• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy komunikacji chcą większych podwyżek. Będzie spotkanie ze związkowcami

Maciej Korolczuk
3 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (483)
Plakaty informujące o spotkaniu pojawiły się kilka dni temu na terenie zajezdni. Plakaty informujące o spotkaniu pojawiły się kilka dni temu na terenie zajezdni.

O 12 proc. wzrosną z początkiem roku pensje kierowców autobusów i motorniczych w spółce GAiT. Część z nich chce jednak wyższych podwyżek, które mają sięgać nawet 25 proc. 7 listopada w tej sprawie organizowane jest specjalne zebranie załogi.



Ile wynoszą twoje zarobki (na rękę)?

Pensje motorniczych i kierowców autobusów w GAiT rosną rok do roku o wskaźnik inflacji podawany przez Główny Urząd Statystyczny (gwarantuje to umowa przewozowa zawarta przez GAiT z Zarządem Transportu Miejskiego).

W ostatnich dwóch latach, z racji wysokiej inflacji i równie wysokich podwyżek, które studziły zapał pracowników do walki o wyższe pensje, tematu podwyżek w zasadzie nie było.

Do teraz.



Spotkanie załogi ze związkowcami



Część załogi oczekuje od zarządu podwyżek wyższych od rekompensaty wynikającej ze wzrostu cen. Ta ostatnia ma wynieść w przyszłym roku 12 proc., co nie podoba się części kierowców i motorniczych. Nieoficjalnie mówi się, że oczekiwania mogą sięgnąć nawet 25 proc. podwyżki. W przyszłym tygodniu - konkretnie we wtorek, 7 listopada - w tej sprawie organizowane jest w tej sprawie spotkanie ze związkami zawodowymi.

- Tak, wiem o spotkaniu, zostaliśmy na nie - jako związek zawodowy - zaproszeni - potwierdza Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej. - Na tę chwilę nie umiem powiedzieć, z jakimi postulatami załoga chce wystąpić do zarządu spółki. Nie mogę też zagwarantować, że związki poprą te postulaty. Najpierw chcemy się spotkać i porozmawiać, dopiero potem będziemy mogli mówić o konkretach.
Plakaty informujące o spotkaniu ws. płac pojawiły się już na terenie zajezdni, a organizatorom spotkania zależy na wysokiej frekwencji.

- Pełna mobilizacja - informuje duży nagłówek plakatu. - Mamy dość płacowego impasu, dlatego na nasz wniosek w terminie 7 listopada o godz. 10:00 w sali konferencyjnej w siedzibie zarządu spółki na Jaśkowej Dolinie odbędzie się spotkanie z przewodniczącymi związków zawodowych GAiT, W związku z nadchodzącymi negocjacjami przyszłorocznych podwyżek. Jeśli - tak jak my - czujesz się niezadowolony ze swojej stawki, to czuj się w obowiązku przybyć na miejsce. Oczekujemy godnej płacy współmiernej do ponoszonego stresu i odpowiedzialności. Musimy przypomnieć związkom, kogo mają reprezentować, i przedstawić nasze oczekiwania. Potrzebujemy ciebie! Liczebność naszą siłą! - czytamy na plakacie.
Pracownicy chcą walczyć o wyższe pensje także z racji wakatów. Ich liczba, w zależności od pory roku, waha się od 30 do 40 osób. Fala odejść spodziewana jest na początku roku, gdy wielu kierowców nabędzie świadczenia emerytalne.



Ile obecnie zarabiają kierowcy i motorniczowie?



Obecnie stawka godzinowa w GAiT wynosi 24,50 zł. Nowi pracownicy przez pierwsze pół roku od zatrudnienia otrzymują o 70 gr. mniej. Na wysokość wynagrodzenia ma wpływ m.in. dodatek stażowy, nagrody jubileuszowe, premie miesięczne i półroczne.

Ponadto pracownicy GAiT mogą też liczyć na wsparcie socjalne. To m.in. wczasy pod gruszą, paczki świąteczne dla dzieci, kolonie i obozy dla dzieci, bilety pracownicze, a także ubezpieczenie grupowe, karta Multisport lub uczestnictwo w jednej z sekcji sportowych.

Niezależnie od zapisów umowy z ZTM godzinowe stawki muszą ulec zmianie z początkiem roku, gdy wzrośnie minimalna stawka godzinowa (reguluje to rozporządzenie w Dzienniku Ustaw).

Płaca minimalna w 2024 r. ma wzrosnąć dwukrotnie: od 1 stycznia do 27,70 zł za godzinę pracy i od 1 lipca do 28,10 zł.

Miejsca

Opinie (483) ponad 20 zablokowanych

  • Czy tobie Wąski sufit na łeb ...

    • 1 2

  • CV kierowcy autobusu (2)

    - Posiada prawo jazdy na autobus.
    Koniec CV. Dziękuję. Wymagania: nie jechać na podwójnym gazie, nie zgniatać pasażerów drzwiami, starać się trzymać rozkładu, zwracać uwagę gdy ktoś się źle zachowuje (to ostatnie zwykle przekracza już możliwości kierowcy). W skrócie: nie być pijanym w pracy. Koniec wymagań

    • 4 13

    • (1)

      Przyjdz pojezdzic to zobaczysz jakie to proste

      • 4 2

      • Wystarczy, że muszę jeździć do pracy

        Która jest bardziej wymagająca od wciskania guzika

        • 0 0

  • Miasto tonie w długach

    Kierowcy nie zarabiają w samorządzie najmniej więc nie wiem o co te pretensje. Taki tekst mógłby spłodzić każdy inny pracownik sektora samorządowego i mieć poważniejsze argumenty. Wbijcie sobie do głów - to jest budżetówka, tyle się zarabia. Nie ma obowiązku pracy w budżetowce

    • 0 9

  • Najpierw wyrównajmy tym którzy zarabiają od nich mniej (1)

    Jakaś kolejka w urzędzie powinna byc

    • 2 3

    • Ci co zatabiaja najmniej maja ustawowe podwyzki co chwila

      • 0 0

  • Nigdy (1)

    Nie strajkowałem tylko zmieniałem pracę i branżę często. I dziwię się kierowcom, że jeżdżą za te stawki.

    • 4 1

    • A co mają robić innego. Jedynie do SM mogą przejść

      • 0 0

  • Chcą podwyżki? (2)

    To może niech najpierw zaczną jeździć punktualnie i zgodnie z rozkładem.

    • 4 10

    • A czy to kierowcy układają rozkład jazdy?

      • 4 1

    • Punktualnie to się jeździe w niedzielę o 4 nad ranem

      • 2 0

  • Serio? (2)

    Za co?
    Za to, że zamykają drzwi pasażerom przed nosem?
    Nie ma mowy!

    Jaka praca, taka płaca.

    • 4 9

    • Dokładnie +1 (1)

      Często nazywani są Nerwusami zwłaszcza na Pogórzu

      • 0 5

      • Pogorze jest w Gdansku?

        • 5 0

  • Zmiana władzy

    Nowa władza już zapowiedziała pomoc samorządom więc nie widzę problemu,żeby dać chociaż 25% podwyżki!

    • 4 1

  • nie warto o padlinie pisac....

    Łysicki doprowadził bardzo dobrze prosperująca spólke do ruiny...wizerunkowej,finansowej.......
    Firma była postrzegana w Polsce i nie tylko za inowacyjną, świetnie się rozwijajacą przyjazną mieszkańcom i środowisku..
    Obecnie najdrozsza,usługi świadczone na niskim poziomie.Tabor byle jak utrzymywany,kierujący narzekaja na stan techniczny i na wynagrodzenia.
    Jedno co dobre dla siebie w tym wszystkim zrobił to swoje wynagrodzenie patrz(oświadzenia majatkowe UM) ,i to że skaperował i wylansował Marysia na g*wnego zwiazkowca i gabinety obok siebie mają:).
    Teraz ta firma pleśnieje,dla wielu pracowników juz nie istnieje....arogancji,poniżania,ubliżania,przygłupiego kombinowania...
    Łysicki chyba lubi konflikty....bo to już nie jeden powazny w jego pseudo karierze....niech ponownie na radnego ,jak Maryś startuje.

    • 8 0

  • Przypominam związkom zawodowym (1)

    Że to oni są wysłannikami i ma usługach załogi a nie odwrotnie

    • 9 0

    • W GAiT jest odwrotnie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane