• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca poczekał na pasażerów. Mały gest, a cieszy

Łukasz
29 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nasz czytelnik zdążył do pracy, bo kierująca autobusem kobieta poczekała na to, by pasażerowie mogli przesiąść się do autobusu z innego pojazdu. Nasz czytelnik zdążył do pracy, bo kierująca autobusem kobieta poczekała na to, by pasażerowie mogli przesiąść się do autobusu z innego pojazdu.

Relacje na linii pasażer - kierowca komunikacji publicznej często bywają napięte. Pasażerowie narzekają na to, że kierowcy zamykają im drzwi przed nosem, kierowcy twierdzą, że muszą trzymać się rozkładu jazdy, by nie płacić kar. Tym razem było jednak inaczej. Oto list od naszego czytelnika, pana Łukasza.



Czy kobiety sprawdzają się lepiej jako kierowcy w komunikacji publicznej?

Chciałem złożyć serdeczne podziękowania na ręce pani kierowcy autobusu linii 104 (autobus nr 2060, kierowca nr 1090), za jej szczególne podejście do pracy. Pani wykazała się ogromnym zrozumieniem swojej roli w systemie komunikacji publicznej, wykazując odrobinę cierpliwości. Co zrobiła? Zaczekała na nadjeżdżający za nią autobus linii 109, na przystanku Obłuże Centrum zobacz na mapie Gdyni, w kierunku Oksywie Dolne.

Dzięki temu możliwe było przejście pasażerów między pojazdami. Niby prosta sprawa, a jak ważna, zwłaszcza rano kiedy wiadomo, że nikt bez powodu po mieście się nie kręci, tylko ludzie spieszą się do pracy.

Czytaj także: Kobiety kierowcy w pojazdach komunikacji publicznej w Gdyni.

Niby prosta sprawa, a jak ważna, zwłaszcza rano kiedy wiadomo, że nikt bez powodu po mieście się nie kręci, tylko ludzie spieszą się do pracy.
Taka postawa jest niestety niezwykle rzadko spotykana i bardzo niepopularna w zachowaniu kierowców. W Gdyni dominuje jazda z nadmierną prędkością, ostre hamowania, szybkie starty i notoryczna jazda na "późnym" pomarańczowym, czyli bardzo często na czerwonym świetle. Wszystko oczywiście do czasu, aż dojdzie do tragedii, do potrącenia ze skutkiem śmiertelnym lub tym podobne.

Tym bardziej warto chwalić takie zachowania. Warto rozpowszechniać ten sposób zachowania i prowadzenia pojazdów komunikacji publicznej wśród tych, którym wydaje się, że wiedzą jak to robić, a okazuje się, że nie mają o tym zielonego pojęcia. Mam tu na myśli w większej części mężczyzn kierowców, którzy często zapominają, że komunikacja publiczna to transport ludzi - pasażerów, a nie worków z ziemniakami.

To otwarcie się na zmianę stereotypu i zatrudnianie kobiet na stanowiskach kierowców. Są one bardziej zrównoważone, ostrożne, a przede wszystkim uprzejme w relacjach z pasażerami.
Łukasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (176)

  • brak im kultury i ogłady

    dziś rano wsiadałam na Złotej Karczmie o godz. 6:50 do autobusu 122
    i kierowca nie otworzył mi przednich drzwi, stary, siwy gbur

    • 1 3

  • kierowca 164 na damroki o 1537 nigdy nie czeka

    Chasmko codziennie odjeżdża 1534. To jest jakas kpina. Po to człowieku masz rozkład każdy by na glownych przystankach go przestrzegać.

    • 1 2

  • na pewno jeszcze kimał - wcześnie było !...

    • 0 0

  • Do upośledzonych pasażerów.

    Autobus podjeżdża pod przystanek,pasażerowie wysiadają,póżniej wsiadają - drzwi sie zamykaja automatycznie i nagle ktoś wbiega do autobusu co efektem jest ściśnięciem go drzwiami.Wtedy debil taki ma pretęsje że go kierowca nie widzi.Nie zadowolony pasażer natychmiast dzwoni do kier.ruchu z pretęsją,następuje sprawdzenie tego faktu poprzez ściągnięcie programu z kamer na którym widać doskonale że pasazer wbiega a automat juz zamykał drzwi.Kierowca zostaje rozgrzeszony,stracił tylko czas,pasażer nie dostaje reprymendy no bo jak to,i po sprawie.Pasazer nr.tel.do ZKM ma wprowadzony jako nr.jeden matka jako ostatnia.

    • 9 2

  • niebawem i w Gdańsku tak będzie

    jaszcze trzeba '' skorygować kilku silnie niereformowalnych kierowców '' jak tego który dzisiaj autobusem przegubowym GD-2469 o godz. 4.50 blokował pas ruchu na ul HALLERA aby ''zrobić zakupy '' na stacji LOTOS

    • 1 1

  • Szkoda ze w Gdansku tak sie nie zdarza, np kierowcy autobusu 127 nigdy nie czekaja na 162 i 262 wiec przesiadka jest niemozliwa :(

    • 1 1

  • to pewnie była niedziela

    w niedziele autobusy jeżdżą bez pośpiechu ;-)

    • 0 0

  • niech przedstawiciel ZKM Gdynia uda się np. na pętlę przy Stoczni Gdynia

    Trajtek rusza z kopyta i nawet jeśli zaraz się zatrzyma przed zebrą i przepuści pasażera (także jeśli auto jedzie z lewej strony trolejbusu, to ma to auto pierwszeństwo), a i tak zwykle kierowca nie otworzy drzwi...

    • 0 1

  • a

    to przepraszam jakas łąska jak sa przesiadkowe pzystanki?

    • 1 0

  • wynagrodzenie

    no tak wszystko fajnie za to finansowej nagrody nie dostanie ale gdyby bylo spoznienie pare minut to juz kara by byla murowana

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane