- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
Kierowca poczekał na pasażerów. Mały gest, a cieszy
Relacje na linii pasażer - kierowca komunikacji publicznej często bywają napięte. Pasażerowie narzekają na to, że kierowcy zamykają im drzwi przed nosem, kierowcy twierdzą, że muszą trzymać się rozkładu jazdy, by nie płacić kar. Tym razem było jednak inaczej. Oto list od naszego czytelnika, pana Łukasza.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Dzięki temu możliwe było przejście pasażerów między pojazdami. Niby prosta sprawa, a jak ważna, zwłaszcza rano kiedy wiadomo, że nikt bez powodu po mieście się nie kręci, tylko ludzie spieszą się do pracy.
Czytaj także: Kobiety kierowcy w pojazdach komunikacji publicznej w Gdyni.
Niby prosta sprawa, a jak ważna, zwłaszcza rano kiedy wiadomo, że nikt bez powodu po mieście się nie kręci, tylko ludzie spieszą się do pracy.Taka postawa jest niestety niezwykle rzadko spotykana i bardzo niepopularna w zachowaniu kierowców. W Gdyni dominuje jazda z nadmierną prędkością, ostre hamowania, szybkie starty i notoryczna jazda na "późnym" pomarańczowym, czyli bardzo często na czerwonym świetle. Wszystko oczywiście do czasu, aż dojdzie do tragedii, do potrącenia ze skutkiem śmiertelnym lub tym podobne.
Tym bardziej warto chwalić takie zachowania. Warto rozpowszechniać ten sposób zachowania i prowadzenia pojazdów komunikacji publicznej wśród tych, którym wydaje się, że wiedzą jak to robić, a okazuje się, że nie mają o tym zielonego pojęcia. Mam tu na myśli w większej części mężczyzn kierowców, którzy często zapominają, że komunikacja publiczna to transport ludzi - pasażerów, a nie worków z ziemniakami.
To otwarcie się na zmianę stereotypu i zatrudnianie kobiet na stanowiskach kierowców. Są one bardziej zrównoważone, ostrożne, a przede wszystkim uprzejme w relacjach z pasażerami.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (176)
-
2015-11-30 10:52
Panie Łukaszu. Kierowcy mają często obowiązek czekania na jakiś autobus np. R w Rumii ma poczekać na J, tak aby pasażerowie mogli się przesiąść. Poza tym niby pozytywny artykuł ale i tak trzeba było wylać swoje żale na temat kierowców. Bezsensu. Jazda z nadmierną prędkością? Ciekawe. Codziennie pokonuję trasę z Rumii na Kacze Buki i jakoś nie zauważyłam. Poza tym z tego co się orientuję kierowcy są później rozliczani z tego czy przekroczyli prędkość. Na bazie szczytują z komputera i sprawdzają. Ostre hamowania często powodowane są przez kierowców samochodów którzy nie widzą przegubowego autobusu. Późne pomarańczowe. Z tego co się orientuję to jak świeci się późne pomarańczowe do piesi mają jeszcze czerwone. Poza tym często nagłe hamowanie rozpędzonego do do 50 km przegubowego autobus z pasażerami. Kierowca jest w stanie ocenić czy zdarzy przejechać czy też nie. Jak hamuję gwałtownie to źle jak przejeżdża na pomarańczowym to źle. Nie dogodzisz. Poza tym wypadek może się zdarzyć każdemu i wszędzie. Jeśli chodzi o uprzejmość kierowców to działa to w dwie strony. Bądź miły dla nich a oni będą dla Ciebie nie ważne czy kobieta czy mężczyzna.
- 5 0
-
2015-11-30 10:57
Gdynia to kochane wspaniałe piękne przyjazne bezpieczne cudowne miasto.
- 1 1
-
2015-11-30 10:59
Miło, tyle że za każde spóźnienie niezasadna jak korek, kierowca ma potrącane z wypłaty.
Druga sprawa jest taka, że kierowca zamykając drzwi, już włącza się do ruchu w więc zmuszony jest patrzeć w lewe lusterko, to powoduje, że nie widzi dobiegających spóźnionych pasażerów, którzy niejednokrotnie biorą to za złośliwość kierowcy, a oni po prostu mają wzrok skierowany w inna stronę.- 7 0
-
2015-11-30 11:04
Brawo kierowcy komunikacji! (1)
odrośliście troch już od małpy! (nie obrażając tych normalnych)
- 0 6
-
2015-11-30 20:07
Ale ty jeszcze na drzewie,zaraz spadniesz i uderzysz się w główkę.
- 0 0
-
2015-11-30 11:52
pasazer to ma tylko obowiazek wykupis bilet i go skasowac ale juz podrozowanie jest tylko i wylacznie jego fanaberia i nie jest konieczne
- 1 0
-
2015-11-30 12:24
emilia (2)
Nikt z Was nie wpadł na to, ze przez to czekanie na "tych" pasażerów, inni ktorzy czekali w jej autobusie , aż ona ruszy moze sie spoznili na nastepne autobusy ?
- 2 2
-
2015-11-30 15:00
bez przesady....
.... wystarczy czasu aby zabrać ludzi przesiadających się z innego autobusu a jeżeli nie to nie jest wina kierowcy tylko Zarządu ZTM, który sporządzając rozkład jazdy dla przystanków , na których następują przesiadki powinien wziąć to pod uwagę.
- 0 0
-
2015-11-30 17:02
haha na jakie inne autobusy? 104 ma pętlę na Oksywiu dolnym i a zdarzenie miało miejsce na obłużu centrum czyli ewentualnym miejscu przesiadki, wiec o czym tu mowa?
- 0 0
-
2015-11-30 12:30
W dniu 24.11.2015 o godz 7:16 na przystanku Pohulanka Tramwaj linii 10 nr 1138 jadący w stronę Moreny
prawie porozjeżdżał pieszych.
W momencie gdy dla pieszych zapaliło się zielone światło, on nagle zadzwonił i ruszył w tym samym momencie.
Jak myślicie, zgłaszać skargę do ZTM ?- 1 0
-
2015-11-30 12:41
W Gdyni NIE MA czegos takiego jak rozklady jazdy (1)
Dlaczego? Niepunktualnosc jest przerazajaca - 5- 7 minut spoznienia to cos normalnego i czestego, a bywa wiecej. I to zarowno w szczycie jak i w niedziele poznym wieczorem. (A i zegarek mam ustawiony co do sekundy! Synchronizowany automatycznie 4 razy dziennie z zegarem atomowym w Niemczech, by ktos nie mowil, ze mam zly czas).
- 0 6
-
2015-11-30 13:01
Masz źle poukładane w głowie
- 2 0
-
2015-11-30 12:42
nakręćcie o tym film fabularny lub tasiemiec
- 1 0
-
2015-11-30 13:54
PRAWDA!!!!
Nie jedn raz miałam wrażenie, że kierowcy traktują pasażerów jak zło konieczne....
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.