• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Zaspie zostanie wyburzona

Maciej Korolczuk
19 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami. Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami.

Urzędnicy są zdecydowani wyburzyć kładkę na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Spośród trzech wariantów wybrano ten najbardziej radykalny, ale i najdroższy. Cały proces wyburzenia kładki i wybudowania czterech przejść dla pieszych w poziomie chodnika ma być rozłożony na kilka lat, by miasto udźwignęło go finansowo.



Czy to dobrze, że kładka na Zaspie zostanie wyburzona?

O planach gdańskich urzędników dotyczących wyburzenia przeskalowanej i szpecącej kładki dla pieszych informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Wówczas pod uwagę brane były trzy koncepcje: częściowego wyburzenia kładki, całkowitego pozbycia się jej albo przekształcenia w ogrody, wzorem High Line, dawnej linii kolejowej w Nowym Jorku.

W ankiecie naszym czytelnikom najbardziej do gustu przypadł ten ostatni pomysł. Głos na niego oddało 34 procent osób.

Dziś już wiemy, że nie zostanie on zrealizowany, bo kładka nie dość, że musiałaby przejść gruntowny i kosztowny remont, to jeszcze jej konstrukcja musiałaby być dodatkowo wzmocniona, by móc tam zasadzić drzewa, krzewy i ustawić na niej meble miejskie.

Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej. Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej.
W ostatnich miesiącach nad koncepcją zmian na kładce pracowało więc biuro projektowo-konsultingowe Pont Projekt z Gdańska. Pod uwagę brano głównie albo częściowe, albo całkowite rozebranie kładki i wybudowanie na nasypach czterech przejść dla pieszych (dostępnych także rowerzystom) w poziomie istniejących chodników. Oba warianty są kosztowne i na ich realizację potrzeba czasu. Nawet kilku lat.

Wyburzanie kładki podzielone na etapy



- Zdecydowaliśmy się na wariant zakładający całkowite wyburzenie kładki - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W środę odbyła się pierwsza rada techniczna, w skład której weszli nasi inżynierowie, specjaliści od ruchu, "mostowcy" i projektanci. Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu dalej utrzymywać kładki w obecnym kształcie. Problem w tym, że jej całkowite wyburzenie i wybudowanie czterech przejść przerzuconych nad jezdnią, ale w poziomie chodnika, jest kosztowne. Trzeba więc całą operację podzielić na etapy, by miasto mogło te wydatki uwzględnić w budżecie.
Teraz urzędnicy będą potrzebować kilka tygodni, a może miesięcy na przygotowanie etapowania inwestycji. W pierwszym roku ma zniknąć część kładki i powstać pierwsze przejście na nasypie. Cała operacja ma potrwać kilka lat. O kosztach na razie trudno mówić. Mają zostać oszacowane w najbliższym czasie.

Najpierw wymiana schodów



Zanim kładka przejdzie gruntowną metamorfozę, urzędnicy chcą, a w zasadzie muszą doprowadzić do stanu używalności prowadzące na nią schody. A te znajdują się obecnie w fatalnym stanie technicznym i stanowią zagrożenie dla pieszych. Stopnie są wyeksploatowane, konstrukcja jest przerdzewiała i zdekompletowana. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest demontaż i wykonanie nowych schodów wejściowych na kładkę od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego oraz od strony Parku im. Jana Pawła II.

Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 12 tygodni na wykonanie jednych schodów. Następnie prace zostaną przeprowadzone na schodach nr 2 (wykonawca będzie miał na to ok. 20 tygodni). Wykonawcę remontu schodów poznamy pod koniec lipca. Umowa ma zostać podpisana do końca sierpnia. Remont ruszy po wakacjach. Nowe schody mają być gotowe wiosną 2019 r.

Opinie (730) ponad 10 zablokowanych

  • Musi (1)

    Wybory idą

    • 2 1

    • z którym komitetem współpracujesz?

      spróbuj podnieść frekwencję proponując coś innowacyjnego

      • 1 1

  • Szkoda ze zabrakło pieniędzy i wyobraźni (3)

    Można by tam wybudować architektoniczne cudo z wieżą widokową na całe morze a zarazem bezproblemowo rozwiązać komunikacje.

    Piękna byłaby to wizytówka miasta, kraju....
    Tylko w marzeniach....

    • 19 6

    • Wspaniała! ;)

      • 4 0

    • jeszcze masz szanse leczyc sie z NFZ ale na nogi bo na głowe zapózno :) (1)

      • 2 8

      • Ale jestes dowciapny/a, az mi kapcie spadly.

        • 1 0

  • Dokladnie wkoncu powoduli goganiamy zachód przejscie naziemne dla pieszych jest tego dowodem (3)

    kolejny relikt z prlu zlikwidowany

    • 5 16

    • Z taką ortografią

      To nie dogonisz nawet Zimbabwe.

      • 5 1

    • (1)

      Konkretnie które miasto masz na myśli?

      • 0 0

      • Berlin

        Londyn
        Seville
        Hamburg
        Wiedeń
        Pragę
        Genewe
        Zurych
        Bergen
        ...
        Da capo al fine :)

        • 0 0

  • Połowa wyremontowana, do tego nowe windy ... (1)

    ... i teraz co? Do boju ! burzymy !

    Macieju Korolczuku, sprawdź ile czasu upłynęło od tych działań ... i uzupełnij artykuł.

    • 14 2

    • chyba, ze znowu beda klamac. jak w przypadku studzieni saur neptun.

      • 2 1

  • Obywatel

    Dobudować podjazdy i bedzie ok, najłatwiej wyburzyc inżynier. XXIw

    • 6 2

  • Kładki będziemy bronic jak niepodległości

    • 9 4

  • Na zdj nr 2 widać dramatyzm tej dzielnicy. (1)

    I jej podobnych. Ogromne mrówkowce zero estetyki kameralnosci. Przechowalnia ludzi i ich psów. W środku obowiązkowo biedronka.

    • 7 8

    • Wyślij zdjęcie ze swojej sypialni na osiedlu biedne nowe południe z gazobetonu.

      • 5 0

  • INPRO ma w kieszeni nawet Prezydenta Gdańska, po co ankietq i nasze zdanie

    • 13 6

  • Zasypać wszystko do jednego poziomu i zrobić tam normalne skrzyżowanie jak w mieście, a nie na autostradzie (3)

    • 5 15

    • aleja to nie autostrada (2)

      • 3 3

      • Aleja tylko z nazwy, to jest autostrada (1)

        Pola Elizejskie sobie zobacz - to jest miejska aleja

        • 1 1

        • A czyli tam jest centrum Gdańska? A moze Gdańsk to tylko jedno wielkie centrum?

          • 1 2

  • Przejścia naziemne (3)

    Wrzeszcz jest podzielony torami kolejowymi. Proponuję zburzyć wiadukty przy Dmowskiego i Wyspiańskiego i zrobić tam naziemne przejście przez tory. Uspokoi to ruch SKMki i spowolni ruch pociągów towarowych i osobowych! Miasto dla pieszych, nie dla pociągów:)

    • 22 6

    • Popieram. Co więcej dodam, że czas skończyć z autostradą kolejową i oddać pieszym i rowerzystom torowiska. Niech pociągi uważają!

      • 8 4

    • Proponuje bys sie walnął gumowym młotkiem ,zadnej szkody nie poniesiesz bo masz sieczke zamiast mózgu :) (1)

      • 3 7

      • Reagujesz na ironię jak ślepy na kolory.

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane