• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą więcej zielonego światła na Gospody

Maciej Naskręt
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Zakorkowany wyjazd z ul. Gospody.
  • Zakorkowany wyjazd z ul. Gospody.
  • Zakorkowany wyjazd z ul. Gospody.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło podczas wyjazdu z ul. Gospody w kierunku Przymorza zobacz na mapie Gdańska. Argumentują, że na krzyżującej się z nią ul. Pomorskiej ruch jest niewielki, więc zielone można wydłużyć. Zapytaliśmy miejskich inżynierów ruchu, czy jest na to szansa.



Ile dziennie czasu tracisz w korkach?

Po wybudowaniu fragmentu Drogi Zielonej przy Ergo Arenie i remoncie ul. Łokietka, ulica Gospody na Żabiance stała się elementem trasy łączącej Sopot z Gdańskiem. Gdy budowano Ergo Arenę urzędnicy planowali poszerzenie tej ulicy z jednej do dwóch jezdni, ale mieszkańcy Żabianki zablokowali tę rozbudowę. Obawiali się, że inwestycja będzie wiązała się z wycinką drzew.

Upływ czasu jednak pokazuje, że coraz trudniej przejechać za dnia ulicą Gospody. Ponieważ miasto nie wróci już do planów sprzed lat (brak pieniędzy), kierowcy proszą o rozwiązanie doraźne - wydłużenie zielonego światła dla wyjeżdżających z ul. Gospody w stronę Przymorza.

- Mimo że przy wyjeździe z ul. Gospody w kierunku Przymorza są dwa pasy ruchu, to i tak sprzed świateł wyjeżdża tam niewiele samochodów. Zielone światło jest zbyt krótkie. Sytuacja jest frustrująca tym bardziej, że ul. Pomorską, która krzyżuje się z ul. Gospody, porusza się nią niewiele samochodów - opowiada pan Michał, nasz czytelnik.
Naprawy wymaga też przejazd przez tory od strony ul. Gospody. Wielu kierowców zwalnia tutaj z obawy o zawieszenie, przez co mniej samochodów wyjeżdża ze wspomnianej ulicy. Naprawy wymaga też przejazd przez tory od strony ul. Gospody. Wielu kierowców zwalnia tutaj z obawy o zawieszenie, przez co mniej samochodów wyjeżdża ze wspomnianej ulicy.
ZDiZ: zielone światło jest już maksymalnie wydłużone

W tej sprawie skontaktowaliśmy się z miejskimi inżynierami ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ustaliliśmy, że sygnalizacja świetlna w tym miejscu ma charakter acykliczny, co znaczy, że nie ma stałej długości cyklu sygnalizacyjnego. Jest on zmienny i maksymalnie może wynieść 116 s (w okresie największego ruchu drogowego). Długość ta jest przyjęta m.in. z uwagi na konieczność zapewnienie przepustowości tramwajom.

- Na wlotach skrzyżowania umieszczone są pętle indukcyjne rejestrujące obecność pojazdów, które w sytuacji ciągłości ruchu powodują wydłużenie wyświetlania sygnału zielonego. W chwili obecnej długość sygnału zielonego na wyjeździe z ul. Gospody może wynieść od 19 do 25 s., na wyjeździe z ul. Chłopskiej od 15 do 36 s., zaś na wlotach ul. Pomorskiej od 13 do 16 s. - wylicza Maciej Rodowicz, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że wymienione czasy minimalne wynikają przede wszystkim z konieczności zapewnienia wymaganej przepisami długości sygnału zielonego dla pieszych. Czasy maksymalne wykorzystywane są wtedy, gdy na skrzyżowanie wjeżdża sznur pojazdów lub gdy na skrzyżowaniu nie pojawia się tramwaj.

- Z uwagi na te uwarunkowania nie ma możliwości skrócenia sygnałów zielonych na którejkolwiek z faz i przeniesienia powstałych w ten sposób rezerw na wlot ul. Gospody - tłumaczy Rodowicz.
Czas włączonego zielonego światła na poszczególnych kierunkach jazdy. Czas włączonego zielonego światła na poszczególnych kierunkach jazdy.

Sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Pomorskiej i ul. Gospody pracuje w oparciu o pięciofazowy program sygnalizacji świetlnej.

W fazie pierwszej sygnał zielony otrzymują pojazdy na wlotach ul. Pomorskiej, tramwaje jadące równolegle do tej ulicy oraz przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez ulicę Gospody i wlot ul. Chłopskiej. W fazie drugiej sygnał zielony otrzymują pojazdy na wlocie ul. Gospody oraz tramwaje jadące od strony Jelitkowa w relacji Pomorska-Chłopska (i odwrotnie).

W fazie trzeciej natomiast w dalszym ciągu trwa sygnał zielony dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Gospody, a sygnał zielony otrzymują również przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez ulicę Pomorską (wlot i wylot wschodni, wylot zachodni), wlot ul. Chłopskiej.

W fazie czwartej sygnał zielony otrzymują tramwaje jadące od strony al. Grunwaldzkiej w relacji Pomorska-Chłopska (i odwrotnie) oraz przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez ul. Chłopską, ul. Pomorską (wlot i wylot zachodni, wylot wschodni). W fazie piątej sygnał zielony otrzymują pojazdy na wlocie ul. Chłopskiej oraz przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na wlotach ul. Pomorskiej i Gospody oraz wylocie ul. Chłopskiej. Taki układ faz wynika między innymi z konieczności zapewnienia bezpiecznej obsługi ruchu pieszego i tramwajowego.

Miejsca

Opinie (151) 2 zablokowane

  • Coraz więcej świateł (1)

    Stąd Gdańsk zostanie Wolnym Miastem Gdańsk....

    • 9 6

    • każde miasto ukierunkowane na maksymalizację przepustowości pojazdów

      staje się miastem coraz wolniejszym, bez względu na skalę nakładów na rozbudowę infrastruktury samochodowej.

      • 2 1

  • wieksza ulica

    Mieszkancy nie chcieli dwupasmówki poniewaz zostali oszukani odnosnie budowy ergo areny gdzie obiecano min. Monitoring itp. wiec nie oszukujmy rzeczywistosci..b

    • 11 17

  • Bzdura! (4)

    Zielone świeci tam maksymalnie kilka sekund! To co opowiada Pan Dyrektor to kompletna bzdura

    • 25 9

    • Nie jeździj tam, zostań w Sopocie.

      • 4 9

    • Kiedy normalny przejazd rowerowy

      Zamiast świateł jest pytanie, kiedy w końcu będzie można normalnie przejechać rowerem, a nie stać na trzech światłach po kilkanaście sekund.

      Miało bo być zrobione, a nic się w tym temacie nie robi.

      • 11 5

    • Światła zostały jakiś czas temu przeprogramowane i fazy zostały skrócone. Zapewne ramach promocji budowy Drogi Zielonej - będą korki to ludzie chętniej poprą budowę nowej drogi.

      • 4 2

    • racja!

      ten urzędas ma jakieś stare dane

      • 2 2

  • (7)

    Mieszkańcy sami sobie winni - zablokowali rozbudowę ulicy, to teraz maja problemy z jej zakorkowaniem.

    Natomiast zamiast wydłużania świateł może warto byłoby się nauczyć jeździć po mieście - dynamicznie ruszać z pod świateł.

    • 25 16

    • Tak tak bo rozbudowa drogi wydłuży zielone. (5)

      • 12 3

      • (4)

        Stań przy tym skrzyżowaniu, poparz i już będziesz wiedział, czemu z dwóch pasów przejedzie więcej samochodów w jednym cyklu niż z jednego pasa, jak jest obecnie.

        • 9 6

        • Haha to może popatrz że przed światłami tam są dwa pasy. (3)

          i nie musisz tam jechać wystarczy spojrzeć na zdjęcie na początku artykułu

          • 6 0

          • (2)

            Pojedź i pooglądaj jak ten krótki kawałek ulicy z dwoma pasami działa.
            Jestem tam na tyle często, aby widzieć, gdzie sięgają korki.

            • 2 3

            • a jakie to ma znaczenie gdzie sięgają korki? (1)

              drugi pas nie zwiększy przepustowości bo na jednym cyklu zielonego ledwie co przejeżdżają kierowcy z już istniejącego odcinka z dwoma pasami

              czy naprawdę czułbyś się lepiej gdy będziesz stał na dwóch pasach zamiast na jednym?

              • 5 1

              • Przesądzają tylko z tych dwóch pasów, a mogło by więcej, po dwa pasy są za krótko. CI stojący na jednym pasie nie maja szans przejechać, a mieliby na tym jednym cyklu, gdyby były tam cały czas dwa pasy. Warto na to co się tam dzieje popatrzyć stojąc np. na przystanku tramwajowym.

                • 2 4

    • T - niewiele się uczysz z tych dyskusji

      "dynamiczna" jazda miszczów kierownicy to większa liczba kolizji i stłuczek. Z tego się dopiero robią mega korki w mieście.

      • 0 1

  • Zielone światło dla komunikacji miejskiej.

    Dlachosmrody stać i czekać.

    • 14 12

  • (2)

    Kiedy pojawi się tam normalny przejazd rowerowy w ciągu Pomorskiej?
    Miało być zrobione i nic.
    Dziś na rowerze stoi się kilkadziesiąt sekund na trzech przejazdach przez światłą.

    Kiedy na Gospody zagoszczą drogi rowerowe?

    • 7 11

    • w ramach BO będzie do końca roku

      • 0 0

    • o jezusie!!!!!

      musisz czekac kilkadziesiat sekund?
      niektorzy czekaja po 10 minut czyli kilkaset sekund na autobus i zyja
      czy mam sie domagac aby autobusy odjezdzaly co 30 sekund?
      kolejny roszczeniowy pedalarz

      • 2 2

  • Pozdrawiam niedzielnych kierowców

    Umiem prowadzić, znam drogi i że nie jestem niedzielnym kierowcą to nie stoje w korkach.

    • 6 4

  • Tristar to wyreguluje (1)

    • 8 1

    • :-)))))

      • 3 1

  • zastępca dyrektora ZDiZ w Gdańsku to. nie Rodowicz a Radowicz

    • 6 0

  • Nie chcieli drogi, to niech stoją w korkach. (6)

    Nic nie stoi na przeszkodzi, aby zamiast z drogi zielonej korzystać z równoległej ul. Pomorskiej. Z drogi Zielonej a następnie z ul. Gospody, korzystają głównie mieszkańcy Żabianki (którzy nie chcieli jej rozbudowy) oraz ludzie, którzy jadą do Ergo Areny. Pozostali kierowcy, którzy ul. Gospody traktują jako tranzyt mogą przecież skorzystać z alternatywnych połączeń. Tak więc dobrze, że zielone światło trwa tam tak krótko, bo przynajmniej ludzie, którzy protestowali przeciwko poszerzeniu drogi, ponoszą teraz tego konsekwencje. Owszem, tracą na tym też dojeżdżający do Ergo Areny, ale jeśli ktoś tam dojeżdża rzadko, to jakoś to niestety musi przeboleć.

    • 13 11

    • idiota jak tracą na tym dojeżdżający do Ergo skoro artykuł o korku w drugą stronę? (5)

      • 5 1

      • (4)

        Jakoś musza wrócić z tej Ergo Aren. Stojąc w korku z winy mieszkańców Żabianki.
        No i oczywiście tych, co tak hałaśliwie są przeciw dokończeniu DZ.

        • 2 3

        • T - ustal zeznania (1)

          czy jesteś za DZ czy za budową drogi rowerowej wzdłuż ulicy Gospody?

          Zamiast budowy DZ można by zbudować pełną sieć DDR w Trójmieście już dawno.

          Budżet miasta nie jest z gumy.

          • 0 0

          • ta............

            Jakby były dwa pasy, to też byłyby korki i też trzeba byłoby stać. Najlepiej zrobić drugą Słowackiego a ludzi spychać do tuneli. nie wiem, kiedy w końcu władze miasta zrozumieją, że ruch z miasta się wyprowadza a nie wprowadza.

            • 3 1

        • ludzie do Ergo Areny jeżdżą zazwyczaj w weekendy raz w miesiącu (1)

          a korki są codziennie w tygodniu

          • 3 0

          • a co konkretnie proponujesz?

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane