• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • Wszystko ,żle , wszystko żle co dzieje się w Gdańsku (1)

    Pisuar płatny z pampersem w kroku

    • 1 8

    • Znowu ten hejter z mózgiem wielkości orzeszka!

      • 1 0

  • c.d. kolejnych i**otycznych pomysłów

    urzędasów

    • 9 2

  • Jedyne wyjście podwyższyć mandaty!! (1)

    Np. w Norwegii kierowcy jeżdżą przepisowo, bo manaty są drogie i groźne kart więzienia za nie przestrzeganie przepisów.

    • 4 4

    • jakie mandaty?

      jedynie za parkowanie, a za szybkość to prawie jak wygrana w lotto. Tu nikt prawie nikogo nie karze.

      • 0 0

  • (1)

    recepta:
    1. CO 20 mb przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną
    2. Po zapaleniu się czerwonego światła dla pojazdów z jezdni wysuwa się kolczatka
    3. Jeśli pieszy jest zmęczony może poleżeć na "zebrze"
    4. Jeśli dla pieszego pali się światło czerwone to i tak ma pierwszeństwo
    i tak można głupot mnożyć bez liku!

    • 9 4

    • Pierwsze dwa nie takie głupie

      • 0 0

  • tam nie powinno być przejścia dla pieszych

    gdyż jest to droga szybkiego ruchu a obok 100m jest przejście z sygnalizacją....

    • 6 5

  • Uwaga na przejściach dla pieszych (2)

    A może by też zastanowić się w jaki sposób zmusić rowerzystów by musieli zwolnić przed przejściami dla pieszych, skrzyżowaniami czy nawet w okolicach przystanków autobusowych bo nawet wtedy gdy piesi mają zielone światło na przejściu dla pieszych to auta się zatrzymają ale rowerzyści dodają gazu i nawet nie myślą przepuścić pieszego czy to jest zgodne z przepisami o ruchu drogowym ? Myślę że należy wprowadzić jednak jakieś rozwiązania by zmusić i rowerzystów do szczególnej uwagi w rejonach przejść dla pieszych i skrzyżowań a nawet ograniczyć możliwość przejeżdżania na pełnej prędkości ! Rozpędzony rowerzysta to takie samo zagrożenie dla pieszego jak rozpędzone auto.

    • 11 3

    • Jest takie rozwiązanie. Przymusowe OC.

      • 4 2

    • Stary parasol w szprychy i po problemie.

      • 3 1

  • Z cham*ami trzeba krótko.

    Separatory na Klonowej i gdzie indziej powinny być zrobione z grubych rur,takich aby rozwalały zderzaki i tylko wtedy gnidy się nauczą kultury.

    • 4 6

  • Kierowca Darek

    Słupki na obrońców to kompletna pomyłka. Kto to wymyślił? Przejeżdżając po zachodzie słońca dostrzeżenie pieszego graniczy z cudem. jeżeli na przejściu dochodzi do wypadków to można wprowadzić sygnalizację zamiast rozwiązań, które mają na celu co? Tylko oslepiaja, a rozwiązanie powinno pozwolić pieszym bezpiecznie przejść. Stanowcze NIE dla tego typu rozwiązań.

    • 11 1

  • Słupki na Obrońców...

    Wiele ich, odblaskowe końce bardzo jasno "świecą" w świetle reflektorów samochodowych. Tyle tylko, że jasnych punktów jest tak wiele, i są tak jasne, że pieszego między nimi trudno zauważyć.

    • 8 0

  • (2)

    Progi zwalniające aby były skuteczne powinny być wyższe.

    • 3 12

    • najlepsze są skocznie narciarskie !!

      • 1 0

    • progi powinny sie chować jak jedziesz przepisowo

      takie z amortyzatorem naciskowym, jedziesz przepisowo to się chowają szybko urywasz zawieszenie. Sa już takie ale nie w ciemnogrodzie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane