- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Kolej Metropolitalna w najlepszym wariancie
Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji Kolei Metropolitalnej w wersji najlepszej dla mieszkańców. Powstaną dwa tory, po których pojadą pociągi elektryczne.
Budowa Kolei Metropolitalnej będzie kosztować 719,1 mln zł, z czego 85 proc. - 611,2 mln zł - pochodzić będzie z Unii Europejskiej. To kwoty porównywalne z wydatkami na budowę drugiej nitki metra w Warszawie.
Kolei Metropolitalnej na odcinku od Wrzeszcza do Osowej w Gdańsku będzie realizowana według najbardziej dogodnego dla pasażerów wariantu. Oznacza to, że w połowie 2015 r. pojedziemy z Gdańska Głównego przed nowy terminal w Porcie Lotniczym w Rębiechowie pociągami o napędzie elektrycznym. Zajmie to nie dłużej niż 25 minut. Do dyspozycji będziemy mieli osiem nowych przystanków, w tym dworzec pod ul. Budowlanych
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W czwartek Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji przedsięwzięcia przez spółkę Pomorska Kolej Metropolitalna SA .
- Budując tę linię mamy nadzieję na wsparcie ze strony samorządów Gdańska i Gdyni, które chcąc spopularyzować Kolej Metropolitalną, powinny wybudować węzły integracyjne Strzyża, Rakoczego, Wróbla Staw, Matarnia, Osowa, Karwiny i Wielki Kack - mówi Mieczysław Struk, Marszałek Sejmiku Województwa Pomorskiego.
Inwestycja będzie podzielona na dwa zadania. Pierwsze to budowa linii dwutorowej od Portu Lotniczego w Gdańsku do linii kolejowej Kościerzyna-Gdynia i wykonanie tymczasowego przystanku Gdańsk Port Lotniczy z peronami. Na tym odcinku nie powstanie sieć trakcyjna, czyli będzie on na razie obsługiwany przez szynobusy. Budowa ruszy w październiku 2011 r. i ma być gotowa w maju 2012 r.
Druga, znacznie większa część inwestycji będzie polegać na budowie linii dwutorowej od stacji Gdańsk Wrzeszcz do Portu Lotniczego w Gdańsku wraz z przystankami. Wtedy wykonana zostanie też elektryfikacja linii na całej długości z Wrzeszcza do Osowej i wybudowana zostanie stacja w Barniewicach. Z tym zadaniem wykonawcy będą musieli uporać się do 2015 r.
Już w kwietniu tego roku PKM S.A. wyłoni wykonawcę projektu, a w maju złoży wniosek o dofinansowanie z Unii Europejskiej. Wtedy też powinien mieć w ręku decyzję środowiskową dla budowy kolei.
Miejsca
Opinie (282) 7 zablokowanych
-
2011-01-13 23:04
KOREKTY NIEKTÓRYCH NAZWY PRZYSTANKÓW!!!! (2)
Pierwszym do wymiany - Gdańsk Rakoczego na (tak jak czytałem tutaj w komentarzach u niektórych czytelników) albo Gdańsk Brętowo (jak będzie usytuowany przystanek na swoim historycznym miejscu, tam gdzie przez lata się znajdował) albo Gdańsk Dolne Migowo (jak będzie usytuowany za ulicą Rakoczego w kierunku Kiełpinka).
Drugim do wymiany - Gdańsk Wróbla Staw na Gdańsk Jasień - faktycznie trafna propozycja.
Trzecim do wymiany (jak będzie proponowany - bo raz jest uwidaczniany na mapach a raz nie) - Gdańsk Dolina Krzemowa na Gdańsk Firoga.- 9 0
-
2011-01-14 00:11
Gdańsk Abrahama -> Gdańsk Strzyża (1)
i tak wszystkie po kolei
- 2 0
-
2011-01-14 19:29
TAK - RACJA!!!
Gdańsk Abrahama na Gdańsk Strzyża!!!
- 1 0
-
2011-01-13 23:04
Hej młody Junaku !
Hej młody Junaku ! Smutek zwalcz i strach ! Przecież na tym piachu za trzydzieści lat ! Przebiegnie z pewnością ! Jasna, długa, prosta ! Szeroka jak morze ! Trasa Łazienkowska!
- 2 2
-
2011-01-14 00:00
ale przecież komunikacja jest super..!
w końcu jakiś sensowny pomysł, jednak wnioskując po zaawansowaniu wizualizacji realizacja mocno wątpliwa.. pewnie znajdą się ważniejsze wydatki jak komunikacja miejska, w końcu to problem mieszkańców jak jeżdżą, nie urzędników. No, chyba że dzięki funduszom UE da się coś przytulić.
- 0 4
-
2011-01-14 00:08
przystanek AbraHama
A może "przy okazji" bardziej zintegrować przystanek tramwajowy ze stacją KM ?
Może jakieś bezpośrednie zejścia z peronów na przystanek tram. i przynajmniej zadaszenie tego ostatniego ?
Inaczej trzeba będzie "skakać" z walizami przez ulicę i w czasie deszczu moknąć po drodze.
MiM- 2 0
-
2011-01-14 08:30
Kolejne pieprz....kotka weżcie się w końcu do roboty!!! Większość ludzi zaczyna myśleć!
KOSZTY WASZEGO PLANOWANIA DOGANIAJĄ KOSZTÓW CAŁEJ INWESTYCJI !!!
- 2 3
-
2011-01-14 08:31
a kiedy w Gdyni ?? (1)
- 2 2
-
2011-01-14 10:40
nigdy
- 1 0
-
2011-01-14 08:36
Mieszkańcom Kokoszek nie buduje się przystanka za to buduje się Fabrykę celulozy. Tak duże osiedla mieszkaniowe jak Kokoszki i Karczemki zostały w tym planie pominięte w przystankach tego wymęczonego usprawnienia komunikacyjnego.
- 2 3
-
2011-01-14 08:39
Nową Bulońską róbcie a nie jakieś kolejarskie sny. (2)
- 3 3
-
2011-01-14 10:41
co jełop to jełop (1)
- 1 1
-
2011-01-14 10:52
witam w klubie
- 1 0
-
2011-01-14 10:05
w Gdyni też powinni zrobić kolej metropolitalną (1)
w Gdyni też powinni zrobić kolej metropolitalną
a pierwszy przystanek powinien być w małym kacku.- 3 1
-
2011-01-14 10:41
przecież już jest
ostatnio coś pisali w okolicach Syf Towers
- 1 1
-
2011-01-14 10:24
kolej metropolitalna (1)
Kraj tonie w długach a my chcemy wyrzucać pieniądze w błoto ! Zaludnienie w tych pociągach będzie w granicach 10-25%. Kto z auta będzie chciał wsiadać do zasyfionych i zabazgranych wagoników ? , chyba tylko ten co przy okazji chce złapać guza ? Bo ja wolę nawet postać w korku i tego cudu marnotrawstwa nie oglądać. A może CI co widzą w tym kolejny INTERES ? Wątpię !!
- 1 8
-
2011-01-14 10:43
kraj tonie w negatywnych opiniach o byle g
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.