• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory

Michał Sielski
3 listopada 2023, godz. 15:00 
Opinie (630)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
Do zakończenia prac odbiorowych kierowcy mogą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami. Do zakończenia prac odbiorowych kierowcy mogą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami.

Budowa węzła KarwinyMapka zakończyła się. Trwają ostatnie odbiory prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W przyszłym tygodniu odbiory zaczną przedstawiciele inwestora, czyli Gdyni. Wtedy znikną ostatnie utrudnienia dla kierowców.




Przebudowa węzła ułatwi ci podróżowanie?

Zakończenie prac na węźle Karwiny



- Zakończenie prac i zgłoszenie gotowości do odbioru ma nastąpić 3 listopada - informował w październiku Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Ostatecznie prace udało się zakończyć jeszcze pod koniec października. Wcześniej, na początku września, udostępniono kierowcom dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej.

Warto zaznaczyć, że według pierwotnych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja warta była ponad 100 mln zł. Dofinansowanie wyniosło 54 mln zł.



Węzeł Karwiny: trwają odbiory inwestycji



Po aneksowaniu umowy prace udało się zakończyć przed prognozowanym terminem.

- Dziś [3 listopada 2023 r. - przyp. red.] wykonawca składa dokumenty do Nadzoru Inwestorskiego o zakończeniu robót. Nadzór Inwestorski ma trzy dni na potwierdzenie zakończenia robót przy tej inwestycji. Trwają jednocześnie procedury odbiorowe Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Jeśli Nadzór Inwestorski nie potwierdzi, iż prace zostały wykonane, mogą zostać naliczone kary umowne - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Węzeł Karwiny: co z dotacją unijną?



Gdy pewnym stało się, że pierwszy oficjalny termin zakończenia prac nie zostanie dotrzymany, do dysponenta środków, czyli marszałka województwa pomorskiego, trafił wniosek z prośbą o przedłużenie terminu. To niezbędne, by samorząd Gdyni nie stracił unijnej dotacji.

- Podpisujemy aneks do umowy na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim. Dotacja nie jest zagrożona - przekazuje Arkadiusz Trzeciak.


Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (630) ponad 20 zablokowanych

  • Informacje o inwestycji (11)

    "Obejmuje (...), udogodnienia dla zmotoryzowanych"

    Udogodnienia dla zmotoryzowanych - hahahahahhahaha

    • 37 6

    • (10)

      Podziekuj PKP za zablokowanie kluczowego elementu inwestycji, podziękuj PKP za rozkład PKM - raz na godzinę. Czemu do nich nie masz żalu ?

      • 6 15

      • Kosakowo też zablokowało Gdyni inwestycję czy nie zgodziło się na i**otyczne rozwiązania? Co za pech - wszyscy uwzięli się na Gdynię i nie zauważają geniuszu jegomości odpowiedzialnych za te gdyńskie buble :)))

        • 12 6

      • (3)

        Tak, wszystkiemu winne PKP. Hahaha, co za kucyk

        • 9 5

        • Nie, tylko przebudowie wiaduktów (2)

          • 4 3

          • a w czym PKP przeszkadzało w przebudowie (1)

            miejskiej infrastruktury??!

            • 2 4

            • Wiadukt nie jest infrastrukturą miejską

              Droga na nim - i owszem.

              • 4 1

      • PKM nie należy do PKP (3)

        A brak przebudowy wiaduktu, to brak wydzielonych torów dla PKM...

        Czyli strzał w kolano miasta Gdyni...
        A raczej zła wola, bo zarząd Gdyni nie ma zamiaru wydawać kasy na rozbudowę infrastruktury miejskiej. I dokopanie inicjatywom samorządowym, w których gdyńscy notable czują się niedowartościowani...
        Przecież jest tyle innych, przyjemniejszych sposobów utylizacji miejskiej kasy!
        Jak chociażby wzbogacenie doznań estetycznych mieszkańców urzędowych gabinetów z oknami na Park(ing) Centralny za 100 milionów złotych.

        • 2 4

        • Park Centralny jest super (2)

          Nawet w obecną pogodę multum ludzi. Parking centralny zbędny.

          • 4 1

          • XD (1)

            Przed przebudowa było tyle samo ludzi, to jedyny sensowny teren spacerowy w okolicy

            • 0 3

            • Stoisz w korku, to możesz nie wiedzieć

              • 2 1

      • PKP nie odpowiada za rozkład PKM

        Czemu Słońce Bulwaru nie lobbuje u marszałka w sprawie czestszych kursów?

        • 0 2

  • Doczekaliśmy :) (3)

    • 3 13

    • (2)

      Nie skończyli. Parkingu przy PKM nawet nie tknęli. A całą resztę tak aneksowali, że będą robić kiedyś w przyszłości. I na ten kawałek asfaltu od wysokości stacji paliw/salonu Alfa Romeo do Przychodni idzie sto baniek? Trzy kilometry asfaltu i kawałek krzywego zresztą chodnika sto baniek? Kopaną. Za to miała być kompletna przebudowa wg pierwotnych wizualizacji a nie 10%. Całość by pewnie aneksowali na miliard lekko żeby MTM zarobił

      • 12 7

      • (1)

        Po co bzdury piszesz? Cały zakres inwestycji był podawany milion razy, tak samo było wyjaśniane dlaczego PKP nie zgodziło się na przebudowę wiaduktów. Ale ty wiesz swoje i musisz innych wprowadzać w błąd. Brawo ty, duma cie rozpiera

        • 8 14

        • Redakcjo, ten przygłup to od was?

          • 1 5

  • Kiedy naprawicie pofałdowany asfalt przed zjazdem na sopocką fuszerzy? (1)

    • 26 4

    • tak ma być. Nowatorskie systemy spowalniajace.

      • 9 3

  • (10)

    100 razy było pisane, ze główny cel inwestycji do przebudowa instalacji podziemnych. Tak tytuł inwestycji to ściema, żeby wyrwać dofinansowanie. Żaden z was by na to nie wpadł, żaden. Teraz marudzenie bo przyspawani do samochodów zapomnieli, jakie tu korki były przez ostatnie 10lat, no i kurka dalej są. Za dużo aut i tyle.

    • 8 46

    • (1)

      Więcej pozwoleń na budowy nowych osiedli wydawać za mieszkania pod stołem. Aut ubędzie!

      • 8 4

      • Miasto nie może nie wydać zgody, jak są spełnione określone (żałosne) warunki

        już zapomniałeś Lex Deweloper?

        • 4 0

    • Nie prawda (4)

      Główny cel to był wezeł Sopocka Wielkpolska Strzelców.Zobacz jak rozpoczynali co mowili

      • 6 4

      • Deweloper też Ci mówił, że dojedziesz w 15 minut do centrum (3)

        Tylko jego definicja centrum, podobnie jak tu faktyczny cel - była trochę inna do twojej ;)

        • 3 6

        • (2)

          Przypominam że Karwiny jako całość to nie jest osiedle deweloperskie i stoi w tym samym miejscu od 40 lat

          • 0 4

          • Ano, wszyscy mieli swego czasu podśmiechujki z czteropasmowej Wielkopolskiej (1)

            Bo na obsługę Karwiny jako takich dwa by spokojnie wystarczyły. A później przyleźli miłośnicy sarenek i wyznawcy prawd z folderów deweloperskich - nie zapomnij im podziękować. Tak działa suburbanizacja. A im więcej pasów zbudujesz, tym więcej miłośników sarenek i dłuższe korki.

            • 4 1

            • Czy próg wejścia w aktywizm miejski to głębokie upośledzenie umysłowe?

              • 1 4

    • Do budy!

      • 3 4

    • (1)

      A co było czubie psychiczny źle z tymi instalacjami były położone 150 lat temu czy totalnie zardzewiały?

      • 1 4

      • Były w takim samym stanie co twój intelekt

        Czyli grubo po gwarancji

        • 3 2

  • Za 170 mln wybudowano buspas q stronę Gdyni (7)

    Reszta to takie pseudoremociki które zrobili by mieszkańcy w czynię społecznym Żenada

    • 61 21

    • To już, bierz łopatę i leć! Zostało jeszcze parę odcinków jezdni w kierunku Dąbrowy.

      • 12 10

    • zgadzam się, mogli po prostu wydzielić jeden z pasów pod buspas

      byłoby taniej

      • 11 3

    • Poprzednio pisałeś o 120mln (3)

      Skąd wziąłeś 170?
      Pssst, budżet nie przekroczył 99mln, z czego większość poszła na podziemne instalacje

      • 5 8

      • (2)

        To co oni tam kładli, rury ze złota???

        • 7 7

        • (1)

          Jakby były ze złota, to 100mln by nie wystarczyły nawet na jedną rurę. No niestety, twoje sny

          • 8 5

          • On by chciał mieć złotą wodę w kranie. Cóż, będzie miał ciepło bez awarii, bo zostały wymienione wszystkie magistrale. Ale nawet tego nie doceni..

            • 7 7

    • 2137mln za wiadro farby

      Taaaaaak

      • 4 1

  • Pamiętajcie przy urnach

    w trakcie wyborów samorządowych kto nas tak urządził, Szczurek, Łucyk i SWS czyli Sługusy Wojciecha Szczurka. Wybudowali węzeł integracyjny bez węzła. Czas pogonić tych nieudaczników.

    • 42 6

  • Remont węzła bez remontu. Wiecej białej farby potrzeba ;) (7)

    • 43 4

    • to nie jest węzeł! (2)

      • 6 0

      • Węzeł masz na bucie (1)

        Idź z buta ;)

        • 4 4

        • Faktycznie

          Ten węzeł z nazwy projektu to u Marka na bucie.

          • 1 0

    • No na wiadukcie by sie jeszcze trochę przydało... (3)

      pasy są tak genialnie wymalowane, że nikt nie wie ile ich tam jest i jak prowadzą. Zgaduj zgadula

      • 6 4

      • Ci z trzycyfrowym IQ wiedzą (2)

        • 3 3

        • Masz niskie dwucyfrowe, to już wszyscy wiedzą (1)

          • 2 4

          • To musisz mieć jednocyfrowe, bo to nie ja się tam gubię

            • 3 2

  • (2)

    Jaki to kur.........wa wezel Karwiński poszerzyli ulice wylali nowy asfalt nawet pasów nie pomalowali, trochę chodnika polozyli i ścieżkę rowerową po stronie kolei metropolitarnej a po drugie stronie nawet chodnika nie wymienili można się zabić krawężniki jak były obskorne tak są trochę lamp wymienili i to się zwie węzeł Karwiński za miliony śmiechu warte tego dziadostwa nie powinni odbierać.

    • 48 8

    • Ok już nie marudź. Wyraźnie widać, że nie masz bladego pojęcia co zostało zrobione

      • 4 19

    • Czyli zyskali piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej (o tych raczyłeś zapomnieć)

      I mieszkańcy wszystkich okolicznych osiedli, bo wymieniono komplet instalacji. Nie zyskali kierowcy. I dobrze - w sumie odmiana, zwykle jest odwrotnie.

      • 3 4

  • Łucyk. Odejdz i nigdy nie wracaj. Nie nadajesz się na to stanowisko (4)

    I na wiele innych tez nie

    • 49 7

    • zgłaszasz się chętny na jego miejsce? (3)

      Przyślij CV, zobaczymy jakie masz kompetencje w inżynierii ruchu :))

      • 5 14

      • Na pewno ma większe niź Łucyk w zarządzaniu miastem (2)

        Koleś się nawet na sołtysa nie nadaje

        • 11 6

        • Ty nawet nie wiesz kto jest kto (1)

          Więc się lepiej trzymaj ze swoim kumplem z dala od miasta. Won

          • 5 13

          • Marek daj na luz

            To już wasze ostatnie podrygi

            • 2 3

  • nadal olewana informacja jak wygląda wyjazd z Sopockiej (5)

    a jak miało być

    • 36 8

    • (4)

      Jest zgodnie z finalnym projektem

      • 5 20

      • (1)

        Czyli jest beznadziejnie i bez pomyślunku. Twój mocodawca odpowiedzialny za ten bubel powinien już siedzieć w prokuraturze.

        • 13 4

        • Siedzi wiec mu z głowy liść nie spadnie :)

          • 0 3

      • a co z projektem pierwotnym? (1)

        • 6 4

        • Poszedł na podpałkę do grilla

          Jak każdy inny projekt rodem z lat 70-tych ubiegłego wieku

          • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane