- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Koniec gierkowskich inwestycji komunikacyjnych w Gdańsku
To zestawienie może dziwić, ale rzeczywiście sztandarowe gdańskie inwestycje komunikacyjne zakończone w tym roku, czyli budowa linii tramwajowej na Chełm i odcinka al. Armii Krajowej od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej zostały nakreślone jeszcze w czasach towarzysza Edwarda.
Obie zostaną oddane do użytku w najbliższych dniach.
Pierwszy tramwaj linii nr 1 wyruszy na trasę na Chełm 19 grudnia. Nowe bombardiery, citadisy i sprowadzone z Dortmundu N8C będą jeździć trasą Pohulanka - Chełm - Urząd Miejski - Brama Wyżynna - Pohulanka. W dni powszednie w godzinach szczytu tramwaje będą kursować co 5 minut, poza szczytem co 7-8 minut, wieczorem co 10, lub co 15 minut. W soboty i w niedzielę, w zależności od pory dnia, co 10, lub co 15 minut.
Niemal gotowa jest już pętla na Chełmie, na której będzie zawracać "jedynka". - Właściwe to nie pętla, lecz niewielki dworzec przesiadkowy, z kilkoma peronami i wiatami - opisuje Janusz Łagowski, zastępca dyrektora Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG).
Na kilku peronach zawisną tablice świetlne pokazujące czasy odjazdu tramwajów i autobusów. Na razie będzie to czas rozkładowy, zaś docelowo czas rzeczywisty, oszacowany na podstawie czujników GPS w pojazdach.
Pętla stanie się punktem przesiadkowym dla mieszkańców dzielnicy Południe (Chełm i wszystkie nowe osiedla), którzy dojadą do niej autobusami i następnie wsiądą w tramwaj do śródmieścia. Nie będą mieli wyjścia, ponieważ z zakorkowanej wiecznie al. Armii Krajowej znikną wszystkie linie autobusowe. - Chcemy dać mieszkańcom kilka dni na przystosowanie się do tej zmiany, dlatego wprowadzimy ją dopiero po Świętach - zapowiada Oskar Białowąs z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Wszystkie inwestycje "tramwajowe" w Gdańsku (modernizacje torowisk, budowa trasy na Chełm, zakup nowych wozów) kosztowały 63 mln zł (połowę dała UE).
Drugą ważną inwestycją jest niemal dwuipółkilometrowy odcinek al. Armii Krajowej, pomiędzy ul. Jabłoniową i ul. Kartuską. Jego budowała trwała prawie dokładnie dwa lata i kosztowała 60 mln zł (połowę dała UE). To pierwsza od wielu lat zbudowana od postaw ważna arteria komunikacyjna miasta. Kierowcy skorzystają z niej po raz pierwszy 21 grudnia.
Gotowy jest już projekt techniczny ostatniego odcinka Armii Krajowej, łączącego ul. Kartuską z węzłem Karczemki na obwodnicy Trójmiasta.
O ile w mijającym roku remonty (Podwale Grodzkie, Błędnik, Marynarki Polskiej) mogły dać się mieszkańcom Gdańska we znaki, o tyle w przyszłym roku robót na ulicach miasta niemal nie uświadczymy.
- To będzie rok przygotowywania dokumentacji do projektów, które pełną parą ruszą w 2009 roku lub później - tłumaczy Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych i wylicza: Trasa Sucharskiego, ul. Łostowicka, ul. Nowa Wałowa wraz z węzłem nad ul. Jana z Kolna, odcinek Trasy Słowackiego od ul. Hynka do Tasy Sucharskiego na wysokości ul. Uczniowskiej, linia tramwajowa z Siedlec na Morenę.
Jedyna przebudowa, której na pewno doświadczą kierowcy, to modernizacja skrzyżowania al. Hallera z ul. Kliniczną. Przebudowane zostanie torowisko, światła i powstanie droga rowerowa. W ramach innej inwestycji zmodernizowane zostanie torowisko tramwajowe od tego skrzyżowania do ul. Mickiewicza.
Opinie (211) 9 zablokowanych
-
2007-12-05 00:16
Kowale
Może opłaca się kupić tańsze wkrótce miesięczny lub sieciówkę? A tak btw w owej słynnej taniej Gdyni jak sie wyjeżdża za miasto to bilecik kosztuje nie 2 a 3 zł!
- 0 0
-
2007-12-05 00:20
kowalu
czekasz na autobus 10 minut, potem 5 na tramwaj, i jeszcze musisz dojść? biedaku. Ale te tramwaje mają jeździć co 5 minut więc może biedaku będzie to 1 minuta a jak na autobus wyjdziesz 15 minut później i pobiegniesz na przystanek to jesteś do przodu kolejne 15 minuty. Razem 19 minut. W obie strony to już prawie 40 minut do przodu :D A tak poważnie to ile teraz bez przesiadki w szczycie jedziesz do centrum?
- 0 0
-
2007-12-05 00:21
Do Pat
A jak jeździsz metrem po Londynie to się nie przesiadasz?
- 0 0
-
2007-12-05 00:21
Do Pat
Masz wybór pacanie....spacerem z ksiązką w reku i masz ją od razu przeczytane...Ha HA Ha ...
Pat ty nic nie rozumesz to specjalnnie dla ciebie- 0 0
-
2007-12-05 00:21
kowale
miałeś wybór kupując na zadupiu mieszkanie :D
- 0 0
-
2007-12-05 00:22
Komunikacja miejska w Gdańsku to tragedia. Mój dojazd do pracy trwa 20min czystej jazdy ale oczekiwanie na przesiadkę to drugie tyle bo brak jest jakiegokolwiek skomunikowania. Wszystkie autobusy jada razem, a potem 15-10min przerwy.
- 0 0
-
2007-12-05 00:27
jaka komunikacja takie miasto.Nierozumiem jednego dlaczego miasto chce az tak bardzo zarabiac na zkm
przeciez tansze bilety to mniej samochodow wiecej czystego powietrza... bilet ulgowy 2zl calodzienny
i normalny 4zl calodzienny.A sieciowy na rok czasu symboliczne 100zl. Kto za ????
A nie jak teraz 500zl za rok seicowka- 0 0
-
2007-12-05 00:29
Prawda jest taka, że autobus jest do dupy. Stoi w korku i bedzie stał jeszcze dłużej. Na Zachodzie już dawno olali samochody osobowe i stawiają na tramwaj. W Gdyni promuja trajtki, ale to przeciez tylko zamiennik ekologicznego autobusu. Też stoi i bedzie stał w korkach. Gdynia kończy Drogę Różową. Macie tam wydzielony pas dla autobusu. Nie!!!! A w Gdańsku jak buduja nowe drogi to i ściezka rowerowa (przepraszam droga rowerowa) i REZERWA POD TRAMWAJ - patrz trasa na Piecki i realizowana W-Z. Niech żyje gdanski TRAMWAJ!!!!
- 0 0
-
2007-12-05 00:29
Pawel Adamowicz
Wy jednego nierozumiecie,przeciez do tego baku cos trzeba nalac do cholery szoferowi tez trzeba zaplcic te tysiac zlotych i umyc smierdziela tez trzeba...puknijcie sie w leb albo sam zrezygnuje z urzedowania tu albo apokalipsa nadejdzie!!!
- 0 0
-
2007-12-05 00:32
Nie dla autostrad w mieście (1)
Trzeba mieszkać w Centrum. A Was się poprzewracało w głowach i myslicie, że będziecie autostrada jeżdzić pod samą Długą.
- 0 0
-
2007-12-05 08:48
Podwale Przedmiejskie i Okopowa to nie autostrada?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.