanku ludzi roztargnionych to strach się bać.Dobiega taki (a) do autobusu i juz mysli ze kierowca na nią czeka. Ale kierowca po zamknięciu drzwi patrzy w lewe lusterko czy moze wyjechać z zatoki.A potem na przystanku bluzgi ze to cham a nie kierowca.Trochę szacunku do wszystkich.

    • 15 2

  • W UK jak ktoś jest niemiły dla klienta to właściciel z miejsca wywala go z roboty (2)

    Nawet jak ciężko będzie o osobę na jego miejsce. Tam po prostu rozumieją, że gbur odstrasza klientów

    • 5 12

    • ha ha ha - odstrasza klientów! Paniusia do riwiery na sezonowe wyprzedaże na piechotę posuwa, kupuje loda w wafelku bo taniej niż przy stoliku w kawiarni .... nie ma wyboru, musi autobusem, na tyle tylko ją stać.

      • 7 3

    • UK to chyba znasz z opowiadań

      • 3 1

  • Gdynia

    bardzo rzadko jeżdżę gdyńskimi autobusami; z tego niewielkiego doświadczenia wiem jednak, że BARDZO przydadzą się w nich "tajemniczy pasażerowie", oj bardzo.

    • 3 7

  • Co bardzo dobrze?

    Większość pasażerów jest i będzie byłem. Paniusia wsiadajaca z lodem do autobusu również powinna zostać ukarana za świadome łamanie przepisów udostępnione na każdym przystanku! A jeśli nie byla świadoma przepisu jakie obowiązuje pasażerów to nie jest to usprawiedliwie. A co do biletów nie sprzedanego przez kierowcę,to sprawdził ktoś jakim balonem płaciła ta Paniusia? Bo jeśli wysypala kierowcy w samych żółtych to sam bym jej oklepal buzię gdybym był w tym autobusie i spieszył do pracy a kierowca liczył te pieniądze 19 min z przyklejony uśmiechem.

    • 14 4

  • Marta konfidentka

    Powinna się spalić że wstydu. Nie dość, że kabluje to jeszcze idzie do mediów odwiedzając samą siebie. Pewnie ma 15 lat, a w Rivierze wydawała kieszonkowe.

    • 11 5

  • Marta konfidentka

    Powinna się spalić że wstydu! A jeszcze do mediów poleciała. Pewnie ma 15 lat.

    • 7 6

  • skandal (3)

    takiemu kierowcy nie powinni zabrać tylko identyfikator, ale również powinni wymazać nr taborowe z pojazdu !!! W naszej firmie, kazał bym mu przez rok czasu wychodzić na każdym przystanku przed pojazd i witać pasażerów ukłonem w pół pas. Pewno mój Prezes by poparł tą kare.

    • 7 12

    • Cóż za dramat,najlepiej katowski topór,lub łamanie kołem.Lemingi miałyby znów jakiś festyn.

      • 5 3

    • W swojej "dziad trans" to sobie możesz. 1680 brutto a reszta od frachtu a jak nie ma frachtu to kierowca ma pecha.
      Może jeszcze karzesz kierowcom strój klauna przywdziać ? A w zasadzie nie potrzeba, prywatni przewoźnicy to i tak jeden wielki cyrk na kółkach

      • 2 2

    • lizusdupa

      wieśniaku jaki jesteś sfrustrowany biegiem szczurow

      • 0 1

  • A gdzie klima (2)

    Klime proszę właczac

    • 6 8

    • Na lotnisku w Kosakowie.

      • 3 3

    • Klima w Gdyni jest nie osiągalna

      tak jak ścieżki rowerowe i chodnik dla pieszych przy ul. Hutniczej

      • 1 1

  • Do ukarania ALE PASAŻERA

    Osobiście ukarałbym pasażera czyli blondyneczke (bo nie sądzę abym się myli z kolorem włosów ł) a kierowcy przyznał dodatkową premie za prawidłową reakcje.

    • 9 4

  • Znów temat dyżurny .komunikacja , to plemię idiocieje w geometrycznie,jak zwykle wszystkiemu winni pracownicy komunikacji.Reszta jest krystalicznie doskonała,elektorat ma być zadowolony,jeszcze nie zagłosuje.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane