• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Końcowe odliczanie na Trasie Kwiatkowskiego

Katarzyna Fryc
19 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
W poniedziałek rusza budowa ostatniego etapu najważniejszej gdyńskiej inwestycji drogowej.

Na tę chwilę gdynianie czekają od ponad 30 lat: trasa powstaje - z przerwami - od 1974 roku! Tymczasem ma ona kluczowe znaczenie dla całego Trójmiasta. Po pierwsze, mieszkańcy Gdyni zyskają nowy dojazd do obwodnicy. Po drugie, będzie to główne połączenie drogowe z portem, stocznią, dwoma terminalami kontenerowym i bazą Marynarki Wojennej. O trzecim i ostatnim etapie trasy mówi się także jako o faktycznym początku autostrady A1.

Do zbudowania pozostał odcinek długości 3,5 km, który rozpoczyna się w Leszczynkach, a kończy przy obwodnicy.

- Wartość inwestycji wynosi blisko 240 mln zł, z czego 180 mln zł pokrywa dotacja unijna, a pozostałą część finansuje miasto - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Większość pieniędzy zostanie wydana na trzy wiadukty o łącznej długości 900 metrów. Przedsięwzięcie obejmie także m.in. ustawienie ekranów akustycznych, oświetlenie, budowę kładki dla pieszych oraz modernizację fragmentu istniejącej estakady.

Roboty, które powinny potrwać 20 miesięcy, miały rozpocząć się już wiosną tego roku, ale opóźniły je protesty firm pokonanych w przetargu. O wielomilionowe zlecenie biło się sześć potężnych spółek budowlanych z Polski i zagranicy. Wygrał stołeczny Warbud, który w Gdyni buduje już zajezdnię trolejbusową, park naukowo-technologiczny i prowadzi prace wykończeniowe w nowej siedzibie Muzeum Miasta. Oferta Warbudu (który zaproponował cenę 225 mln zł) wcale nie była najtańsza, więc od wyniku przetargu natychmiast odwołały się inne przedsiębiorstwa. Po ponownej analizie dokumentów wybrano ofertę niemieckiej firmy drogowej Hochtief, ale to z kolei pociągnęło za sobą protest Warbudu. Sprawa trafiła do zespołu arbitrów przy Urzędzie Zamówień Publicznych, który nakazał miastu kolejny raz ocenić oferty. Gmina znów wskazała Warbud. - Wartość kontraktu opiewa na 225 mln zł, pozostałą część kosztów pochłonie nadzór inżynierski oraz promocja przedsięwzięcia, która jest wymogiem unijnym - tłumaczy Stępa.
Gazeta WyborczaKatarzyna Fryc

Opinie (44) 8 zablokowanych

  • Trasa Kwiatkowskiego

    Pomnik ś+p Frani i przyszły prezia Szczurka
    Ah Gdy mówię Gdynia...

    • 0 0

  • totalny korek

    wiecie jak będzie super na obwodnicy po wpuszczeniu na nią TIRów z kontenerami z portu, a to nasze cudo czasem nazywane autostradą ma tylko 2 pasma....

    • 0 0

  • Oby więcej takich pomników !

    A nieudacznicy niestety nic po sobie nie zostawią - to smutne !

    • 0 0

  • jak zawsze w zimie

    Obserwuje dziwna prawidlowosc wszystkie budowy w Polsce zaczynaja sie w zimie widocznie lepiej beto wiaze......

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane