• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Zaspie zostanie wyburzona

Maciej Korolczuk
19 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami. Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami.

Urzędnicy są zdecydowani wyburzyć kładkę na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Spośród trzech wariantów wybrano ten najbardziej radykalny, ale i najdroższy. Cały proces wyburzenia kładki i wybudowania czterech przejść dla pieszych w poziomie chodnika ma być rozłożony na kilka lat, by miasto udźwignęło go finansowo.



Czy to dobrze, że kładka na Zaspie zostanie wyburzona?

O planach gdańskich urzędników dotyczących wyburzenia przeskalowanej i szpecącej kładki dla pieszych informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Wówczas pod uwagę brane były trzy koncepcje: częściowego wyburzenia kładki, całkowitego pozbycia się jej albo przekształcenia w ogrody, wzorem High Line, dawnej linii kolejowej w Nowym Jorku.

W ankiecie naszym czytelnikom najbardziej do gustu przypadł ten ostatni pomysł. Głos na niego oddało 34 procent osób.

Dziś już wiemy, że nie zostanie on zrealizowany, bo kładka nie dość, że musiałaby przejść gruntowny i kosztowny remont, to jeszcze jej konstrukcja musiałaby być dodatkowo wzmocniona, by móc tam zasadzić drzewa, krzewy i ustawić na niej meble miejskie.

Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej. Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej.
W ostatnich miesiącach nad koncepcją zmian na kładce pracowało więc biuro projektowo-konsultingowe Pont Projekt z Gdańska. Pod uwagę brano głównie albo częściowe, albo całkowite rozebranie kładki i wybudowanie na nasypach czterech przejść dla pieszych (dostępnych także rowerzystom) w poziomie istniejących chodników. Oba warianty są kosztowne i na ich realizację potrzeba czasu. Nawet kilku lat.

Wyburzanie kładki podzielone na etapy



- Zdecydowaliśmy się na wariant zakładający całkowite wyburzenie kładki - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W środę odbyła się pierwsza rada techniczna, w skład której weszli nasi inżynierowie, specjaliści od ruchu, "mostowcy" i projektanci. Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu dalej utrzymywać kładki w obecnym kształcie. Problem w tym, że jej całkowite wyburzenie i wybudowanie czterech przejść przerzuconych nad jezdnią, ale w poziomie chodnika, jest kosztowne. Trzeba więc całą operację podzielić na etapy, by miasto mogło te wydatki uwzględnić w budżecie.
Teraz urzędnicy będą potrzebować kilka tygodni, a może miesięcy na przygotowanie etapowania inwestycji. W pierwszym roku ma zniknąć część kładki i powstać pierwsze przejście na nasypie. Cała operacja ma potrwać kilka lat. O kosztach na razie trudno mówić. Mają zostać oszacowane w najbliższym czasie.

Najpierw wymiana schodów



Zanim kładka przejdzie gruntowną metamorfozę, urzędnicy chcą, a w zasadzie muszą doprowadzić do stanu używalności prowadzące na nią schody. A te znajdują się obecnie w fatalnym stanie technicznym i stanowią zagrożenie dla pieszych. Stopnie są wyeksploatowane, konstrukcja jest przerdzewiała i zdekompletowana. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest demontaż i wykonanie nowych schodów wejściowych na kładkę od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego oraz od strony Parku im. Jana Pawła II.

Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 12 tygodni na wykonanie jednych schodów. Następnie prace zostaną przeprowadzone na schodach nr 2 (wykonawca będzie miał na to ok. 20 tygodni). Wykonawcę remontu schodów poznamy pod koniec lipca. Umowa ma zostać podpisana do końca sierpnia. Remont ruszy po wakacjach. Nowe schody mają być gotowe wiosną 2019 r.

Opinie (730) ponad 10 zablokowanych

  • kladka jest sola w d...e gangstera adamowicza

    • 16 3

  • (1)

    Co za bzdura. Przecież sąwindy (nawet wiele) A pod kładką skrzyżowania w wielu kierunkach. Jestem przekonana, że będzie jeszcze gorzej.

    • 16 4

    • dla jednych trochę gorzej, dla innych dużo lepiej

      co proponujesz? zostawić tak jak jest?

      to sytuacja będzie się stale pogarszać wszystkim mimo wydawania dużych funduszy.

      • 0 2

  • Już widzę te korki, które powstaną (7)

    Może i jest to mało wygodne dla niektórych ale jeśli kładka zniknie to zobaczycie jak w tym rejonie zwiększą się korki i ciekawe co w tedy powiecie. Może i to pomnik prl'u ale uważam, że lepiej to przebudować i usprawnić niż rozbierać.

    • 24 9

    • (4)

      Bo oczywiscie najwicej maja do powiedzenia ci specjalisci co tam nie mieszkaja, juz teraz jest tam ciezko z ruchem miedzy innymi po wybudowaniu tunelu. Dla wiekszosci liczy sie to ze jest to brzydkie a jedeny kontakt z tym miejscem jest w niedziele kiedy kolo tego przejezdza zeby popspacerowac na molo. Jednak to mieszkańcy tych dzielnic beda sie musieli z tym zmagać.

      • 8 3

      • al. Rzeczpospolitej na odcinku skrzyżowania z Hynka do drugiej skrzyżowania z Hynka (3)

        jest akurat przejezdna

        • 4 0

        • (2)

          Bo nie ma swiatel, na kolobrzeskiej zaczynaja sie swiatla i o 16 korki ktore ciagna sie do biedronki. Gwarantuje ze jak zrobia swiatla to cala aleja bedzie stała.

          • 8 2

          • największe korki powstają w Rusocinie przy zjeździe z obwodnicy a tam nie ma świateł

            to nie światła ale nadmiar skłonności do korzystania z samochodów jest powodem korków.

            • 1 6

          • to pewne

            pytanie komu na tym zależy

            • 0 1

    • Skąd korki???

      Przecież przejścia będą nadal nad jezdniami, bezkolizyjnie poprowadzone górą. To skąd te korki?

      • 4 1

    • Tam są światła :)

      • 1 1

  • Żeby nie było niczego

    • 4 1

  • Kładki i przejścia podziemne powinny być jasno zakazane w prawie (5)

    Dlaczego to pieszy ma ganiać po schodach?
    Bo jaśniepaństwo-samochodziarstwo nie ma życzenia zdjąć nogi z gazu żeby przepuścić pieszego na przejściu dla pieszych?

    Jak coś to przykładem służy Sopot i tunel pod przejściem dla samochodów - to bardzo dobre rozwiązanie.

    • 13 31

    • (3)

      Musisz powiedziec adamowiczowi zeby wiecej tuneli dla samochodow robil to wtedy bedziesz mogl chodzic po prostym i sie nie zatrzymywal na swiatlach jest za jak najbardziej

      • 9 0

      • redukcja skali ruchu samochodowego jest dużo tańsza niż budowa tuneli dla nich (2)

        jak tunele to dla pieszych przy stacjach SKM : pierwsza propozycja: SKM Gdańsk Oliwa

        • 1 5

        • przejścia naziemne przez tory SKM !!! (1)

          dlaczego piesi mają schodzić do tunelu ?!

          • 7 2

          • A dlaczego nie?

            • 0 0

    • A widziałeś samochody zasuwajace po schodach?

      Teraz może skumasz dlaczego dla pieszych są kładki i przejścia podziemne.

      • 3 0

  • (3)

    Nie rozumiem dlaczego te pasożyty zawsze chcą nam wszystko utrudnić? Jakim trzeba być imbe....m żeby wpaść na taki pomysł dopiero zaczną się tam wypadki

    • 15 8

    • Magiczne slowo w gdańsku deweloper, bardzo atrakcyjne tereny, proponuje przesledzic jak ceny mieszkan w tym rejonie podskoczyly

      • 8 1

    • wypadki między samochodami już tam są

      proponowane rozwiązanie dużo poprawi dla pieszych, rowerzystów i pasażerów tramwajów.

      Odspawaj się mentalnie od fotela samochodu, zrozumiesz więcej niż teraz potrafisz ogarnąć.

      • 0 6

    • Jakim idiotą trzeba byc by tak chwalic sie głupotą .I jak zawsze taki imbecyl wyzywa od tych kim sam jest.

      Buraku masz jechać tak by wypadków nie powodować!

      • 3 3

  • unesco (1)

    Powinni ja wpisac na liste dziedzictwa unesco

    • 11 3

    • Jako pomnik tryumfu polskiej myśli urbanistycznej

      Nad zdrowym rozsądkiem.

      • 0 2

  • “Brawo” (4)

    A co z przystankiem tramwajowym?? Usunał? No jak sie niby do niego dostac?? Pewnie wpadnał na pomysl zeby go przesunac, tylko gdzie? Jak rusza to bedzie za blisko jednego lub drugiego. I ile km mieszkancy Startowej beda musieli nadlozyc zeby na tramwaj sie dostac? Bo przystanek Startowa ma tunel bez wind, wiecznie zalany po kazdym deszczyku. To “zacheta” do konunikacji miejskiej?!?

    • 18 1

    • Przesunołnć (1)

      Powinno być

      • 5 1

      • ???

        • 1 0

    • Będą normalne przejścia dla pieszych

      • 3 3

    • zlikwidować przystanek i kładkę i przejścia naziemne

      • 1 1

  • Ktoś wie gdzie to zdjęcie powstało? (5)

    Albania, Czarnogóra? Może Mołdawia albo Rumunia? Bo chyba nie w Gdańsku, który ponoć wg gdańszczan jest taki piękny?

    • 10 8

    • Na brodwinie

      • 4 2

    • Chelm?

      • 1 0

    • może to dziwne,ale bardziej podobają mi się te klocki z PRL niż tych 6 budynków po prawej stronie za węzłem

      robią jakieś posępne wrażenie

      • 9 1

    • Jestem z Gdanska (1)

      Gdańsk jest przecież brzydki. Oprócz Starówki i terenów pasa nadmorskiego to jedna wielka brzydota.Ładny to jest Sopot.

      • 1 3

      • ani sopot ani gdansk nie ma starowki

        • 2 0

  • to może niech najpierw zrobią Nową Kościuszki? (2)

    wtedy większość tranzytu pojedzie właśnie nią. Dzięki temu ruch na Zaspie w dużym stopniu zmaleje i będzie można zakopać wszystkie tunele

    • 18 1

    • Właśnie o to chodzi żeby tranzytu nie było (1)

      • 4 3

      • To po cholerę budowali tunel i tranzyt jest puszczony dolnym tarasem nad samym morzem?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane