- 1 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (69 opinii)
- 2 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (46 opinii)
- 3 Licznik przy światłach na skrzyżowaniu (108 opinii)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (127 opinii)
- 5 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (235 opinii)
- 6 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (141 opinii)
Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?
Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.
Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.
W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.
Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.
Rozwiązanie umowy w Sztokholmie
W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.
I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.
Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.
- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?
- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.
Miejsca
Opinie (438) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-19 11:44
socjalizm w pełnej krasie
zabrać ludziom pieniądze w podatkach a potem oddać małą część w postaci chińskich rowerów, które do niczego się nie nadają, skoro Szwedzi stwierdzili, że to porażka tym szybciej trzeba się z tego absurdu wycofać
- 36 1
-
2023-05-19 11:45
natychmiast rozwiązać umowę
Szwedzi wiedzą co robią
- 27 2
-
2023-05-19 11:46
Taniej by było zakupić normalny rower dla każdego mieszkańca Trójmiasta...
teraz znowu ktoś wziął kasę za bubel i wygrzewa się na Bali a Ty czekaj dalej na MEVO
- 42 1
-
2023-05-19 11:46
hahahahaha (6)
A miasto dalej brnie w projekt mevo 2.I znowu będzie niewypał i kto za kto odpowie?Nikt mimo że były sygnały że to kolokwialna LIPA!!!!!Znowu ktoś pod stołem zarobi,a miasto straci.I kto za to poleci?Nikt.
- 66 2
-
2023-05-19 11:51
Nie wpłacać na konto mevo
Bo znowu pieniądze przesadną!
- 4 0
-
2023-05-19 11:51
Za wszystko zapłaci podatnik (1)
Nie martw się Dulkiewicz dostała 88 tys podwyżki także ona sobie kupi swój rower .
- 14 1
-
2023-05-19 12:17
Skoro operator nie dostał ani grosza to za co zapłaci podatnik? Aaaa, piszesz o przekopie mierzei, zbudowanym i wyburzonym bloku elektrowni, willach dla swoich, łąkach Horały, cenach paliwa Orlenu i całej reszcie szwindli obecnej ekipy
- 1 7
-
2023-05-19 11:52
PO-lszewickie ekologiczne Mevo znowu...zdechło (1)
- 7 3
-
2023-05-19 12:07
znowu...zdechło
Jak Fala. Dzisiaj o 10.00 jechałem autobusem 167 i zauważyłem, że zdjęto skrzynki Fali. Co dalej? Innobaltica dalej bierze pieniądze?
- 4 0
-
2023-05-19 12:18
W co brnie ?
Przeczytaj jeszcze raz... ale ze zrozumieniem.
Dostawy tych rowerów zostały wstrzymane.- 0 0
-
2023-05-19 11:47
Lepiej pieszo , każdy wie jak odpala rowerzystom
Nie wiadomo dlaczego, może to mikro urazy/ wstrzasy mózgu.
- 16 3
-
2023-05-19 11:48
Mało mamy tego jeżdżącego lub leżącego złomu niebieskiego i zielonego na chodnikach i teraz potrzebny nam jeszcze większy, czerwony?
- 23 1
-
2023-05-19 11:48
RIP mevo 2
a mozna bylo za to zrobic pasy/sciezki rowerowe na Kartusiej i Kołobrzeskiej...- 19 3
-
2023-05-19 11:48
(1)
Teraz czekamy jak Fala też padnie.
- 41 1
-
2023-05-19 12:05
Chyba już padła
- 13 0
-
2023-05-19 11:50
są już te kije , skutery , po co jeszcze rowery będą smiecić miasto.
a jak znam to miasto i ten bałagan ( niedasizm ) to już widzę , żę to nie wypali.
Ludzie kupcie sobie rowery !- 18 1
-
2023-05-19 11:52
No to z Mevo w trójmieście można zacząć się powoli żegnać.
Włodarzom po przygodzie z Mevo pozostanie jedynie syndrom sztokholmski.
Czekam z niecierpliwością na informacje co dalej z Mevo w trójmieście.- 24 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.