• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Końcowe odliczanie na Trasie Kwiatkowskiego

Katarzyna Fryc
19 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
W poniedziałek rusza budowa ostatniego etapu najważniejszej gdyńskiej inwestycji drogowej.

Na tę chwilę gdynianie czekają od ponad 30 lat: trasa powstaje - z przerwami - od 1974 roku! Tymczasem ma ona kluczowe znaczenie dla całego Trójmiasta. Po pierwsze, mieszkańcy Gdyni zyskają nowy dojazd do obwodnicy. Po drugie, będzie to główne połączenie drogowe z portem, stocznią, dwoma terminalami kontenerowym i bazą Marynarki Wojennej. O trzecim i ostatnim etapie trasy mówi się także jako o faktycznym początku autostrady A1.

Do zbudowania pozostał odcinek długości 3,5 km, który rozpoczyna się w Leszczynkach, a kończy przy obwodnicy.

- Wartość inwestycji wynosi blisko 240 mln zł, z czego 180 mln zł pokrywa dotacja unijna, a pozostałą część finansuje miasto - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Większość pieniędzy zostanie wydana na trzy wiadukty o łącznej długości 900 metrów. Przedsięwzięcie obejmie także m.in. ustawienie ekranów akustycznych, oświetlenie, budowę kładki dla pieszych oraz modernizację fragmentu istniejącej estakady.

Roboty, które powinny potrwać 20 miesięcy, miały rozpocząć się już wiosną tego roku, ale opóźniły je protesty firm pokonanych w przetargu. O wielomilionowe zlecenie biło się sześć potężnych spółek budowlanych z Polski i zagranicy. Wygrał stołeczny Warbud, który w Gdyni buduje już zajezdnię trolejbusową, park naukowo-technologiczny i prowadzi prace wykończeniowe w nowej siedzibie Muzeum Miasta. Oferta Warbudu (który zaproponował cenę 225 mln zł) wcale nie była najtańsza, więc od wyniku przetargu natychmiast odwołały się inne przedsiębiorstwa. Po ponownej analizie dokumentów wybrano ofertę niemieckiej firmy drogowej Hochtief, ale to z kolei pociągnęło za sobą protest Warbudu. Sprawa trafiła do zespołu arbitrów przy Urzędzie Zamówień Publicznych, który nakazał miastu kolejny raz ocenić oferty. Gmina znów wskazała Warbud. - Wartość kontraktu opiewa na 225 mln zł, pozostałą część kosztów pochłonie nadzór inżynierski oraz promocja przedsięwzięcia, która jest wymogiem unijnym - tłumaczy Stępa.
Gazeta WyborczaKatarzyna Fryc

Opinie (44) 8 zablokowanych

  • też prawda - co to za obwodnica

    dlatego powinni robić drogę (chyba na Lębork), która odbijałaby wcześniej na zachód i omijała Gdynię, Rumię, Wejherowo, itd...

    ponoć ktoś chce nawet blokować trasę na Szczecin, bo JAK ZWYKLE decydenci olewają nasz region

    • 0 0

  • WZ

    Czy ktoś wie co z trasą W-Z w Gdańsku. Budują ją czy nie. Cisza jakaś na ten temat. Wstydzą się czy co, że taka tajemnica na ten temat.

    • 0 0

  • Szkoda siana

    Nic i tak z tego nie wyjdzie,znając środowisko trójmiejskie.
    Siano zakisić w obcym banku i czekać aż w Samorządach będą
    przedstawiciele obcego kraju.Tego kraju .którego reprezentują Podolski i Klose.Ole!

    • 0 0

  • Tu byłam

    Tu byłam i wypiłam.

    • 0 0

  • po co karmić człowieka sianem -= che che che

    człowiekowi nie można jeść siana bo jego żołądek tego nie trawi cha cha cha cha cha cha

    • 0 0

  • tylko gdansk

    Kto narzeka na brak budowy nowego dojazdu do obwodnicy z Gdanska chyba nie czyta gazet.Wlasnie trwa drugi etap budowy trasy W-Z, od Jasienia do obwodnicy.ponadto mamy tez zmodernizowana Slowackiego, na ktorej od Niedzwiednika do obwodnicy jedzie sie juz bez korkow.Jedyna zakala to kartuska, waska i dziurawa, ale to tez jest w planach.Poza tym czym moze sie pochwalic Gdynia?Trolejbusy,ktore zawadzaja w ruchu ulicznym, stoja w korkach itp, troche to malo usprawniajace komunikacje.Gdansk remontuje teraz duza czesc torowisk, a za 2 miesiace rusza budowa lini tramwajowej na chelm,w planach jest tez tramwaj na Morene.I taka inwestycja sie oplaca, tramwaj jezdzi po wyznaczonym torowisku,nie zawadza w ruchu i jest szybszym srodkiem transportu.Poza tym niech ten,kto tak szydzi Gdanskiem pochwali sie historia swojego miasta, 80 lat, co to za historia, wiecej zabitych wiosek ma glebsze korzenie.Przelec sie kolego samolotem nad Gdynia to sam stwierdzisz ze to miasto wyglada nieszczesnie.

    • 0 0

  • Prezydencie Gdańska!

    Mając taki szeroki wiadukt nad torami nie potrafi Pan rozładować tego przeogromnego korka jaki występuje przy zjeździe z Chełma. Wystarczy uruchomić dwa dodatkowe pasy; jeden w kierunku Pruszcza, drugi do śródmieścia.Proszę pogonić tego Szczyta do roboty. Robicie ścieżki dla rowerów - dobrze ale prostych rzeczy nie potraficie wykonać. Przecież zjazd do miasta z Chełma to horror.

    • 0 0

  • powiem tak..

    bardzo się ciesze że w końcu po tylu latach coś się rusza z tą estakadą bo ciężarówki na morskiej i chylońskiej to horror. poza tym fajnie że to gdyńska firma będzie robić a nie jakiś jungeszmungen. dla tych z orzeszkiem w głowie mam info że promocje się robi nie po to by ktoś korzystał tylko właśnie by usłyszał o takim warbud-zie czy środkach z ue i ug a nie gadał później że to złodzieje tylko. dzięki za uwage i przepraszam za małe literki ale wielkich nie posiadam:/

    • 0 0

  • Megalomania

    Zdewastowano i będzie jeszczej bardziej zdewastowany Park Krajobrazowy a rozwiązaniem prostszym i tym samym tańszym było przedłużenie obwodnicy do ulicy Hutniczej i poprzez Hutniczą połączyc z istniejąca trasą. Obecny projekt jest bez sensu a za oszczędzone pieniądze można było dołożyć jeden pas więcej do obwodnicy.

    • 0 0

  • Cityman (tym razem jako Gdanszczanin)

    Dalbys juz sobie siana ze zmienianiem nickow i powtarzaniem po raz Nty tych samych bajek. Chlopie, lepiej popatrz na te swoje tramwaje a nie na obietnice Papcia. Co masz w Gdansku? Rozlatujacy sie, przedpotopowy zlom, torowiska w oplakanym stanie, niebezpieczne przystanki (tzw. wysepki) oraz tory na jezdzi, przez co jeszcze wieksze korki sie tworza, a sam tramwaj bardzo utrudnia ruch innym pojazdom.
    Poza tym, popatrz lepiej na stan drog u siebie zamiast uzywac sobie na Gdyni. Ciekawie to wszystko wyglada jak za Pruszczem pojawia sie tabliczka "Gdansk" i jednoczesnie dziury takie ze samochody skacza. Centrum? Tu koszmar - totalna dezorganizacja. Ale czemu sie dziwic, skoro Papciowi dopiero przed wyborami przypomnialo sie o drogach w swoim miescie ;)
    A tak przy okazji naszego bohatera, cos ostatnio pelno go wszedzie. A jak mowi, ba... "Gdanszczanie nie chca aby Grass zrzekl sie obywatelstwa".
    Czyżby jakies zainspirowanie Ludwikiem XIV? "Gdansk to ja"?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane