• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • Te słupki na obrońców wybrzeża to tylko więcej biedy narobia :/

    • 9 0

  • Wilcze doły.

    Kopcie wilcze doły z możliwością uruchomienia przez pieszego. Problem kierowców ignorantów zniknie w jeden dzień.

    • 1 5

  • Polin

    Wszędzie słupki, łańcuchy, betony bo nie ma kary na słoików ,jak by taki zapłacił za usunięcie nieprawidłowo zaparkowanego szrota jak w Niemczech 2tys ojro to by się nauczył

    • 3 3

  • jakiś koleś w chinach wymacał taniego producenta?

    I mamy misia na miarę możliwości.

    • 6 1

  • te slupki to sa skoszone wszedzie

    to nie dziala!!!!!! widzicie to czy nie znajomi krolika zatrudnieni PO znajomosci?
    Radary ustawiac i progi, reszta to bzdury

    • 3 3

  • Kiedy widzę

    Artukuł gdzie auta są fee a piesi cacy, nie musze nawet patrzec kto jest autorem, bo to zawsze jedna i ta sama osoba.

    • 11 3

  • Potrącony w styczniu (1)

    Szkoda, że dopiero teraz ktoś się zainteresował tym przejściem na Obrońców. 4 stycznia doszło tam do potrącenia starszego mężczyzny, który po półtora miesiącu zmarł.Policja postawiła zarzut nieustąpienia pierwszeństwa i potrącenia pieszego ze skutkiem śmiertelnym, ale życia to już mu nie zwróci.

    • 6 0

    • Udzielalem temu Panu pomocy przed przyjazdem pogotowia, dużo myślałem nad jego dalszym losem. Przykro mi bardzo, wyrazy współczucia

      • 4 0

  • Co za żałosne rozwiązania serio

    To jest takie doszukiwanie się dziury we wszystkim, jednym dać, drugim zabrać i utrudnić, są lepsze bardziej kompromisowe rozwiązania, które nie doprowadzają do korków i jakichś wymyślnych fortec antysamochodowych na drogach

    • 6 3

  • Dlaczego za kilku niezdyscyplinowanych kierowców (3)

    wszyscy pozostali kierowcy są karani progami i niszczą swoje samochody?

    • 8 4

    • Kilku

      Lol

      • 1 1

    • Kilku?

      O czym Ty piszesz? Rozejrzyj się.

      • 0 1

    • Może by zrobić pozew zbiorowy przexiw miastu !!!

      • 0 0

  • W jaki sposób progi zwalniające poprawiają bezpieczeństwo? Szkoda kasy. Lepiej budować przejścia dwu etapowe czyli z wysepka.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane