- 1 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (94 opinie)
- 2 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (193 opinie)
- 3 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (81 opinii)
- 4 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (50 opinii)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (147 opinii)
- 6 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (247 opinii)
Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?
Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.
Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.
W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.
Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.
Rozwiązanie umowy w Sztokholmie
W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.
I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.
Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.
- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?
- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.
Miejsca
Opinie (438) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-19 12:12
Dajcie spokój z tym misiem.
Albo zwykłe (w miarę lekkie) rowery bez wspomagania elektrycznego albo nic.
Tyle, że za zwykły rower mało kto zapłaci, a kto lubi i jeździ, ma już swój.
Także posypać głowę popiołem (premie już pewnie i tak porozdawane) i cały projekt wrzucić do kosza na śmieci.- 26 1
-
2023-05-19 12:12
Dlatego mówiłem że trzeba już pracować nad Mevo 3.0
Bo wiadomo że urzędnicy muszą co chwilę "sprywatyzować" trochę kasy i rower miejski wydaje się być doskonałym pomysłem.
Czyli podpisujemy umowę, przelewamy pieniądze, firma wydaje je na cosulting i zgodnie z prawami kapitalizmu bankrutuje.
Operację można powtarzać dowolnie wiele razy.
Prokuratorzy niczego się nie domyślą.- 24 2
-
2023-05-19 12:13
(4)
Jaki popcorn uważacie za najlepszy do czytania komentarzy? Solony, z masłem, może innymi dodatkami?
- 20 0
-
2023-05-19 12:16
Piątunio. To orzeszki i piwko - bezalkoholowe oczywiście.
- 7 1
-
2023-05-19 20:17
(1)
Solony, bo morze ;)
- 1 0
-
2023-05-20 00:30
Pistacje kalifornijskie prażone solone xxl.
- 0 0
-
2023-05-20 00:29
Chałwa turecka lepsza.
- 0 0
-
2023-05-19 12:14
(2)
zerwać umowę ,brać polski ROMET a aplikację napiszą polscy informatycy
- 17 3
-
2023-05-19 12:17
(1)
Człowieku polski Romet to chyba z muzeum PRL będziesz brał? 40 letnie rowery nie podołają takiej eksploatacji. Od conajmiej 30 lat wszystkie rowery powstają w Chinach - innych nie ma.
- 2 11
-
2023-05-20 00:31
A 40 letnia gazela ma się dobrze.
- 0 0
-
2023-05-19 12:15
Głowa do góry!
Coś czuje że ten projekt upadnie i w Gdańsku. Pora zacząć myśleć o Mevo 3.0. Jak to się mówi do 3 razy sztuka.
Po pierwsze sprawdzony system czyli, rowery takie jak w innych miastach, tj. bez napędu elektycznego, który tylko pomnaża i tak piętrzące sie problemy. Po drugie ograniczenie rozmiaru, zasięgu i funkcji do realnych potrzeb, a nie bazowanie na fantazjach. Sytem ma służyć przede wszystkim mieszkańcom do rekreacji i stanowić możliwość przemieszczania się dla turystów. Pas nadmorski, TPK i ewentualnie Wyspa Sobieszewska- to wszytko. Zapominamy, że to ma być pełnoprawny środek transportu miejskiego bo wiadomo że nigdy nim nie będzie.- 12 2
-
2023-05-19 12:19
Rower (3)
Szkoda. Liczyłam, że tym razem się uda. Jak ktoś już pisał - gwoździem do trumny będzie wprowadzenie systemu Fala. Wkurzyłam się i w sobotę w końcu kupiłam rower.
Tyle zmarnowanych funduszy na Mevo i Fale. Mam czasem wrażenie, że Miasto ma dziecinne widzi misie, że coś ma być bo tak i jest to wprowadzane.- 53 3
-
2023-05-19 12:43
(1)
Oni się zachowują z tym mevo i falą jakby celowo prowokowali mieszkańców. Ile są w stanie znieść
- 7 0
-
2023-05-20 00:33
Wiedzą, że zniosą wszystko.
- 0 0
-
2023-05-20 00:32
Łagodna jesteś w ocenie miasta.
- 0 0
-
2023-05-19 12:20
Veturilo
W Warszawie Veturilo działa od ilu lat 10? A w Trójmieście kiedy będzie ten system działać? Mevo 5.0 w 2050???
Bzdura z tymi elektrycznymi rowerami. Kto chce niech kupi dla siebie.- 22 0
-
2023-05-19 12:23
Do Szanownych Urzędników (1)
Po pierwsze zajmijcie się tym, czym powinniście
- infrastrukturą
- szkolnictwem
- planowaniem przestrzennym
- innymi obowiązkami wynikającymi z przepisów prawa
Po drugie przestańcie się zajmować tym, czym nie powinniście - a skoro się zajmujecie, to znaczy, że jest was dużo za dużo. Transport w postaci hulajnóg działa i ma się dobrze. To po jakiego klocka upieracie się na rowerach ?- 28 0
-
2023-05-19 15:11
a co oni właściwie potrafią?
na pewno nie planowanie przestrzenne, zapraszam na Osowe albo dzielnice południowe
- 5 0
-
2023-05-19 12:23
(6)
Jeśli Mevo 2 nie wypali to cała ekipa odpowiedzialna za ten projekt powinna zostać zwolniona dyscyplinarnie. To już 2. podejście. Pani Serdeczna również powinna ustąpić z urzędu, ale do tego nigdy nie dojdzie,. Politycy w Polsce nie posiadają czegoś takiego jak honor.
- 81 3
-
2023-05-19 12:33
(1)
Kasa przytulona i oni są zadowoleni.
- 13 0
-
2023-05-19 12:39
nagrody sobie wyplaca, a ty sie dalej mecz jadac po kałóżach na brudnej ulicy w tz. strefie 30 gdzie kazdy jedzie 60
- 6 1
-
2023-05-19 12:39
Jednak z drugiej strony ciężko obwinić urzędników za to, że producent sobie nie radzi z własną technologią. Można by ich pociągnąć do odpowiedzialności jakby wpuścili już je na ulice i by nie pykło jak w Sztokholmie...
Ale mieli farta tym razem.- 3 4
-
2023-05-19 12:39
Musieli sami tę rowery wyprodukować?
- 0 1
-
2023-05-19 12:44
żeby była dyscyplinarka trzeba im udowodnić jakiś rodzaj zamierzonej niegospodarności
sama nieudolność nie jest przyczyną do dyscyplinarki. Zwykłe zwolnienie z pracy owszem, ale nie dyscyplinarne.
- 0 1
-
2023-05-19 15:11
np Błaszczak, ze zaczniemy od samej góry
- 0 3
-
2023-05-19 12:24
Dajcie spokoj z tym Mevo
Są hulajnogi które się walaja wszędzie. One wystarczą. Wiecej nam nie trzeba.
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.