• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Zaspie zostanie wyburzona

Maciej Korolczuk
19 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami. Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami.

Urzędnicy są zdecydowani wyburzyć kładkę na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Spośród trzech wariantów wybrano ten najbardziej radykalny, ale i najdroższy. Cały proces wyburzenia kładki i wybudowania czterech przejść dla pieszych w poziomie chodnika ma być rozłożony na kilka lat, by miasto udźwignęło go finansowo.



Czy to dobrze, że kładka na Zaspie zostanie wyburzona?

O planach gdańskich urzędników dotyczących wyburzenia przeskalowanej i szpecącej kładki dla pieszych informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Wówczas pod uwagę brane były trzy koncepcje: częściowego wyburzenia kładki, całkowitego pozbycia się jej albo przekształcenia w ogrody, wzorem High Line, dawnej linii kolejowej w Nowym Jorku.

W ankiecie naszym czytelnikom najbardziej do gustu przypadł ten ostatni pomysł. Głos na niego oddało 34 procent osób.

Dziś już wiemy, że nie zostanie on zrealizowany, bo kładka nie dość, że musiałaby przejść gruntowny i kosztowny remont, to jeszcze jej konstrukcja musiałaby być dodatkowo wzmocniona, by móc tam zasadzić drzewa, krzewy i ustawić na niej meble miejskie.

Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej. Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej.
W ostatnich miesiącach nad koncepcją zmian na kładce pracowało więc biuro projektowo-konsultingowe Pont Projekt z Gdańska. Pod uwagę brano głównie albo częściowe, albo całkowite rozebranie kładki i wybudowanie na nasypach czterech przejść dla pieszych (dostępnych także rowerzystom) w poziomie istniejących chodników. Oba warianty są kosztowne i na ich realizację potrzeba czasu. Nawet kilku lat.

Wyburzanie kładki podzielone na etapy



- Zdecydowaliśmy się na wariant zakładający całkowite wyburzenie kładki - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W środę odbyła się pierwsza rada techniczna, w skład której weszli nasi inżynierowie, specjaliści od ruchu, "mostowcy" i projektanci. Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu dalej utrzymywać kładki w obecnym kształcie. Problem w tym, że jej całkowite wyburzenie i wybudowanie czterech przejść przerzuconych nad jezdnią, ale w poziomie chodnika, jest kosztowne. Trzeba więc całą operację podzielić na etapy, by miasto mogło te wydatki uwzględnić w budżecie.
Teraz urzędnicy będą potrzebować kilka tygodni, a może miesięcy na przygotowanie etapowania inwestycji. W pierwszym roku ma zniknąć część kładki i powstać pierwsze przejście na nasypie. Cała operacja ma potrwać kilka lat. O kosztach na razie trudno mówić. Mają zostać oszacowane w najbliższym czasie.

Najpierw wymiana schodów



Zanim kładka przejdzie gruntowną metamorfozę, urzędnicy chcą, a w zasadzie muszą doprowadzić do stanu używalności prowadzące na nią schody. A te znajdują się obecnie w fatalnym stanie technicznym i stanowią zagrożenie dla pieszych. Stopnie są wyeksploatowane, konstrukcja jest przerdzewiała i zdekompletowana. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest demontaż i wykonanie nowych schodów wejściowych na kładkę od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego oraz od strony Parku im. Jana Pawła II.

Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 12 tygodni na wykonanie jednych schodów. Następnie prace zostaną przeprowadzone na schodach nr 2 (wykonawca będzie miał na to ok. 20 tygodni). Wykonawcę remontu schodów poznamy pod koniec lipca. Umowa ma zostać podpisana do końca sierpnia. Remont ruszy po wakacjach. Nowe schody mają być gotowe wiosną 2019 r.

Opinie (730) ponad 10 zablokowanych

  • potrzebna !

    Kładka jest potrzebna -zarówno pieszym jak i rowerzystom. Wyburzanie jest kosztowne.i w tym miejscu trochę niebezpieczne.Pozostawienie jej w tym stanie jest niemożliwe, konieczny jest remont- ale nie tak kosztowny jak wyburzenie.Budowa przejść również kosztuje,mało tego zwiększa ryzyko wypadków z udziałem pieszych, co w efekcie końcowym jeszcze bardziej zwiększy koszty nie wspominając o ludzkim nieszczęściu. Czyli podsumowując kładkę trzeba wyremontować i kropka!!!!!

    • 12 3

  • To symbol zaspy.

    • 7 1

  • Super, że za kilka lat..

    • 0 1

  • Serio?! To było niewygodne?! Przecież już wygodniej się nie da! Windy działają, schody są, co za problem? No po prostu nie wierzę... zawsze się znajdzie pewnie jakaś "ma"D"ka" która jęczy że musi guzik wcisnąć żeby móc z Brajankiem wjechać. Mogliby dziurawe drogi za tą kasę naprawić.

    • 8 1

  • Wyburzyć zieleniaka !!!

    i to już !!!

    • 2 1

  • ZASPA - kładka (2)

    to, że od wybudowania pomysł i realizacja tragiczna to nawet orangutan widzi i wie.
    ale to nie prl zaprojektował, zatwierdził i wybudował, to nie żaden system, ale konkretny architekt projekt wyprodukował, zrealizował. czas najwyższy poznać tego ,,artystę'', bo każdy architekt zawsze artystą wybitnym być musi (w swojej łepetynie niestety). wyburzyć powinno się dawno, ale koniecznie powinno się ujawnić ,,twórce'', bo to wybitny ,,michał anioł'' jest, czy tez był i nazwisko i imię to on ,,prl'' się nie nazywał.

    • 1 7

    • Ty bys oczywiscie zrobil to lepiej? Widze, ze wiekszosc polakow jest ekspertami w każdej dziedzinie... Masakra

      • 0 0

    • Czy " wyburzyć powinno się dawno" ??

      Niby edukacja zwyżkuje, a jednak mamy takich jak kanik, mUndrych inaczej :))
      Kładka była projektowana pod konkretne założenia urbanistyczne dzielnicy i od strony torów PKP miało być wejście z niej do największego Centrum Handlowego w Trójmieście, a z przeciwnej strony gdzie postawili bloki w parku miało być wejście do Opery, ponieważ ta stara adaptowana z ujeżdżalni koni miała być likwidowana. O innych nie ma co wspominać.
      Przykre, że kupując mieszkanie człowiek dokładnie sprawdza co tam w przyszłości ma być budowane, interesuje się tym. - Uważa taki program/Plan zagospodarowania za swego rodzaju dzieło autorskie - zwłaszcza, że dostał on wszystkie najważniejsze nagrody Polskie i wyróżnienia międzynarodowe. Za którym stały znane nazwiska.
      Obecnie z bożej łaski "Eksperci" podobni pewnie do "kanika" proponują wyburzenie - bo widza w ttym własny interes, nie ważne, że obciążą nas dalekosiężnie kosztami, ważne aby tu i teraz się nachapać :(

      • 1 0

  • Zachować kładkę!

    Wielka szkoda, mam nadzieję że jest jeszcze szansa dla kładki - obecnie jest niesamowitym punktem widokowym. Zaparło mi dech w piersiach, kiedy trafiłam na nią pierwszy raz błądząc po Trójmieście - i bynajmniej nie od wchodzenia po schodach ;)

    • 10 0

  • za dzieciaka

    jeździliśmy po niej rowerami, w zimie skakaliśmy z niej na trawnik od ul. startowej, tam składowano śnieg odgarnięty z chodnika, zwłaszcza po obejrzeniu filmu kung-fu w kinie zaspa, fajnie było

    • 7 0

  • Głupia decyzja...

    Dlaczego o kładce decydują osoby, które niej nie korzystają i być może nawet nie mieszkają w pobliżu?

    • 3 0

  • po co remontować schody wydawac moje pieniądze skoro zaraz będą wyburzać.bez Logiki a w ogóle to będą teraz korki bo ludzie będą stali na pasach na światłach . wcześniej ruch był górą bezkolizyjny . Lepiej wybudować przejście podziemne lub inny most.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane