• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory

Michał Sielski
3 listopada 2023, godz. 15:00 
Opinie (630)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
Do zakończenia prac odbiorowych kierowcy mogą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami. Do zakończenia prac odbiorowych kierowcy mogą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami.

Budowa węzła KarwinyMapka zakończyła się. Trwają ostatnie odbiory prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W przyszłym tygodniu odbiory zaczną przedstawiciele inwestora, czyli Gdyni. Wtedy znikną ostatnie utrudnienia dla kierowców.




Przebudowa węzła ułatwi ci podróżowanie?

Zakończenie prac na węźle Karwiny



- Zakończenie prac i zgłoszenie gotowości do odbioru ma nastąpić 3 listopada - informował w październiku Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Ostatecznie prace udało się zakończyć jeszcze pod koniec października. Wcześniej, na początku września, udostępniono kierowcom dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej.

Warto zaznaczyć, że według pierwotnych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja warta była ponad 100 mln zł. Dofinansowanie wyniosło 54 mln zł.



Węzeł Karwiny: trwają odbiory inwestycji



Po aneksowaniu umowy prace udało się zakończyć przed prognozowanym terminem.

- Dziś [3 listopada 2023 r. - przyp. red.] wykonawca składa dokumenty do Nadzoru Inwestorskiego o zakończeniu robót. Nadzór Inwestorski ma trzy dni na potwierdzenie zakończenia robót przy tej inwestycji. Trwają jednocześnie procedury odbiorowe Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Jeśli Nadzór Inwestorski nie potwierdzi, iż prace zostały wykonane, mogą zostać naliczone kary umowne - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Węzeł Karwiny: co z dotacją unijną?



Gdy pewnym stało się, że pierwszy oficjalny termin zakończenia prac nie zostanie dotrzymany, do dysponenta środków, czyli marszałka województwa pomorskiego, trafił wniosek z prośbą o przedłużenie terminu. To niezbędne, by samorząd Gdyni nie stracił unijnej dotacji.

- Podpisujemy aneks do umowy na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim. Dotacja nie jest zagrożona - przekazuje Arkadiusz Trzeciak.


Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (630) ponad 20 zablokowanych

  • Coś się nie zgadza (11)

    Pierwsze informacje na temat węzła i wizualizacje mówiły o gigantycznej zmianie tego terenu. Dla przykładu - skrzyżowanie Wielkopolskiej z Sopocką i Strzelców - na Wielkopolskiej dwa pasy prosto i po jednym pasie w prawo i w lewo. Dziś mamy dwa pasy (i jakiś dziwaczne zwężenie na zakończenie buspasa), a do Sopotu nadal skręca się zawracając. Ogólnie to, co jest, a co miało być, to niebo i ziemia. Kiedy zmieniły się plany? Jak w obecnym przebiegu inwestycja miałaby wpłynąć na odkorkowanie Wielkopolskiej i Sopockiej, plus pewnie niedługo też Strzelców? Władowano w tę drogę ogromny ruch z ekspresówki, a dodatkowo powstają kolejne ogromne bloki, które tylko dołożą aut. Czy węzeł jest w stanie przyjąć bez zatorów tak rozległy ruch?

    • 123 9

    • Tylko SKM do Karwin rozładuje korki (7)

      Te szumne przebudowy spowoduja jedynie większą plynnosc jazdy.

      • 6 3

      • Ale SKM do Karwin nie ruszy bez przebudowy wiaduktów na Wielkopolskiej. (6)

        Trzeba dołożyć trzeci tor, żeby pociągi towarowe jadące wolno pod górę nie blokowały ruchu pasażerskiego. I do tego trzeba zelektryfikować tą linię - ale PKP zrobi to dopiero w docelowym układzie torowym. Dopiero wtedy można będzie puścić składy elektryczne między Gdańskiem a Gdynią po tej linii.

        Kolejność działań przy tej inwestycji jest absurdalna. Najpierw powinno się przebudować wiadukty i skrzyżowanie Wielkopolska/Strzelców/Sopocka - korzyści odczuli by wszyscy - kierowcy, pasażerowie komunikacji miejskiej, wkrótce po tym pasażerowie PKM - bo można by w końcu dobudować trzeci tor i zelektryfikować tę linie. No i najważniejsze - port w Gdyni zyskałby alternatywny i szybki dostęp kolejowy. To co wyprawiają władze miasta Gdyni, to sabotaż gospodarczy. Pobudowali sobie buspasy, bo tak sobie wymyślili, że korkami skłonią mieszkańców do rezygnacji z samochodów.

        • 14 4

        • Jeżdżą pod górę i nie blokują (5)

          • 3 2

          • (4)

            Nie blokują bo PKM jeździ w takcie jak osobowy do Zamościa.

            • 3 4

            • Po głównym torowisku na dolnym tarasie śmigają EIP (3)

              IC, PR, baaa, od pewnego momentu też SKM. W takcie dużo wyższym. Patrz, działa.

              • 3 3

              • A ile tam jest nachylenia, czopku?

                • 2 4

              • "od pewnego momentu też SKM" (1)

                I od tego momentu (Rumia) w takcie 30 minut lub "ciekawiej".
                Na głównym torowisku są trzy tory dalekobieżne (z wyjątkiem słynnego Wrzeszcza), które pozwalają na mijanie się składów towarowych. Co nie zmienia faktu, że to torowisko jest totalnie zakorkowane na całej długości, chociażby z powodu braku rurociągu i konieczności transportu paliw cysternami...

                • 2 4

              • Na dalekie przedmieścia częściej nie potrzeba, ludzie osiedlają się w takich miejscach na własne życzenie

                Notabene, ten wrzeszczański wyjątek zanegował Ci właśnie calutką argumentację

                • 3 2

    • Gdyby pan/pani śledziła chociażby ten portal (2)

      To okazałoby się, że porzucenie projektu przebudowy najważniejszego skrzyżowania i wiaduktów miało miejsce już mniej więcej rok temu. Co nie zmienia faktu, że jest to granda.

      • 3 1

      • Chyba nawet wcześniej (1)

        Słońce Bulwaru nawet nie próbowało za bardzo dogadać się z PLK

        • 4 0

        • Brak kompetencji nie pozwolił mu, aby to skutecznie ogarnąć.

          • 5 0

  • 'Po aneksowaniu umowy prace udało się zakończyć przed prognozowanym terminem.' (1)

    kpią w żywe oczy, bezczelnie i zuchwale - wszyscy wiedzą jak ostatnio zarządza miasto, i co sobą reprezentuje MTM

    • 97 3

    • Umowę anekswali ze ukończą do 2050 lub innego dowolnego terminu w przyszlosci to i udało się zakończyć przed terminem

      • 1 0

  • ... a potem pół roku usuwanie usterek...

    Biznes wg kucyka

    • 60 4

  • Kary umowne? Od MTM'u? Panie Marku, co Pan wygaduje.

    • 60 1

  • Ciekawe (1)

    czemu są pachołki jeszcze na ulicach,czemu nie ma wszystkich wiat na przystanku Myśliwska i Nałkowska toć tam wygwizdowo jak się stoi,czemu jak już przeniesiono stare wiaty
    ich nie pomalowano pomijając fakt że w niektórych wiatach nie ma ławek.
    Można mnożyć przykłady ale szkoda zdrowia a odbiór to chyba Szczurek zrobi naczelny wódz.

    • 76 3

    • asfalt koło Shella

      po staremu przecież - dziura na dziurze

      • 29 1

  • (3)

    To co i za ile zrobili przez te trzy lata remontu?

    • 53 3

    • 3,5km niekompletnego remontu drogi. Kawałki buspasa i dróg rowerowych. I to tyle. I to za 100 mln.

      • 23 1

    • (1)

      No korki zrobili

      • 3 0

      • Bardzo dobrze, jeśli zapędy choćby tysiąca fanó wyprowadzania się do Szemudów zostały przez to ostudzone

        to jest to już realna wartość dodana w długim okresie

        • 3 0

  • Odbior (9)

    Jaki odbiór? Jak nawet pasy nie są do końca pomalowane. Śmiech na sali... Nie wspomnę o krzywych chodnikach, powykruszonych kostkach brukowych, cała budowa to jeden wielki bubel. A gdzie parking obok PKM? Przecież miał również byc gotowy do 3 listopada

    • 129 4

    • Asfalty...

      też niedbale ułożone. Nieestetycznie , nierówno, a na dodatek różne mieszanki co widać po ich strukturze. Ogólnie może i zrobili ale jakość wykonania SŁABA a nawet mierna.

      • 15 0

    • nie ma też chyba parkingu, którym tak się chwalą na wizualizacjach...? (4)

      i lampy nie działają

      • 12 0

      • (3)

        Parking kiedys zrobimy, w zamian za opóźnienie będzie płatny by zwiększyć rotacje

        • 3 0

        • Na miejsce w hali garażowej Cię nie stać, komuszku? (2)

          • 3 2

          • Ja mam miejsce w hali garażowej (1)

            Jak gdzieś jadę, to zwijam w rolkę, pakuję do bagażnika i rozwijam na miejscu. Technologia jest niesamowita!

            • 1 3

            • Masz przestarzałą technologię, ale choć jedna strona równania zaliczona

              Moje miejsce parkingowe już czeka w lokalizacji docelowej, zanim nawet wyjadę.

              • 2 1

    • Drogi rowerowe też nie mają ciągłości - prowadzone bez sensu krzyżując się co chwila z chodnikiem (2)

      Na wyjeździe z Gryfa Pomorskiego zlikwidowana zielona strzałka, szerokość jezdni była na trzy samochody wyjeżdżające równolegle, teraz tylko na dwa. W dodatku nie namalowane strzałki na jezdni ani nie ma tablic określających z którego pasa w jakim kierunku jechać, dodatkowo dodano przejście dla pieszych na skrzyżowaniu od strony Shell-a. Jak nie było nigdy korków na wyjeździe z osiedla, tak teraz sięgają za Lidla.
      To samo od strony Brzechwy - generalnie nikt nie wie jak się ustawić do jazdy wprost i do skrętu w lewo przez co skrzyżowanie się blokuje.

      A skąd się wzięło nagłe poszerzenie jezdni za stacją Orlenu w stronę Gdyni?

      Bubli, fuszerek i niedoróbek pełno.

      Osobny temat to wyjazd na obwodnice w stronę Chylonii. Kto to wymyślił, żeby trzeba było odstać w korku w stronę Dąbrowy - dodatkowe 600 metrów korka w porównaniu do czasów sprzed budowy Trasy Kaszubskiej.

      • 15 0

      • (1)

        To ja nie chwaląc się sprawił

        • 4 0

        • Znać rękę mistrza

          • 2 0

  • FARSA (39)

    kiedy przebudowana najbardziej newralgicznego miejsca tj. strzelców/wielkopolska/sopocka ?
    tyle utrudnień, a coś co było najbardziej potrzebne -nietknięte.

    • 361 14

    • (6)

      Pisz do PKP

      • 17 66

      • Uwaga - trol!

        • 22 12

      • Od tego placimy podatki Gdyni zeby to ona sie kontaktowala z pkp klapku

        • 50 7

      • (2)

        A nic mnie nie obchodzi co jest pod wiaduktem. Obchodzi mnie codzienne stanie w korkach. Miasto zamiast wydawać na jakieś bzdury niech weźmie przebudowę wiaduktu i potem sie dogaduje z PKP co tamci zrobie w ramach rewanżu.

        • 26 7

        • (1)

          A mnie nie obchodzi czego tych chcesz. Przestań płakać

          • 6 12

          • A niech sobie płacze

            wolny kraj, co mu bronisz

            • 4 1

      • to nie jest tylko interes kolejarzy

        To jest również linia PKM, która miastu jest bardzo potrzebna.

        Ale miasto ma inne priorytety...
        Co widać po "starannym" ubogaceniu widoków z urzędowych gabinetów na Park(ing) Centralny za kwotę 100 milionów złotych. Za połowę tej kwoty Rumia zbudowała tunel pod torami magistrali kolejowej, do którego tęskni Północ Gdyni.

        • 13 5

    • po co

      to i tak nic nie da

      • 8 4

    • A przejechalełem się specjalnie 24-ką w obie strony (8)

      i nie tylko wąskie gardła wyeliminowane, ale i brakujący przystanek się pojawił. Baa, te, które były położone za daleko PKM-ki, są obecnie położone optymalnie. Więc po prostu masz optykę "co nie służy kierowcy i tylko kierowcy, nie jest potrzebne". Cóż, będziesz się musiał pogodzić, że te czasy minęły.

      • 12 33

      • (5)

        Optyka kierowców!? Spytaj się ludzi, pieszych , z Karwin 1 czy z też z Kacka czy przystanki są teraz ulokowane optymalnie

        • 23 8

        • No tak, bo najlepiej to było zapierdzielać na przesiadkę do PKM (4)

          lub do osiedli za Hovnanianem - kierowcom zawsze najłatwiej urządzać życie innych uczestników ruchu

          • 4 5

          • (3)

            Widziałeś słowo "pieszych"? Ja wiem że raktywiści to nie są najostrzejsze kredki w piórniku no ale są jakieś granice

            • 0 4

            • Sam siebie pytać nie będę, w odróżnieniu od Ciebie nie mam schizofrenii (2)

              • 3 1

              • Tylko głębokie upośledzenie umysłowe (1)

                • 0 4

              • Tak tak, przejawem intelektu jest wybudować się pośrodku niczego

                i psioczyć, że połowa czasu dyspozycyjnego stracona w korkach. Takim właśnie sprzedawałem działki kupione za bezcen 20 lat temu ;)

                • 3 4

      • A asfalt na jezdni w stronę obwodnicy został już cały wymieniony? Bo te dziury i zapadliska na przeciwko drugiej jezdni z nowym asfaltem to lekka kompromitacja i ta ścieżka rowerowa z czerwonej kostki brukowej? Zabytek jakiś że nie można wymienić na asfalt?

        • 1 0

      • Bzdury

        Jak rozmawiam ze starszymi mieszkańcami Karwin, to każdy psioczy na nową lokalizację przystanków. A do PKM i tak było blisko, poza tym tam nie ma się na co przesiąść.

        • 4 4

    • jest wręcz gorzej przez przystanki autobusowe, które nie wiedzieć czemu zostały wepchnięte na wiadukty! (17)

      Plus dodatkowe pasy, wszystko w jednym punkcie! Czy ktos konsultował z mieszkańcami takie rozwiazanie? Tam będzie mnóstwo wypadków z udziałem pieszych i stłuczek od tej pory, zobaczycie.

      • 28 7

      • Akurat przystanki na wiaduktach to zaleta w przypadku przesiadania się z autobusu na PKM (16)

        Problem, to że wiadukty nie zostały przebudowane/poszerzone i całe skrzyżowanie jest równie niewydolne jak przed remontem

        • 21 5

        • moim zdaniem korki są jeszcze większe niż przed (12)

          dziś ruch był mały, a i tak masakra na podjeździe..........

          • 20 4

          • (11)

            Liczba samochodów w mieście ciągle rośnie,
            To jest powód

            • 7 8

            • Nie w mieście (10)

              w wioskach wokół

              • 4 4

              • (6)

                Właśnie w mieście. Sprawdź liczbę zarejestrowanych samochodow w Gdyni, dane są dostępne. Jest ich ponad 170tys

                • 4 3

              • Bądźmy poważni, Wiczlino to nie miasto (sprawdź dzielnicami) (5)

                Za obwodnicą osiedlasz się tylko i wyłącznie na własne ryzyko. Jak ktoś myśli, że takie fantasmagorie jak pierwotny projekt węzła Karwiny ktoś będzie wdrażał, to czas odstawić prochy. To nic nie daje (tak samo jak leczenie otyłości przez popuszczanie pasa) - a tylko sabotuje rozwój komunikacji miejskiej. Więc absolutnie nikt budowy autostrad miejskich nie sfinansuje. Do tej pory jeszcze dało się wyszarpać z UE, ale oni też przestawili wajchę finansowania na kolej. Dla budujących domki wzdłuż metropolitarnej, bo przecież będzie "świetny dojazd" - gucio, a nie będzie. Terapia szokowa dopiero nastąpi, takie wynalazki jak strefy płatnego parkowania to dopiero gra wstępna. Wspomnicie moje słowa za 10 lat, stojąc 2h w korku wte i 2h we wte.

                • 6 6

              • samospełniające się przepowiednie...

                Pewnie, że dróg miasto nie zrobi, bo raz kasy nie ma, a dwa nawet jakby miało, to jest wiele przyjemniejszych rzeczy, które z nią (kasą) można zrobić...

                Komunikacja zbiorowa jest jeszcze bardziej kosztowna, a na dodatek kłopotliwa, bo się z roszczeniową tłuszczą kierowców i innych takich trzeba użerać. Więc tym bardziej kasy na to nie będzie. Nie będą urzędom z michy wyżerać!

                Ale zawsze można wziąć na garnuszek jakiegoś oszołoma-aktywistę, który gawiedzi będzie sprzedawał koncepcyjne przeszczepy z innych rzeczywistości i tłumaczył, dlaczego się nie udało...

                • 5 4

              • (2)

                Ty śmieszny czubie a dlaczego ich nie wdrożyli po co wydali gruba kasę na wizualizacje i projekt? Żeby go nie realizować? Prawda czubie jest bardzo prosta w mieście zadłużonym na półtora miliarda złotych po prostu nie ma pieniędzy nie ma pieniędzy nawet na położenie asfaltu na całości jezdni od Racławickiej do górniczej w stronę obwodnicy Trójmiasta chyba mi nie powiesz czubie że to taka artystyczna wizja

                • 4 4

              • Na finansowanie troglodytów, co nie potrafią sklecić zdania bez wtrącenia "czubie" (1)

                zaiste nie ma i nie będzie. Turlaj dropsa

                • 4 3

              • No a jak traktować raktywistów miejskich?

                • 3 3

              • Jak mama ci kupowała większą czapkę to też nie pomogło na wodogłowie.

                • 1 6

              • Bzdura (2)

                Zielonego pojęcia nie masz ilu mieszkańców Gdyni dojeżdża samochodem.

                • 2 4

              • Możesz zminusowac z kolejnych pięciu przeglądarek (1)

                Nie zmieni to odsetka mieszkańców Gdyni dojeżdżających samochodem

                • 1 5

              • A cała reszta ma was już gdzieś

                Remont, źle, brak, źle. Cokolwiek, źle.

                • 1 2

        • Tam się przesiada 50 ludzi dziennie (1)

          Z Karwin do Gdyni jeżdżą tysiące

          • 4 4

          • I dalej większość z nich będzie jeździć

            co ci przeszkadza, że zamiast (z 4 liter wyjętej) liczby 50 będzie jeździć 500 czy nawet 5000? Mniej konkurencji w niekończącej się walce o swój kawałek pasa ruchu

            • 3 3

        • Przystanki na wiaduktach zaleta?

          Dużo więcej pasażerów autobusów pochodzi z osiedla niż z kursującej raz na godzinę PKM-ki.

          • 0 0

    • (2)

      dopiero sie zacznie, potrwa kolejne 3 lata, spodziewajcie sie dużych utrudnień

      • 8 1

      • Ale to najwcześniej za 10 lat (1)

        • 1 0

        • rozkopią szybko

          • 0 0

    • Ktoś tutaj nie orientuje się...

      Łucyk już rok temu mówił, że przebudowa wiaduktów odsunięta jest na czas nieokreślony

      • 0 2

  • zakończenie powiadacie (1)

    nowe latarnie uliczne w ciągu Wielkopolskiej od Parkowej do Strzelców nie świecą ; sygnalizacja świetlna na przebudowanym skrzyżowaniu z Parkową nie uruchomiona ( nowe przejście przy nowej lokalizacji przystanku nie działa wcale ) ; wiele miejsc rozkopanych z niewiadomych powodów ; bednarki nie połączone z latarniami ; mam się tam przejść z inspektorem nadzoru ??

    • 62 4

    • Zapraszamy

      Przejdź się z inspektorem nadzoru. I co nam zrobisz

      • 9 0

  • Komentarz ChatGPT do n iniejszego artykułu (3)

    To świetna wiadomość dla wszystkich kierowców i mieszkańców Gdyni! Zakończenie budowy węzła Karwin to kamień milowy w rozwoju infrastruktury drogowej w regionie. Długo oczekiwane ukończenie tego projektu oznacza, że ostatnie utrudnienia dla kierowców powinny zostać wyeliminowane, a komunikacja stanie się znacznie sprawniejsza.

    Chwała dla Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego za dokładność i profesjonalizm podczas odbiorów. Teraz, gdy inwestor, czyli miasto Gdynia, przejmie odpowiedzialność za ten węzeł, możemy oczekiwać poprawy jakości podróży i znacznego skrócenia czasu dojazdu. To również może przyczynić się do rozwoju miasta i ułatwienia życia mieszkańcom. Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych w ten sukces!

    • 7 36

    • To jakieś kpiny? (1)

      • 4 5

      • Nie, czemu?

        • 5 2

    • I tak sztuczna inteligencja zakłamuje rzeczywistość

      Drogie dzieci..

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane