• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy i motorniczowie poddają się ocenie trójmiejskich pasażerów

ms
15 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku... O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku...

Co sądzisz o pracownikach gdańskiej komunikacji miejskiej? Zakład Komunikacji Miejskiej zaprasza do udziału w ankiecie na temat kultury osobistej oraz profesjonalizmu kierowców i motorniczych w Gdańsku.



...jak i w Gdyni. ...jak i w Gdyni.
Na stronie gdańskiego ZKM zamieszczono ankietę z trzema pytaniami. W skali od 1 do 5 pasażerowie mogą wypowiedzieć się na temat kultury osobistej kierowców i motorniczych, oraz kultury obsługi pasażerów oraz profesjonalizmu obsługi pasażerów w autobusach i tramwajach.

Wyniki badań zostaną porównane z ankietą przeprowadzoną na początku tego roku. Zobacz także: tak pasażerowie ocenili pracowników komunikacji miejskiej w Gdańsku kilka miesięcy temu

Czy pracownicy komunikacji miejskiej w Trójmieście dobrze wykonują swoją pracę?

- Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy.  Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki pierwszej ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje - przekonuje Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Także w Gdyni sprawdzany jest poziom zadowolenie pasażerów komunikacji miejskiej. Takie badania prowadzi jednak nie przewoźnik - jak w Gdańsku - lecz organizator transportu miejskiego, czyli Zarząd Komunikacji Miejskiej (jego gdańskim odpowiednikiem jest Zarząd Transportu Miejskiego).

Gdyńscy kierowcy szkoleni są przez ZKM m.in. ze znajomości sieci komunikacyjnej, taryf, zasad i przepisów ZKM oraz kultury obsługi pasażerów i jakości usług.

Także pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej szkoleni są w zakresie komunikacji z pasażerami, a przede wszystkim zachowania w sytuacjach konfliktowych. - Zależy nam na tym, by nasi pracownicy zawsze byli tą stroną, która wygasi spór i bez emocji wyjaśni każdą sytuację - tłumaczy przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy standard obsługi pasażerów komunikacji miejskiej poprawia się? Z naszej perspektywy raczej tak: możemy to ocenić na podstawie listów naszych czytelników, w których rzadziej niż kiedyś skarżą się na niemiłe sytuacje w tramwajach i autobusach, do których ma dochodzić z winy kierowców. A jak wy to oceniacie?
ms

Miejsca

Opinie (425) ponad 20 zablokowanych

  • i kierowcy i motorniczy odjeżdżają sprzed nosa (3)

    i śmieją się z doskonałego dowcipu, w lusterkach widać

    • 4 15

    • To pasażer ma czekać na busa przed czasem a nie bus na niego! proste

      • 15 1

    • rusz tyłek szybciej z domu to zdążysz , niedojdo

      • 9 3

    • nikogo to nie bawi chyba ,ze ma mentalnosc 5-latka,a za opoznienia sa kary

      • 1 0

  • Żona kierowcy (1)

    Ankieta jak dla mnie jest wygłupem, gdyż jest anonimowa i dopóki tak będzie, każdy może bzdury tam zaznaczyć dla zabawy! Niech ZKM lepiej podniesie pensje pracownikom a potem wymaga. A co do sprzedaży biletów w autobusach i tramwajach, to jestem za wycofaniem, bo to tylko powoduje opóźnienia a nikt kto ustala rozkłady jazdy nie bierze pod uwagę faktu, że ktoś może zechce kupić bilet i kierowca się spóźni na następny przystanek..

    Pozdrawiam ;)

    • 18 1

    • Zgadzam sie. Ale chodzi o to, ze ZKM nie chce sie dzielic zyskiem z dystrybutorami np. Ruchem, wiec przerzuca calosc na kierowcow bo z tego mala czysty dochod. Tu chodzi o kase, kierowcy, klienci sa na ostatnim miejscu. Chodzi o nowe samochody, podwyzki dla tych spasionych knurow u koryta.

      • 6 0

  • mój psiak

    lubi jeżdzic tramwajem jak nie przejade z nim w ciągu dnia choc jednego przystanku jest smutny ! i nigdy nie narzekamy motorniczy pani czy pan zawsze są mili !

    • 5 1

  • Obiecuję , że od jutra zacznę jedzić zgodnie z prawem .Bedę również uprzejmy , będę wydawał nawet z 100 zł . Ale jest druga strona : nikt z was nie zdąży już na żaden tramwaj lub inny autobus . Bo rozkłady układał inny kretyn - z ZTM - i nie ma skomunikowania tramwajów z autobusami .Szczególnie na Havla Zapamiętajcie : NIKT z ZTM nie myśli o pasażerach , o kierowcach nie wspomnę . Oni zyją sami dla siebie .

    • 17 0

  • Kierowcy / Motorniczowie (1)

    Ja tam nie narzekam, owszem że nie raz kierowca jest wkurzony, ale postawmy się w ich miejscu... kilka godzin za kierownicą gdzie trzeba sie wciskać wielkim autobusem wszędzie, a sami pasażerowie...? jak caly dzień trzeba wysłuchiwać pytań w czasie gdy się kieruje i trzeba się skupić czy to za kierownicą czy w tramwaju to nie dziwmy im się że są zdenerowani

    • 16 1

    • wreszcie ktos kto potrafi postawic sie w naszej sytuacji wiecej takich pasarzerow pozdrawiam serdecznie

      • 2 0

  • ZKM zmienia się na lepsze

    czyste tramwaje ,nawet punktualne pamiętam w czasie remontu wspaniale zorganizowana komunikacja zastępcza powinni jeszcze wyszkolic kadre rezerwową którzy w każdej chwili mogliby wskoczyc na miejsce tych którzy mają alergię na pasażera i zapominaja że sami wybrali ten zawód.

    • 3 3

  • nie dalej jak dziś jedyny tramwaj połączeni Gdanska i Brzeźna nie przyjechał o wyznaczonej porze (jest to notoryczne zwłaszcza rano)pasażerowie marzną na przystankach bo jest tylko jedna linia ze Stogów do Brzeźna i kursuje jak krew z nosa.

    • 0 0

  • Linia S

    Dlaczego nikt nie pomyśli z Zarządu ZKM Gdynia,żeby autobus lini S na trasie Sopot-Gdynia jezdził przegubowy!Autobus w niedziele jest tak przepełniony,że kilkanaście razy nie udało mi się wejść i zostałam na przystanku. Pomijam już co się dzieje w ciągu tygodnia...

    • 7 1

  • Nie da się być miłym dla wszystkich pasażerów bo i nie wszyscy pasażerowie są mili.

    • 5 0

  • Kierowcy

    Rozumiem ze kierowca/motorniczy, tez czlowiek i w roznym nastroju przystepuje do pracy. Ciagle napieta uwaga i stres, musza gdzie znalezs ujscie, ale buraka i chama, ktory zatrzasnie ci drzwi przed nosem, doslownie, przed nosem, to bym za jaja wieszal. Znajduja w tym, jakas prostacka satyswakcje...

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane