• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Zaspie zostanie wyburzona

Maciej Korolczuk
19 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami. Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami.

Urzędnicy są zdecydowani wyburzyć kładkę na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Spośród trzech wariantów wybrano ten najbardziej radykalny, ale i najdroższy. Cały proces wyburzenia kładki i wybudowania czterech przejść dla pieszych w poziomie chodnika ma być rozłożony na kilka lat, by miasto udźwignęło go finansowo.



Czy to dobrze, że kładka na Zaspie zostanie wyburzona?

O planach gdańskich urzędników dotyczących wyburzenia przeskalowanej i szpecącej kładki dla pieszych informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Wówczas pod uwagę brane były trzy koncepcje: częściowego wyburzenia kładki, całkowitego pozbycia się jej albo przekształcenia w ogrody, wzorem High Line, dawnej linii kolejowej w Nowym Jorku.

W ankiecie naszym czytelnikom najbardziej do gustu przypadł ten ostatni pomysł. Głos na niego oddało 34 procent osób.

Dziś już wiemy, że nie zostanie on zrealizowany, bo kładka nie dość, że musiałaby przejść gruntowny i kosztowny remont, to jeszcze jej konstrukcja musiałaby być dodatkowo wzmocniona, by móc tam zasadzić drzewa, krzewy i ustawić na niej meble miejskie.

Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej. Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej.
W ostatnich miesiącach nad koncepcją zmian na kładce pracowało więc biuro projektowo-konsultingowe Pont Projekt z Gdańska. Pod uwagę brano głównie albo częściowe, albo całkowite rozebranie kładki i wybudowanie na nasypach czterech przejść dla pieszych (dostępnych także rowerzystom) w poziomie istniejących chodników. Oba warianty są kosztowne i na ich realizację potrzeba czasu. Nawet kilku lat.

Wyburzanie kładki podzielone na etapy



- Zdecydowaliśmy się na wariant zakładający całkowite wyburzenie kładki - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W środę odbyła się pierwsza rada techniczna, w skład której weszli nasi inżynierowie, specjaliści od ruchu, "mostowcy" i projektanci. Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu dalej utrzymywać kładki w obecnym kształcie. Problem w tym, że jej całkowite wyburzenie i wybudowanie czterech przejść przerzuconych nad jezdnią, ale w poziomie chodnika, jest kosztowne. Trzeba więc całą operację podzielić na etapy, by miasto mogło te wydatki uwzględnić w budżecie.
Teraz urzędnicy będą potrzebować kilka tygodni, a może miesięcy na przygotowanie etapowania inwestycji. W pierwszym roku ma zniknąć część kładki i powstać pierwsze przejście na nasypie. Cała operacja ma potrwać kilka lat. O kosztach na razie trudno mówić. Mają zostać oszacowane w najbliższym czasie.

Najpierw wymiana schodów



Zanim kładka przejdzie gruntowną metamorfozę, urzędnicy chcą, a w zasadzie muszą doprowadzić do stanu używalności prowadzące na nią schody. A te znajdują się obecnie w fatalnym stanie technicznym i stanowią zagrożenie dla pieszych. Stopnie są wyeksploatowane, konstrukcja jest przerdzewiała i zdekompletowana. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest demontaż i wykonanie nowych schodów wejściowych na kładkę od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego oraz od strony Parku im. Jana Pawła II.

Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 12 tygodni na wykonanie jednych schodów. Następnie prace zostaną przeprowadzone na schodach nr 2 (wykonawca będzie miał na to ok. 20 tygodni). Wykonawcę remontu schodów poznamy pod koniec lipca. Umowa ma zostać podpisana do końca sierpnia. Remont ruszy po wakacjach. Nowe schody mają być gotowe wiosną 2019 r.

Opinie (730) ponad 10 zablokowanych

  • Jestem przekonany, ze wyburzyc nalezy urzednikow. to jest dawno ich bylo trzeba wymienic.

    zrobili sobie dozywotnie posadki.

    • 12 3

  • (2)

    W sumie szkoda. Na tej kładce, spotkałem swoja pierwsza miłość...

    • 9 1

    • mozna by tam przyczepiac klodki. (1)

      • 5 1

      • Chyba najlepiej by było rozwalić te kładki razem z tymi tunelami. Zasypać tą dziure i zrobic porządne skrzyżowanie albo duże rondo.

        • 1 9

  • Bubel (3)

    Jedyne trzy poziomowe skrzyżowanie kolizyjne na świecie . Nie żebym się czepiał , ale zaprojektowała je kobieta...

    • 4 5

    • podobno dwóch skośnych z PG (2)

      • 2 1

      • BPBK zaprojektowało, sławne biuro nieudaczników (1)

        • 1 1

        • Nie obrazaj ludzi, sam jestes nieudacznikiem

          • 0 0

  • Zadnego wyburzenia nie bedzie po wyborach.

    • 12 1

  • I jeszcze wieksze korki

    • 7 1

  • odwalcie się od kłatki , nieroby!

    • 11 3

  • To po co robili windy parę lat temu? (2)

    • 12 2

    • nie po co ale dlaczego? (1)

      bo myśleli, że to jest dobre rozwiązanie dla niepełnosprawnych i ciągle dbali o interes kierowców, a o potrzebach pieszych i rowerzystów myśleli tylko teoretycznie.

      • 2 6

      • Roworzysci maja droge zrobiona w zeszyl roku? Jeszcze zle?

        • 0 0

  • Kładka na Zaspie zostanie wyburzona (4)

    Oczywiście że powinna zostać wyburzona. Tak samo uciążliwe są tunele podziemne dla pieszych. Wpierw na dół a potem na górę. Nie wystarczą zebry i światła ? Kiedyś, ktoś miał idiotyczny pomysł wybudować tunele podziemne.

    • 5 22

    • Lobbujesz za likwidacją kładek i tuneli? (2)

      Prowadzisz szpital czy zakład pogrzebowy, że tak dbasz o przyszłych klientów?

      • 9 1

      • Proszę, w oczach samochodowej rasy panów (1)

        Winna jest ofiara. To nie kierowca zabija, ludzie sami giną! (Wtf???)

        • 0 2

        • Wchodza pod kola ma czerwonym bo przebiega zeby zdarzyc na tramwaj

          • 0 0

    • po co metro

      Kasiu na pole to i sam kUń pójdzie bez powożenia

      • 2 0

  • Nie rozumiem planowania inwestycji To po jaką cholere kilka lat temu montowali windy

    • 10 0

  • jedyne 3-poziomowe kolizyjne skrzyżowanie na świecie.

    bolki i kody, brońcie! to symbol waszych zje**ch czasów i podobnego stanu umysłu.

    • 0 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane