• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopoty jachtu z Gdańska na Morzu Północnym

Maciej Naskręt
28 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 09:58 (30 marca 2015)
Portem macierzystym jachtu jest Gdańsk. Portem macierzystym jachtu jest Gdańsk.

18-metrowy polski jacht - Magnus Zaremba - miał problemy na wodach nieopodal Bergen. Złamał się maszt i jednostka nabrała nieco wody.



Aktualizacja 30 marca godz. 9:58. Według norweskich mediów w niedzielę ok. godz. 15 tamtejsza służba przybrzeżna odnalazła jacht Magnusa Zarembę dryfującego 40 mil morskich od Marstein. Jednostka nie ucierpiała po opuszczeniu załogi. Jacht został odholowany do portu w Bergen.


Ok. godz. 19 doszło do niebezpiecznego incydentu z udziałem polskiego jachtu na wodach Morza Północnego. Maszt jednostki Magnus Zaremba uległ złamaniu przez co jacht przechylił się i zaczął nabierać wody.

Na pokładzie jednostki było pięć osób - wszyscy byli Polakami. Nikt na szczęście nie doznał obrażeń.

Problem w tym, że w rejonie wypadku był silny wiatr i fale o wysokości 2 do 3 metrów. Utrudniało to poważnie akcję ratowniczą. Śmigłowiec ratowniczy ok. godz. 22:25 odnalazł jacht i oczekiwał na decyzje jego załogi, która analizowała, czy pozostawić jacht na wodach. Ostatecznie załoga jachtu skorzystała z pomocy.

O podjęciu załogi poinformowała norweska służba ratownictwa morskiego na Twitterze. Wszyscy są cali i zdrowi. Śmigłowiec przetransportował Polaków na lotnisko w Stavanger/Sola.




Ostatnia dostępna lokalizacja jachtu Magnus Zaremba. Ostatnia dostępna lokalizacja jachtu Magnus Zaremba.
Jacht żaglowy Magnus Zremba przeznaczony jest do żeglugi w trudnych warunkach. Jednostka wielokrotnie docierała do wód Arktyki. Umożliwia to mocny kadłub, który wykonany jest z aluminium. Jacht określany jest czasem jako jednostka naukowa-badawcza.

W październiku i listopadzie 2013 roku przeszedł pomyślnie próby morskie. Jednostka ma długość 17,3 m i szerokość 5,72 m, a zanurzenie 2,83 m (zanurzenie minimalne 0,83 m). Wnętrze wykończone jest z drewna jesionowego. Masa całkowita: 23 tony. Autonomiczność żeglugi na silniku do 3000 mil morskich, pod żaglami - 15000 mil morskich.

Poza standardowym wyposażeniem elektronicznym jest jeszcze sonar i umieszczona na maszcie kamera telewizyjna.

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • holt

    dziwne , ale zniknął zapis trasy jachtu z dnia wypadku,a ikonka jest obecna wkoło Varberga w cieśninie Kattegat. A pierwotny kurs do wiódł od wybrzeża norweskiego z rejonu Bergen na zachód ok 240 st. , po wejściu w rej. silnego wiatru kurs zmienny.Wiało ok. 42 do 44 węzłów.Coś tu się nie zgadza z zeznaniami kapitana. Chyba zgrzeszyli pychą, a potem nie dali sobie rady,jak się pochorowali, wyziębili i zesłabli. I trochę ich było za mało. Do oceanu z szacunkiem, nie pchać się w złe warunki, jak się nie musi. Za 12 godzin by już mieli spokój w tym rejonie. pozdrawiam

    • 0 0

  • TTT1

    Wstyd żebrać, bawić się za swoje

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane