- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Koniec gierkowskich inwestycji komunikacyjnych w Gdańsku
To zestawienie może dziwić, ale rzeczywiście sztandarowe gdańskie inwestycje komunikacyjne zakończone w tym roku, czyli budowa linii tramwajowej na Chełm i odcinka al. Armii Krajowej od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej zostały nakreślone jeszcze w czasach towarzysza Edwarda.
Obie zostaną oddane do użytku w najbliższych dniach.
Pierwszy tramwaj linii nr 1 wyruszy na trasę na Chełm 19 grudnia. Nowe bombardiery, citadisy i sprowadzone z Dortmundu N8C będą jeździć trasą Pohulanka - Chełm - Urząd Miejski - Brama Wyżynna - Pohulanka. W dni powszednie w godzinach szczytu tramwaje będą kursować co 5 minut, poza szczytem co 7-8 minut, wieczorem co 10, lub co 15 minut. W soboty i w niedzielę, w zależności od pory dnia, co 10, lub co 15 minut.
Niemal gotowa jest już pętla na Chełmie, na której będzie zawracać "jedynka". - Właściwe to nie pętla, lecz niewielki dworzec przesiadkowy, z kilkoma peronami i wiatami - opisuje Janusz Łagowski, zastępca dyrektora Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG).
Na kilku peronach zawisną tablice świetlne pokazujące czasy odjazdu tramwajów i autobusów. Na razie będzie to czas rozkładowy, zaś docelowo czas rzeczywisty, oszacowany na podstawie czujników GPS w pojazdach.
Pętla stanie się punktem przesiadkowym dla mieszkańców dzielnicy Południe (Chełm i wszystkie nowe osiedla), którzy dojadą do niej autobusami i następnie wsiądą w tramwaj do śródmieścia. Nie będą mieli wyjścia, ponieważ z zakorkowanej wiecznie al. Armii Krajowej znikną wszystkie linie autobusowe. - Chcemy dać mieszkańcom kilka dni na przystosowanie się do tej zmiany, dlatego wprowadzimy ją dopiero po Świętach - zapowiada Oskar Białowąs z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Wszystkie inwestycje "tramwajowe" w Gdańsku (modernizacje torowisk, budowa trasy na Chełm, zakup nowych wozów) kosztowały 63 mln zł (połowę dała UE).
Drugą ważną inwestycją jest niemal dwuipółkilometrowy odcinek al. Armii Krajowej, pomiędzy ul. Jabłoniową i ul. Kartuską. Jego budowała trwała prawie dokładnie dwa lata i kosztowała 60 mln zł (połowę dała UE). To pierwsza od wielu lat zbudowana od postaw ważna arteria komunikacyjna miasta. Kierowcy skorzystają z niej po raz pierwszy 21 grudnia.
Gotowy jest już projekt techniczny ostatniego odcinka Armii Krajowej, łączącego ul. Kartuską z węzłem Karczemki na obwodnicy Trójmiasta.
O ile w mijającym roku remonty (Podwale Grodzkie, Błędnik, Marynarki Polskiej) mogły dać się mieszkańcom Gdańska we znaki, o tyle w przyszłym roku robót na ulicach miasta niemal nie uświadczymy.
- To będzie rok przygotowywania dokumentacji do projektów, które pełną parą ruszą w 2009 roku lub później - tłumaczy Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych i wylicza: Trasa Sucharskiego, ul. Łostowicka, ul. Nowa Wałowa wraz z węzłem nad ul. Jana z Kolna, odcinek Trasy Słowackiego od ul. Hynka do Tasy Sucharskiego na wysokości ul. Uczniowskiej, linia tramwajowa z Siedlec na Morenę.
Jedyna przebudowa, której na pewno doświadczą kierowcy, to modernizacja skrzyżowania al. Hallera z ul. Kliniczną. Przebudowane zostanie torowisko, światła i powstanie droga rowerowa. W ramach innej inwestycji zmodernizowane zostanie torowisko tramwajowe od tego skrzyżowania do ul. Mickiewicza.
Opinie (211) 9 zablokowanych
-
2007-12-05 10:23
ja mam za złe, że pan Gierek nie pomyślał o dojeździe na lotnisko w Rębiechowie
- 0 0
-
2007-12-05 10:26
"Przebudowane zostanie torowisko, światła i powstanie droga rowerowa."
Gdańska gospodarność:-)))
Kolejny raz przebudowana droga rowerowa, a na Zaspie jak nie było, tak nie ma i wszyscy na molo muszą tłuc się po chodnikach (wchodząc w konflikt z rekonwalescentami ze Szpitala,..) lub muldach pozostałych po pasie startowym.- 0 0
-
2007-12-05 10:30
Do zwolenników Gierka
Jeśli widzicie tylko wspaniały wzrost gospodarczy za czasów Gierka to pamiętajcie też jakim krachem gospodarczym się to zakończyło. Może nie chcecie tego pamiętać ale tak było.
- 0 0
-
2007-12-05 10:33
"To będzie rok przygotowywania dokumentacji do projektów, które pełną parą ruszą w 2009 roku lub później - tłumaczy Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych i wylicza: odcinek Trasy Słowackiego od ul. Hynka do Tasy Sucharskiego na wysokości ul. Uczniowskiej"
A CO Z ODCINKIEM OD POTOKOWEJ DO GRUNWALDZKIEJ???
TO PRZECIEŻ JEST ULICA SŁOWACKIEGO - NAJWAZNIEJSZA ULICA WE WRZESZCZU- 0 0
-
2007-12-05 10:41
statystyki ludzie !!!
dziwie sie ze nie wiecie czemu znikna autobusy...
pewnie kolo 31 stycznia bedzie raport z budowy linii na Chelm.
"Linia tramwajowa sie przyjela - ludzie nie jezdza juz autobusami, tramwaje sa przepelnione - plan wykonany"
pozdrawiam ;]- 0 0
-
2007-12-05 10:44
europejczyku
nasze dyskusje nigdy nie kończą się jakimś konsensusem, no ale tak bywa:)
jak słysze o planie komunistów, to jawi mi się obraz domków klocków i dziwnych przybudówek, zbudowanych z rozkradzionych materiałów. sypiące się mosty, w których więcej jest piasku niż betonu oraz koszmarnie zaniedbane drogi.
bo mieć plan, a go realizować, to dwie inne rzeczy.
no a jeżeli chodzi o kredyty, to owszem, teraźniejszy rząd też je zaciąga, ale na dane inwestycje z założeniem, że się zwrócą.
natomiast za gierka, też zaciągali kredyty, z tą róznicą, że załżenie było inne, napchać sobie kieszenie i rzucić jakiś ochłap społeczeństwu co by się podnieciło, podobnie jak Ty.- 0 0
-
2007-12-05 10:52
wASZKA
zajmij się gdyńską gospodarnością i ich pseudościeżkami rowerowymi.
Ścieżka na zaspie wg gdańskich standartów nie jest najwyższa ale wg gdyńskich jest super, że wspomne chodnik wzdłuz alei Zwyciestwa na którym widac powojenne bombardowania.- 0 0
-
2007-12-05 10:52
europejczyk
Wiesz, dziś nam takiego E.Gierka potrzeba. Zaspa ma przejścia podziemne, wiadukt, itd a miasto nawet do dziś nic nie potrafiło tam publicznego wybudować, mało Adamowicz sprzedał część parku JP2 deweloperowi Impro, a nawet przy Galerii BAłtyckiej czy innych newralgicznych miejscach podziemnych przejść nie potrafiło wybudować. Nawet przy remoncie gdy był wykop poprowadzić podziemnego przejścia od istniejącego PKP-Główny do Krewetki.
Porównanie Gierka do Adamowicza to ja byś przedstawił podrzędnego kacyka w zapyziałej mieścinie do cenionego energicznego męża stanu.
Zgroza.- 0 0
-
2007-12-05 10:53
Gierek, Papiez , Che guevara i Trocki.
Niezly zestaw, w ktorym Edi zajmuje pierwsze miejsce!
- 0 0
-
2007-12-05 10:54
(1)
Przerażające, Gierek ojciec narodu (tylko ciekawe jakiego?).
Czekam jeszcze aż usłyszę, że Jaruzelski był obrońcą narodu przed wrogim elementem i uratował przy pomocy WRONy i wojska ład i porządek.- 0 0
-
2007-12-05 10:58
Przecież "europejczyk" to czysty prowokator, tyle że w odróżnieniu od przygniatającej większości innych, potrafi się wysłowić po polsku i jest kulturalny.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.