• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne nielegalne reklamy pojawiły się w Gdańsku

Ewa Budnik
3 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Taką samą reklamę jak ta usunięta we wtorek z centrum Gdańska, czytelnicy Trojmiasto.pl zauważyli na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i al. Grunwaldzkiej. Taką samą reklamę jak ta usunięta we wtorek z centrum Gdańska, czytelnicy Trojmiasto.pl zauważyli na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i al. Grunwaldzkiej.

We wtorek miejscy urzędnicy darowali karę firmie, która nielegalnie postawiła dużą dmuchaną reklamę w centrum Gdańska. Nie opłaciło się: firma postawiła dwie kolejne nielegalne reklamy.



Reklamowy balon w centrum Gdańska zniknął po kilku godzinach i interwencji urzędników i Straży Miejskiej. Pisaliśmy o tym kilka dni temu

Czytelnicy Trojmiasto.pl zauważyli jednak te same reklamy w dwóch miejscach we Wrzeszczu: na skrzyżowaniu ul. Do Studzienki i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Kościuszki i al. Grunwaldzkiej. zobacz na mapie Gdańska

Urzędnicy z referatu estetyzacji wiedzą o obu przypadkach. - Właściciel balonu postawił go przy domu handlowym Jantar, a wcześniej poprosił jego zarządcę o zgodę, którą otrzymał. Sęk w tym, że reklama stoi na terenie pasa drogowego, o którego zajęciu decyduje Zarząd Dróg i Zieleni. Zawiadomiliśmy już ZDiZ, a na miejsce została wysłana kontrola - mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na podstawie ustawy prawa o drogach publicznych i rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego ZDiZ ma prawo nałożyć karę w wysokości dziesięciokrotności normalnej opłaty za dzierżawę miejsca pod reklamę. Dziś wynosi ona 2,20 zł za m kw. dziennie, dla reklam wolnostojących.

Druga reklama, stojąca przy Lidlu, także jest nielegalna. Ta stoi na gruncie miejskim.

- Jesteśmy w kontakcie z osobą, która postawiła te reklamy, bo ona sama do nas zadzwoniła, ale niestety nie jesteśmy w stanie precyzyjnie ustalić kto to jest. Osoba, z którą rozmawiałem przez telefon obiecała, że zabierze reklamę - mówi Michał Szymański.

Faktycznie około godziny 13.30 z reklam zostało spuszczone powietrze, ale urzędnicy nie zastali na miejscu osoby, która to zrobiła.

Producentem nośnika jest firma Studio55. Jej właściciel twierdzi, że z grona klientów firmy trudno byłoby mu precyzyjnie określić kto jest odpowiedzialny za ustawianie tych właśnie reklam.

Opinie (138) 4 zablokowane

  • wolę walkęz grypą niżmordy polityków przed wyborami

    .

    • 5 2

  • trojmiasto.pl

    przynajmniej tym razem trojmiasto.pl nie zrobiło darmowej reklamy w necie, tak jak miało to miejsce przy poprzednim artykule -.- widać elyta dziennikarska się uczy :P

    • 2 1

  • to jest dowód na to że żyjemy w dzikim kraju

    • 3 0

  • Kłamstwo!

    Właśnie zastanawiam się czy by nie podać producenta leku do urzędu ochrony konsumenta. W treści jest jasne napisane, że ten lek LECZY grypę. Co jest całkowitą nieprawdą. Ani jeden ze składniku preparatu nie ma nawet najmniejszych zdolności antywirusowych. Preparat ten jedynie ŁAGODZI objawy i nic więcej!

    • 6 0

  • rozumiem, iż nadal robia to bezkosztowo ( czytaj urząd nie wie komu wlepic karę )

    w gdyni na 10 lutego na chwile zaparkowałem żeby dzieciakowi kupic cos do picia w kiosku. 2 mies pozniej komornik i 280 zeta nie moje. Wiedzieli jak mnie znalezc!

    • 6 0

  • urzad ochrony konsumentow

    to cieple posady

    • 2 0

  • pomysłowość ludzka nie zna granic

    teraz beda je nadmuchiwac to tu to tam!, i udowodnić teraz trzeba czyja to reklama, bo nie ma właściciela za rękę złapanego. to jest właśnie przykład bezradności władz.śmiało można te reklamy np. dziurawić - jak niczyje to niczyje( to tak jakby zerwać plakat z wiaty przystankowej) -można?. sam niewiem?

    • 5 0

  • gdańsk to dzikie miasto.

    • 7 0

  • Posrdenicy - złodzieje i nieroby ! biorą kasę

    • 2 0

  • po co wgóle te ohydne reklamy

    kogo to zachęca do kupna?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane