• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca autobusu ukarany za zamknięcie pasażerce drzwi przed nosem

Michał Sielski
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą. Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą.

Kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej odmówił sprzedaży biletu innemu pasażerowi. Relację naszej czytelniczki potwierdzają zapisy monitoringu. Gdyński ZKM zapowiada teraz częstsze kontrole tzw. tajemniczych klientów.



Spotkała cię kiedyś nieuprzejmość ze strony kierowcy komunikacji?

Życie kierowcy komunikacji publicznej nie jest łatwe. Musi tłumaczyć się z nie zawsze wydajnej klimatyzacji lub jej braku, próbować jechać zgodnie z rozkładem mimo korków, a czasami znosić niezbyt eleganckie zachowanie pasażerów.

Nie zawsze jednak sami kierowcy zachowują się tak, jak powinni. Jedną z takich sytuacji, opisała nasza czytelniczka.

- Weszłam do autobusu linii 109 po zakupach w Rivierze i przyznaję, że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem, z lodem w wafelku. Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet. Przede mną był młody chłopak, kierowca powiedział, że nie chce mu się liczyć drobnych. Mi kazał natomiast wyrzucić jedzenie. Przystałam na to, wysiadłam, a wtedy kierowca zamknął drzwi i szybko odjechał - denerwuje się pani Marta.

Gdyński ZKM za naszym pośrednictwem przeprasza pasażerkę i informuje, że nałożył już dwie kary finansowe na Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - za odmowę sprzedania biletu oraz niezabranie pasażerki z przystanku.

Przez pracodawcę ukarany został natomiast sam kierowca, który stracił premię. Nadzorujący komunikację publiczną podkreślają też, że na gdyńskich trasach pojawią się kolejni "tajemniczy klienci", którzy będą sprawdzać, jak zachowują się kierowcy.

Czytaj także:Oceń gdańską komunikację miejską

- Nie skupiamy się tyko na skargach od pasażerów, ale też sami kontrolujemy pracę i zachowanie kierowców. Jeśli są do nich częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Publicznej w Gdyni.

Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.



Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (470) ponad 20 zablokowanych

  • Święte krowy

    Na tym by poczekał, najbliższe światełka by uciekły i kolejne minuty opóźnienia. A na kolejnym fochy, że spóźniony przyjechał i ktoś nie zdąży.... No ale najważniejsza jest damulka a kierowca musi zostać upierdzielony.

    Wywalcie te rozkłady w pip i będą czekać wszędzie gdzie się da, tylko bez lamentów...

    • 14 4

  • jak miałam jakieś 15 lat to też z koleżanką wsiadłam do autobusu z lodami. kierowca nas wyprosił ,niezbyt miło. ciekawe,że meneli z piwem nie mają odwagi wyprosić

    • 8 9

  • Co za kretynka

    I oczywiście reszta pasażerów bardzo chciała czekać aż idiotka wyrzuci loda i wróci jak jest tak tępa to niech czeka

    • 14 7

  • Może jakby niektórzy nie zachowywali się jak bydło któremu się wszystko należy

    lżej by nam żyło.
    Tyle razy się mówi o odliczonej kwocie żeby ułatwić i przyśpieszyć sprzedaż ale nie w jedno, dwu groszówkach .
    "że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem ...Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet"
    Brzmi jak tłumaczenie blondynki i od kiedy bilet kupujemy na siedząco???

    • 15 2

  • Jak karać to po równo

    A czy pasażerka poinformowała kierowcę,że idzie tylko wyrzucić loda ? Może tego nie wiedział i po prostu odjechał.
    Jeżeli ktoś postanowił wymierzyć kary, ta pani również powinna zostać ukarana w jakiś sposób. Na autobusach są oznaczenia,że nie wolno wsiadać z lodami, jedzeniem czy otwartymi napojami, nawet dla analfabetów w postaci piktogramów!

    • 10 3

  • to oni nawet premie mają

    kryzys na świecie ...a ...oni premie ,

    • 5 8

  • Społeczeństwo bezmózgów (1)

    Ze względu na wtórny analfabetyzm obywateli, większość instrukcji ma już charakter obrazkowy. Przy każdych drzwiach autobusu znajdują się odpowiednie symbole, co wolno, a czego nie wolno wnosić do pojazdu. A poza tym matka nie nauczyli, że z lodami w pewne miejsca się nie wchodzi? Teraz wielkie halo i poczucie krzywdy u pasażerki. Funkcjonowanie w społeczeństwie wymaga przestrzegania ogólnie przyjętych norm współżycia.
    Najlepiej niech szanowna pasażerka wystąpi o zadośćuczynienie i odszkodowanie, za to że ZTM nie poinformował jej o zakazie wnoszenia i konsumowania lodów i napojów w środkach transportu publicznego. Ciekawe czy do kościoła też z lodem wchodzi...
    Jestem za przyznaniem podwójnej premii panu kierowcy za wkład w edukację zidiociałych jednostek.

    • 12 4

    • Faktycznie, już obrazki malują a i tak nie dociera

      dobre :P

      • 0 0

  • MOTORNICZY

    pracuje w zkm jako motorniczy i fakt.... za niektórych to poprostu wstyd!!!!! najgorsze że takie jełopy robią ogólną wizje firmie;/;/;/;/ sam stwierdzam jak z niktorymi jade jako pasażer że są chamscy i poj....ni. Ale pamiętajcie w każdej grupie ą czarne owce

    • 11 3

  • witas

    Spoko luzik,chłopaki są ok.

    • 3 1

  • dyro czy tam prezio

    nie dostali po premii? no ba
    a kto go zatrudnił? podpisał się, za każdego jednego chu ka bierze odpowidzialność
    no ale żyjemy w tuskolandii minister u sowy nawywija
    prezio święty

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane