• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Zaspie zostanie wyburzona

Maciej Korolczuk
19 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami. Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami.

Urzędnicy są zdecydowani wyburzyć kładkę na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Spośród trzech wariantów wybrano ten najbardziej radykalny, ale i najdroższy. Cały proces wyburzenia kładki i wybudowania czterech przejść dla pieszych w poziomie chodnika ma być rozłożony na kilka lat, by miasto udźwignęło go finansowo.



Czy to dobrze, że kładka na Zaspie zostanie wyburzona?

O planach gdańskich urzędników dotyczących wyburzenia przeskalowanej i szpecącej kładki dla pieszych informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Wówczas pod uwagę brane były trzy koncepcje: częściowego wyburzenia kładki, całkowitego pozbycia się jej albo przekształcenia w ogrody, wzorem High Line, dawnej linii kolejowej w Nowym Jorku.

W ankiecie naszym czytelnikom najbardziej do gustu przypadł ten ostatni pomysł. Głos na niego oddało 34 procent osób.

Dziś już wiemy, że nie zostanie on zrealizowany, bo kładka nie dość, że musiałaby przejść gruntowny i kosztowny remont, to jeszcze jej konstrukcja musiałaby być dodatkowo wzmocniona, by móc tam zasadzić drzewa, krzewy i ustawić na niej meble miejskie.

Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej. Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej.
W ostatnich miesiącach nad koncepcją zmian na kładce pracowało więc biuro projektowo-konsultingowe Pont Projekt z Gdańska. Pod uwagę brano głównie albo częściowe, albo całkowite rozebranie kładki i wybudowanie na nasypach czterech przejść dla pieszych (dostępnych także rowerzystom) w poziomie istniejących chodników. Oba warianty są kosztowne i na ich realizację potrzeba czasu. Nawet kilku lat.

Wyburzanie kładki podzielone na etapy



- Zdecydowaliśmy się na wariant zakładający całkowite wyburzenie kładki - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W środę odbyła się pierwsza rada techniczna, w skład której weszli nasi inżynierowie, specjaliści od ruchu, "mostowcy" i projektanci. Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu dalej utrzymywać kładki w obecnym kształcie. Problem w tym, że jej całkowite wyburzenie i wybudowanie czterech przejść przerzuconych nad jezdnią, ale w poziomie chodnika, jest kosztowne. Trzeba więc całą operację podzielić na etapy, by miasto mogło te wydatki uwzględnić w budżecie.
Teraz urzędnicy będą potrzebować kilka tygodni, a może miesięcy na przygotowanie etapowania inwestycji. W pierwszym roku ma zniknąć część kładki i powstać pierwsze przejście na nasypie. Cała operacja ma potrwać kilka lat. O kosztach na razie trudno mówić. Mają zostać oszacowane w najbliższym czasie.

Najpierw wymiana schodów



Zanim kładka przejdzie gruntowną metamorfozę, urzędnicy chcą, a w zasadzie muszą doprowadzić do stanu używalności prowadzące na nią schody. A te znajdują się obecnie w fatalnym stanie technicznym i stanowią zagrożenie dla pieszych. Stopnie są wyeksploatowane, konstrukcja jest przerdzewiała i zdekompletowana. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest demontaż i wykonanie nowych schodów wejściowych na kładkę od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego oraz od strony Parku im. Jana Pawła II.

Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 12 tygodni na wykonanie jednych schodów. Następnie prace zostaną przeprowadzone na schodach nr 2 (wykonawca będzie miał na to ok. 20 tygodni). Wykonawcę remontu schodów poznamy pod koniec lipca. Umowa ma zostać podpisana do końca sierpnia. Remont ruszy po wakacjach. Nowe schody mają być gotowe wiosną 2019 r.

Opinie (730) ponad 10 zablokowanych

  • piękna praktyczna kładka (5)

    została wybudowana z wizją wyprzedającą ówczesne czasy, z rozmachem, zapewnia płynny przepływ pieszych i jest bezkolizyjna
    głupotą jest ją burzyć

    • 22 5

    • dlaczego głupek taki jak ty zawsze musi chwalic sie swoją głupotą ? (1)

      • 4 10

      • zapytaj siebie

        • 8 1

    • po prostu śliczna!

      Byłem w Hamburgu, Londynie, Holandii, ale czegoś tak pięknego jak to to nie widziałem nigdzie!!!

      • 4 2

    • bez generalnego remontu i wciaz w uzyciu, 40 lat!!!

      Geniusz naszych Architektow!

      • 0 0

    • ale ludzie ze wsi sie boja - bo za wysoko!

      • 0 0

  • już tak nie ma gdzie parkować w tej części Zaspy, a chcą budować kolejne bloki (2)

    • 12 4

    • ale nikt ci nie broni mozesz wykupic teren wybudowac miejsce dla postoju swojego 30 letniego szrotu od Niemca (1)

      a raczej od Turka Niemieckiego :)

      • 3 5

      • Skąd tyle zjadliwości?

        Musiał cię ktoś w życiu nieźle skrzywdzić.

        • 3 1

  • Ten koszmarek powinien byc zlikwidowany jak najszybciej.i wykonac te przejscia naziemne szybko (6)

    Miliardy na drogi dla blachosmrodów maja to i niech wykonają dla pieszych w kocu co kolwiek

    • 7 26

    • Może to ty podpalasz samochody? (3)

      • 2 1

      • A może ty ? (1)

        • 2 0

        • nie, on tylko blokuje innym kierowcom miejsce na szosie, jezdni lub parkingu

          • 0 0

      • na 80 % on.

        • 0 0

    • (1)

      Gdzie te miliardy na drogi gdzie ty czlowieku zyjesz. Idz sie puknij w czereb

      • 3 2

      • sprawdź koszty obwodnicy metropolitalnej obwodnicy

        sprawdź koszty budowy "ulicy" Żołnierzy Wyklętych.

        Sprawdź koszty budowy tunelu pod Martwą Wisłą i całej trasy Sucharskiego.

        To są na pewno setki milionów złotych, w sumie na pewno więcej niż dwa miliardy

        a korki jak były, tak są i będą

        • 1 2

  • bzdura! problemem jest przystanek T. w kretyńskim miejscu który jest bezużyteczny i samo skrzyżowanie które jest ogromne

    lepiej zrobić dwa przystanki przed i za skrzyżowaniem z przejściami naziemnymi ... dopiero wtedy zlikwidować przystanek w środku i rozebrać ten tragiczny moloch ...

    • 4 6

  • Zlikwidować nie kładkę, ale urzędników którzy wydali pieniądze na dwie niepotrzebne windy

    podczas modernizacji lub postawili je nie tam gdzie są najbardziej potrzebne. A obecnie nie chce im się remontować schodów i kładki bo za mała prowizja do wzięcia. Przy nowej inwestycji a i owszem.....

    • 16 2

  • Jest okropna, schody się kruszą, słupy podtrzymujące zasłaniają widoczność. (1)

    • 4 11

    • twoje bloki beda wyburzone w pierwszej kolejnosci - bo sa nielegane - za wysokie o 10 pieter!

      • 0 1

  • wystarczy dać windy z drugiej strony (1)

    ja p... mają problem, kasa misiu kasa

    • 10 2

    • problemem jest zakup szkopsiego bubla - wind - ktore wciaz sie psuja

      • 0 1

  • Deweloper do Budynia:

    Pawełku my tu z 1000 mieszkań zbudujemy, takie piękno będą, tylko podpisz proszę. Oczywiście sam sobie wybierzesz, które chcesz dostać.

    • 18 3

  • Proszę o poważną odpowiedź (4)

    Przejścia na poziomie chodnika łączące nasypy? Ok. Ale co z przejściem przez samą Rzeczpospolitej tj. 2 jezdnie i torowisko? One są przecież też na poziomie chodnika. Czy mam rozumieć że tam będą normalne pasy i światła??? W takim razie bezapelacyjnie należałoby bronić dotychczasowej kładki bo nowy układ pogorszy sytuację zarówno pieszych jak i kierowców

    • 24 3

    • Tak wlasnie ma byc

      • 3 1

    • (1)

      Tak, mają byś i światła (bo to nowoczesne) i pasy i pewnie jeszcze przejazd dla rowerów. I zapewne zmniejszy to korki w mieście i przyspieszy jazdę tramwajem.

      • 5 2

      • To dzialania ekipy deweloperow

        • 0 1

    • Dokładnie, już teraz cała Rzeczypospolitej korkuje się do świateł przy Hynka, ruch rozładowuje się nieco właśnie przez dwupoziomowe skrzyżowanie. Przez przejścia dla pieszych ze światłami strasznie się tu będzie korkować i cała idea tego skrzyżowania będzie bez sensu

      • 8 1

  • A może wypowiedzą się w tej spr. (1)

    kandydaci na fotel prezydenta Gdańska, aby mieszkańcy 50-cio tys. Zaspy wiedzieli na kogo głosować ???

    • 21 1

    • za panowania Adamowicza

      zapadła decyzja o wyburzeniu.

      Znaczy się, że należy go wykurzyć z urzędu !!!

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane