- 1 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (69 opinii)
- 2 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (46 opinii)
- 3 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (132 opinie)
- 4 Licznik przy światłach na skrzyżowaniu (108 opinii)
- 5 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (235 opinii)
- 6 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (141 opinii)
Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?
Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.
Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.
W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.
Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.
Rozwiązanie umowy w Sztokholmie
W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.
I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.
Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.
- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?
- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.
Miejsca
Opinie (438) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-19 11:20
Czy oni poszaleli? (1)
Przecież to jest jakaś parada nieudolnosci to mevo. Myślę że FALA to już będzie gwoźdz do trumny. System.bez sensu, kopiujący aplikacje komercyjne, drogi , skomplikowany , nieintuicyjny.
- 57 2
-
2023-05-19 15:12
i przede wszystkim
inwigilujący
- 6 0
-
2023-05-19 11:21
Opinia wyróżniona
(23)
Zrobic system z normalnymi rowerami, bez elektryków. Będzie działał - jak w Lublinie, Białymstoku i innych miastach. Będzie ciężej dla jadących na południe i starszych osób, ale będzie działało. I nie będzie przekrętów.
- 334 49
-
2023-05-19 12:51
(2)
to po co miastu taki system na którym nie można robić wałków i co chwile jest coś nie tak o to w tym chodzi żeby wszyscy znajomi królika byli zarobieni
- 76 11
-
2023-05-19 16:57
(1)
Kto to królik?
- 1 11
-
2023-05-20 05:26
kolega Kubusia
będze coś chyba z piętnaście lat nazad, jakżem se jeździł takim rowerem po Londynie, ani on nie był na prąd, ani nie musiałem podawać swoich danych przez telefony, czy zakładać kolejnych kont w jakichśtam programach.
kartę się wkładało, przy pożyczaniu, tam komputery pobierały co musiały i co trzeba rozwiązywały przy oddaniu, rower był zwykły bez silników żadnych i innych udziwnień
i działało bez kłóopotu
po co to tak sobie utrudniać, nie wiem..- 7 1
-
2023-05-19 12:51
(4)
zrobić system bez elektryków tylko po to by nikt z niego nie chciał korzystać. Fajnie się szasta publicznymi pięniędzmi...
- 23 39
-
2023-05-19 13:27
(2)
chcieć, to może i chciał
ja bardzo sobie chwaliłem te co były
ale niech by już chociaż były zwykłe dostępne, elektryki mogły by się pojawić później
mam samochód, ale wolę SKM + rower, aby coś załatwić, a nie stanie w korkach- 21 0
-
2023-05-19 19:24
Ale zapewne masz też rower, jak 90% ludzi w Polsce. (1)
Jaki jest sens roweru miejskiego jeśli nie ma elektryków, a zwykłe rowery mają wszyscy z wyjątkiem tych, którzy nigdy zapewne na rower nie wsiądą?
- 10 9
-
2023-05-19 21:12
Trochę sensu to ma.
Powiedzmy, że do pracy masz za daleko, żeby jeździć wyłącznie rowerem. Prawdopodobnie wybierzesz wariant kombinowany: do przystanku rowerem, przejazd SKM, wysiadka i dojazd rowerem. Ale swój rower musisz taszczyć do zbiorkomu. A w godzinach szczytu nie jest tam różowo. No i mieć gdzie zaparkować w czasie pracy, a pamiętaj, że ludzie inwestują w rowery za ładnych parę tysięcy. Powiedzmy, że można wynająć rower na osiedlu, dojechać do stacji, odstawić, wynająć kolejny po wyjściu z pociągu, dojechać do pracy i z powrotem to samo. Nie musisz mieć do tego elektryka. Znam ludzi, który jeżdżą na zwykłej hulajnodze, którą można złożyć w trajtku lub pociągu i słuchać mniej komentarzy, że zbiorkomy są dla pieszych, a nie rowerzystów. Swoją drogą u nas i tak część zniszczą, część ukradną, a część porzucą w krzaki, albo "zaparkują" na środku chodnika, żeby można było łatwiej wybić zęby ;)
- 11 0
-
2023-05-23 06:04
Albo elektryczny albo żaden. Lublin jest płaski, parę krótkich podjazdów
Mevo ma dużo większy teren, dużo wzniesień
- 0 0
-
2023-05-19 13:27
Ale po co miasto inwestuje w rowery ? (5)
Kto chce to sobie.kupi
- 24 15
-
2023-05-19 14:12
(2)
To dlaczego prawie nikt nie kupuje?
- 2 17
-
2023-05-19 18:24
Co Ty piszesz?
Prawie brak rowerów od ręki. Ciężko znaleźć model, którego się szuka. Sklepy każdego dnia wydają nowe rowery, więc jednak ktoś je kupuje.
- 7 1
-
2023-05-19 19:25
Wg statystyk prawie wszyscy maja
- 6 0
-
2023-05-19 14:13
Po co ludziom autobusy? Kto chce ten sobie kupi.
- 26 11
-
2023-05-19 14:14
dokładnie zrobić dopłaty dla mieszkańców kilka stacji ładowania na mieście i koniec. a nie wymyślanie koła na nowo.
- 9 1
-
2023-05-19 13:59
Hulajnogi są elektryczne i działają dobrze
Nie ma problemu z dostępnością , tylko że hulajnogi to prywatny biznes a tutaj chodzi tylko o to żeby rozkraść publiczne pieniądze
- 45 5
-
2023-05-19 14:21
Czyli proponujesz wykluczenie społeczne. To zupełnie jak nasz obecny "rząd"
- 2 20
-
2023-05-19 14:56
I w Warszawie przede wszystkim. Zwie się toto Veturilo i jest wiele "parkingów" z rowerami
Ponoć pierwsze 20 minut jazdy za darmo.
- 12 0
-
2023-05-19 14:58
Błąd. Zrobić stojaki i wynajmować operatorowi w ramach przetargu
System itp niech ogarnia operator, miasto jak chce niech dopłaca operatorowi
Nie ma potrzeby miejskiej spółki, projektu, pr itp
Ale wtedy nie ma tez gdzie kraść- 29 0
-
2023-05-19 15:16
skoro ma być ciężej tym, którzy jadą na południe to nie będą z systemu korzystali.
wybiorą samochód. Oczywiście będą stali w korkach, a wy mijając te korki w drodze na lekką północ będziecie wdychać te spaliny...
- 8 5
-
2023-05-19 15:18
Biorąc pod uwagę pofałdowanie terenu, wysokości do pokonania i nachylenia dróg,
pomysł jedynie dla ludzi w bardziej niż dobrej formie.
- 14 10
-
2023-05-19 15:54
(1)
Dużo by pomogło jeśli byłoby jak w nextbike. Jeździłem w Poznaniu, Koszalinie i Kołobrzegu. Pierwsze 20 minut wynajmu za darmo, bez limitu ilości wynajmów dziennie. Te rowery jak było ciepło nie stały. Pod stacjami czasem nawet czekali ludzie aż ktoś przyjedzie (długo nie czekali).
- 10 0
-
2023-05-22 11:53
U nas też rowery nie stały, chyba że rozładowane/uszkodzone.
- 0 0
-
2023-05-19 16:02
Sciezki
Porządne ścieżki rowerowe wzdłuż ulic Kartuskiej i Małomiejskiej aż do obwodnicy rozwiązałyby problem wspinaczki pod Świętokrzyską czy Havla, jak i ogólnie znacznie ułatwiły dojazdy do miasta inaczej, niż samochodem czy zbiorkomem.
- 7 1
-
2023-05-19 11:21
Haha
Nawet nie warto się nad tym pochylać. Jeszcze zabrać stadion Lechii i finito. Będę szczęśliwy. Jak większość.
- 31 1
-
2023-05-19 11:23
Ja bym sprawdził, czy Ci Hiszpanie to nie są przypadkiem Włosi :) (1)
- 39 0
-
2023-05-24 17:56
Albo Polacy
- 0 0
-
2023-05-19 11:23
oby nigdy nie zafunkcjonowało
- 31 0
-
2023-05-19 11:23
A po co Nam rowerzyści?
Nie umiecie jeździć to Wam się rowery nie należą.
- 18 5
-
2023-05-19 11:25
Birąc pod uwagę wydaną kwotę, czyli (3)
159 mln na sześć lat i dzieląc to przez cenę podstawowego roweru elektrycznego (na przykład Eleglide T1 za 4 169zł) miasto mogło kupić 38 tysięcy rowerów i rozdać je mieszkańcom za darmo. Dziękuję uprzejmie.
- 67 3
-
2023-05-19 11:29
a potem widzialbys je rozwalone w kazdym kacie miasta (2)
jak sie dostaje cos za darmo to sie tego nie szanuje
- 6 16
-
2023-05-19 19:49
z naszych podatków.
To nie byłoby za darmo - ale za nasze pieniądze z naszych podatków. Nie wiesz, jak działa budżet miejski? ;)
- 3 0
-
2023-05-24 17:58
Głupszego komentarza dawno nie czytałem
Bez kitu
- 0 0
-
2023-05-19 11:26
Opinia wyróżniona
(17)
Trzeba przyznać, że saga Mevo jest niczym seria Terminator albo trylogia Ojca Chrzestnego. Sequel lepszy od części pierwszej. xD
- 546 5
-
2023-05-19 13:01
No nie (3)
Raczej jak brazylijska telenowela odc. 1245
- 38 6
-
2023-05-19 14:35
czy ktokolwiek odpowiedział za mevo I? jako podatnicy straciliśmy kilkadziesiąt milionów złotych. (2)
ale co tam takie drobne dla naszych samorządowców
- 36 6
-
2023-05-19 18:43
Na wybory dla PO poszła kaska
- 11 11
-
2023-05-19 21:28
Nikt, nawet ludziom kasy nie oddali.
- 8 1
-
2023-05-19 14:12
(3)
I w Terminatorze i w Ojcu Chrzestnym trzecie części były najsłabsze.
- 19 2
-
2023-05-19 14:17
Ojciec Chrzestny - druga część (2)
Terminator - pierwsza część
- 7 2
-
2023-05-19 14:23
Terminator jedynka to sympatyczna rzecz, budżetowa i trochę się zestarzała, ale wciąż sympatyczna. Nie może jednak równać się z ideałem jakim jest dwójka. Zresztą na dwójce ta seria powinna się skończyć, idealne zakończenie.
- 16 0
-
2023-05-19 18:47
Żartujesz ?! Zdecydsowanie III część Ojca Chrzestnego jest najsłabsza.
Dwójka ze świetną rolą de Niro.
- 2 1
-
2023-05-19 14:27
Z tą różnicą że za tragifarsa jest za moje pieniądze (5)
- 22 2
-
2023-05-19 14:32
Sezon pierwszy tak, drugi nie (1)
Sezon drugi jest za pieniądze operatora
- 5 10
-
2023-05-19 14:42
zdecydowane odejście od tematu ;P
- 7 1
-
2023-05-19 15:02
(2)
Możesz poczuć się jak mecenas sztuki
- 10 0
-
2023-05-19 18:59
(1)
Już sponsorowaliśmy rydwan sztuki, więc mamy wprawę.
- 6 2
-
2023-05-19 23:39
A nawet sztukę rydwanu. W zasadzie jedną sztukę....
- 2 1
-
2023-05-19 18:42
Kolejna porażka PO w Gdańsku
- 7 6
-
2023-05-19 21:27
Zobaczysz Fale:) to bedzie jak Freddy :)
- 7 2
-
2023-05-20 08:56
I dobrze po co to komu
Mi napewno nie potrzebne
- 2 2
-
2023-05-19 11:26
Gdańsk wykupi te szwedzkie rowery
I postawi na parkingu pod stadionem
- 43 0
-
2023-05-19 11:26
W promocji
sprowadzą to do Trójmiasta.
- 36 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.