- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (197 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (608 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (211 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (204 opinie)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (366 opinii)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (212 opinii)
Kierowcy chcą więcej zielonego światła na Gospody
Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło podczas wyjazdu z ul. Gospody w kierunku Przymorza . Argumentują, że na krzyżującej się z nią ul. Pomorskiej ruch jest niewielki, więc zielone można wydłużyć. Zapytaliśmy miejskich inżynierów ruchu, czy jest na to szansa.
Upływ czasu jednak pokazuje, że coraz trudniej przejechać za dnia ulicą Gospody. Ponieważ miasto nie wróci już do planów sprzed lat (brak pieniędzy), kierowcy proszą o rozwiązanie doraźne - wydłużenie zielonego światła dla wyjeżdżających z ul. Gospody w stronę Przymorza.
- Mimo że przy wyjeździe z ul. Gospody w kierunku Przymorza są dwa pasy ruchu, to i tak sprzed świateł wyjeżdża tam niewiele samochodów. Zielone światło jest zbyt krótkie. Sytuacja jest frustrująca tym bardziej, że ul. Pomorską, która krzyżuje się z ul. Gospody, porusza się nią niewiele samochodów - opowiada pan Michał, nasz czytelnik.
ZDiZ: zielone światło jest już maksymalnie wydłużone
W tej sprawie skontaktowaliśmy się z miejskimi inżynierami ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ustaliliśmy, że sygnalizacja świetlna w tym miejscu ma charakter acykliczny, co znaczy, że nie ma stałej długości cyklu sygnalizacyjnego. Jest on zmienny i maksymalnie może wynieść 116 s (w okresie największego ruchu drogowego). Długość ta jest przyjęta m.in. z uwagi na konieczność zapewnienie przepustowości tramwajom.
- Na wlotach skrzyżowania umieszczone są pętle indukcyjne rejestrujące obecność pojazdów, które w sytuacji ciągłości ruchu powodują wydłużenie wyświetlania sygnału zielonego. W chwili obecnej długość sygnału zielonego na wyjeździe z ul. Gospody może wynieść od 19 do 25 s., na wyjeździe z ul. Chłopskiej od 15 do 36 s., zaś na wlotach ul. Pomorskiej od 13 do 16 s. - wylicza Maciej Rodowicz, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że wymienione czasy minimalne wynikają przede wszystkim z konieczności zapewnienia wymaganej przepisami długości sygnału zielonego dla pieszych. Czasy maksymalne wykorzystywane są wtedy, gdy na skrzyżowanie wjeżdża sznur pojazdów lub gdy na skrzyżowaniu nie pojawia się tramwaj.
- Z uwagi na te uwarunkowania nie ma możliwości skrócenia sygnałów zielonych na którejkolwiek z faz i przeniesienia powstałych w ten sposób rezerw na wlot ul. Gospody - tłumaczy Rodowicz.
W fazie pierwszej sygnał zielony otrzymują pojazdy na wlotach ul. Pomorskiej, tramwaje jadące równolegle do tej ulicy oraz przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez ulicę Gospody i wlot ul. Chłopskiej. W fazie drugiej sygnał zielony otrzymują pojazdy na wlocie ul. Gospody oraz tramwaje jadące od strony Jelitkowa w relacji Pomorska-Chłopska (i odwrotnie).
W fazie trzeciej natomiast w dalszym ciągu trwa sygnał zielony dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Gospody, a sygnał zielony otrzymują również przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez ulicę Pomorską (wlot i wylot wschodni, wylot zachodni), wlot ul. Chłopskiej.
W fazie czwartej sygnał zielony otrzymują tramwaje jadące od strony al. Grunwaldzkiej w relacji Pomorska-Chłopska (i odwrotnie) oraz przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez ul. Chłopską, ul. Pomorską (wlot i wylot zachodni, wylot wschodni). W fazie piątej sygnał zielony otrzymują pojazdy na wlocie ul. Chłopskiej oraz przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na wlotach ul. Pomorskiej i Gospody oraz wylocie ul. Chłopskiej. Taki układ faz wynika między innymi z konieczności zapewnienia bezpiecznej obsługi ruchu pieszego i tramwajowego.
Miejsca
Opinie (151) 2 zablokowane
-
2016-07-18 14:27
zielone
od kilku(nastu) miesięcy bezsensownie palą się światła dla tramwajów skręcających z Oliwy w Chłopską i z Chłopskie w stronę Oliwy, gdy tych tramwajów nie ma. Onegdaj, gdy pracował w ZDiZ jakiś bardziej łebski inżynier ruchu, gdy nie było tramwaju na skrzyżowaniu w takiej relacji, to od razu zapalało się zielone dla samochodów zjeżdżających z Chłopskiej, było kilkanaście sekund "do przodu".
No ale teraz ZDiZ ma to wszystko "pod kontrolą" czyli w głębokim poważaniu- 3 0
-
2016-07-18 14:30
(1)
niech sobie zaczną jeździć gdzie indziej!!!
przez Gospody nie idzie przejść w pewnych porach, a jak jest jakaś impreza w Ergo Arenie, to brak miejsc do zaparkowania dla mieszkańców...- 3 0
-
2016-07-18 15:55
Proponuję wymusić ustawienie świateł na każdym z czterech przejść dla pieszych. Będzie bezpieczniej i zniechęci do jazdy
- 2 0
-
2016-07-18 17:40
najlepsze jest
jak chcę z postoju taksówek na tym skrzyżowaniu zawrócić w stronę Sopotu. Trwa to czasem 5 min., bo co skręt to trzeba stać na kolejnych światłach, (nie licząc tego, że często nie chcą wpuścić wyjeżdżającego z postoju i jeszcze jeden cykl więcej się robi).. Tak samo jest na nawrotce na Grunwaldzkiej między Gdańskiem a Sopotem, z tym, że jest mniej cykli, więc idzie szybciej.
- 0 0
-
2016-07-18 18:31
Dodajcie więcej zielonego na skrzyżowaniu Pomorska/Subisława.. (1)
Tam skręcając z ronda z Pomorskiej trzeba spooro odczekać.. A jest zmiana kiedy nic nie jedzie.
Gdy zdarza się awaria oświetlenia na tym skrzyżowaniu to ludzie sobie świetnie radę dają i nikt nie stoi i nie czeka jak głup- 1 2
-
2016-12-03 19:18
ta zmiana gdy nic nie jedzie jest dla tramwaju
gdańscy inżynierkowie nie znają się na automatyce więc ustawili wszystko na sztywno
- 0 0
-
2016-07-18 19:14
Więcej zielonego na Czarnym Dworze.
Odpowiednio na skrzyżowaniach z Jana Pawła i Hallera. Ustawia się tam sztuczny korek w stronę tunelu. Ze strony Jana Pawła i Hallera ruchu praktycznie nie ma. Wystarczy poprawka w ustawieniach światła i ruch się rozładuje. Jeśli miasto chce wydawać ciężkie miliony na robienie tam trasy ekspresowej to może należałoby jednak zacząć od wyregulowania świateł.
- 2 2
-
2016-07-18 21:01
wiecej czerwonego PLS
- 0 0
-
2016-07-18 21:04
ja w moim bmw mam luźną gumę
mogę sobie czekać ile się da na czerwonym świetle, klima odpalona, muzyczka leci.. co za problem? :]]]
- 0 1
-
2016-07-18 21:51
RUSZAĆ Du*y z pod świateł jak się zapala zielone
- 3 0
-
2016-07-18 22:41
a piesi chcą mieć więcej zielonego światła na Subisława
Na początku, gdy zainstalowano światła na przejściu dla pieszych wiodącym od stacji SKM na Żabiankę było OK, czekało się krótko, ale z jakiś powodów ulepszono i teraz jest tak, że nic nie jedzie, a ludzie stoją i czekają, aż nadjedzie pojedyńczy samochód i dostanie czerwone, wreszcie można przejść ;-)
- 2 0
-
2016-12-19 09:08
miasto chcialo poszerzyc to kmioty oprotestowaly przebudowe jezdni dla kilku starych drzew.
jak się ulica zatkala to,teraz placz . ZDIZ niech nie idzie na żadne ustępstwa i jeszcze skróci cykl swiatel. wiecznie protestujących kmiotów karac jak tylko się da.
teraz kmioty w swoich furach mogą podziwiać te stare lipy które ocalili.
co za narod.....dasz to w reke ugryzie ,nie dasz to będzie cale zycie nazekac.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.