- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Kolej Metropolitalna w najlepszym wariancie
Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji Kolei Metropolitalnej w wersji najlepszej dla mieszkańców. Powstaną dwa tory, po których pojadą pociągi elektryczne.
Budowa Kolei Metropolitalnej będzie kosztować 719,1 mln zł, z czego 85 proc. - 611,2 mln zł - pochodzić będzie z Unii Europejskiej. To kwoty porównywalne z wydatkami na budowę drugiej nitki metra w Warszawie.
Kolei Metropolitalnej na odcinku od Wrzeszcza do Osowej w Gdańsku będzie realizowana według najbardziej dogodnego dla pasażerów wariantu. Oznacza to, że w połowie 2015 r. pojedziemy z Gdańska Głównego przed nowy terminal w Porcie Lotniczym w Rębiechowie pociągami o napędzie elektrycznym. Zajmie to nie dłużej niż 25 minut. Do dyspozycji będziemy mieli osiem nowych przystanków, w tym dworzec pod ul. Budowlanych
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W czwartek Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji przedsięwzięcia przez spółkę Pomorska Kolej Metropolitalna SA .
- Budując tę linię mamy nadzieję na wsparcie ze strony samorządów Gdańska i Gdyni, które chcąc spopularyzować Kolej Metropolitalną, powinny wybudować węzły integracyjne Strzyża, Rakoczego, Wróbla Staw, Matarnia, Osowa, Karwiny i Wielki Kack - mówi Mieczysław Struk, Marszałek Sejmiku Województwa Pomorskiego.
Inwestycja będzie podzielona na dwa zadania. Pierwsze to budowa linii dwutorowej od Portu Lotniczego w Gdańsku do linii kolejowej Kościerzyna-Gdynia i wykonanie tymczasowego przystanku Gdańsk Port Lotniczy z peronami. Na tym odcinku nie powstanie sieć trakcyjna, czyli będzie on na razie obsługiwany przez szynobusy. Budowa ruszy w październiku 2011 r. i ma być gotowa w maju 2012 r.
Druga, znacznie większa część inwestycji będzie polegać na budowie linii dwutorowej od stacji Gdańsk Wrzeszcz do Portu Lotniczego w Gdańsku wraz z przystankami. Wtedy wykonana zostanie też elektryfikacja linii na całej długości z Wrzeszcza do Osowej i wybudowana zostanie stacja w Barniewicach. Z tym zadaniem wykonawcy będą musieli uporać się do 2015 r.
Już w kwietniu tego roku PKM S.A. wyłoni wykonawcę projektu, a w maju złoży wniosek o dofinansowanie z Unii Europejskiej. Wtedy też powinien mieć w ręku decyzję środowiskową dla budowy kolei.
Miejsca
Opinie (282) 7 zablokowanych
-
2011-01-13 19:46
po co ten przystanek w szczerym polu - Barniewice? jakie jest uzasadnienie prz (2)
- 5 6
-
2011-01-13 19:50
cd
przeciez tam sa grunty rolne mozna np na zumi sprawdzić komu ten przystanek krowom? czyje to pole? albo kto juz je kupil?- 3 1
-
2011-01-13 20:39
Dziś pole jutro betonowe sypialnie
Osowy też nie było 20 lat temu. Jak mawiał pewien dyktator, któremu zawdzięczamy "berlinkę", autostradę A4, A6 i A18, "to nic że dziś nie ma ruchu, zbuduje się drogę, to zrobi się ruch". Zobaczcie ile wyrosło firm przy końcu naszej A1!
- 3 0
-
2011-01-13 20:21
a gdzie Kartuzy ? był heppening o kolei metropolitalna a z plnów nici (1)
- 2 3
-
2011-01-13 20:23
Spoko, będzie Rębiechowo-Wrzeszcz
to będą i Kartuzy. Wdech, wydech, wdech, wydech ...
- 3 0
-
2011-01-13 20:31
Kataklizm dla Osowej (1)
Bez przystanku KM przy Renku -jaki obiecywano -cała Osowa ruszy na Barniewicką i -efekt paraliżu Barniewickiej murowany
- 2 6
-
2011-01-13 21:03
ale pprzysz
matolku
- 1 0
-
2011-01-13 20:40
Kochani jak ta kolej powstanie w tym terminie to ja stawiam Wam wszystki kiolejkę ( w barze )
Do zobaczenie !
- 7 0
-
2011-01-13 20:44
kurczę...jak ktos w osowie ma domek 200 m kw (2)
to ma też garaż a w garażu samochód. Więc nalezy zrobić spacerową 4 pasy za połowę tej ceny a resztę wpompowac w ecs oraz długi na stadion po klapie 2012...mam rację?
- 5 11
-
2011-01-13 21:29
a teraz wróć do swojej szarej rzeczywistości w kartuzach, bo nie masz o niczym zielonego pojęcia. Jesteś tak głupi, że aż nie chce mi się tłumaczycz, czemu NIE MASZ RACJI. POszerzanie pasów, to może i był sposób na korki, ale w latach 70-tych kiedy był samochodowy bum, a teraz każdy normalny człowiek wie (oprócz ciebie i osób które do sklepu 200 metrów dalej jeżdzą samochodem), że poszerzanie ulic jest rozwiązaniem chwilowym, ponieważ z racji swojej lepszej przejezdności spowoduje, że będzie nią chciało jechać więcej samochodów, aby nie stać korkach, więc po czasie korki będą się znowu tworzyć, a potem kolejne poszerzenie i tak dalej. Teraz wiesz czemu piszesz BEZEDURY?
- 5 2
-
2011-01-14 08:22
A tymi 4 pasami spacerowej dojedziesz do Oliwy i dalej....
też tylko 4 pasy, a chętnych na zakorkowanie więcej niż osowiaków....
- 3 0
-
2011-01-13 20:54
a trakcja i tak sie zerwie ;o)) (2)
- 2 2
-
2011-01-13 21:04
na szczescie
tej zrypanej komuszej firemki SKM tam nie bedzie.
- 0 0
-
2011-01-14 00:13
i to będzie właśnie Atrakcja
- 0 0
-
2011-01-13 21:35
usytuowanie przystanku Kełpinek to kpina
rozumiem ze Auchan dorzucil sie do wezla to teraz miasto w podziece daje przystanek nie dla mieszkancow osiedla ale kupujac w hipermarkecie, bynajmniej z usytowania tak wskazuje !!!
- 3 3
-
2011-01-13 21:49
Mimo wszystko widać że rozwój Wrzeszcza tworzy się samoczynnie
Być może za jakiś czas będzie to najważniejsza rozwijająca się dzielnica w Gdańsku. Tylko ten dworzec i wysepka ;/
- 3 2
-
2011-01-13 22:09
matarnia
przydałby się przystanek na matarni blizej obwodnicy z kładką tak jak to miało być zrobione..
- 0 3
-
2011-01-13 22:45
Nasze wnuki doczekają?
Tak się pytam, bo mam 22 lata i martwię się czy moje wnuki nadal będą skazane na wypasione wagony skmki?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.