• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory

Michał Sielski
3 listopada 2023, godz. 15:00 
Opinie (630)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
Do zakończenia prac odbiorowych kierowcy mogą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami. Do zakończenia prac odbiorowych kierowcy mogą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami.

Budowa węzła KarwinyMapka zakończyła się. Trwają ostatnie odbiory prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W przyszłym tygodniu odbiory zaczną przedstawiciele inwestora, czyli Gdyni. Wtedy znikną ostatnie utrudnienia dla kierowców.




Przebudowa węzła ułatwi ci podróżowanie?

Zakończenie prac na węźle Karwiny



- Zakończenie prac i zgłoszenie gotowości do odbioru ma nastąpić 3 listopada - informował w październiku Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Ostatecznie prace udało się zakończyć jeszcze pod koniec października. Wcześniej, na początku września, udostępniono kierowcom dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej.

Warto zaznaczyć, że według pierwotnych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja warta była ponad 100 mln zł. Dofinansowanie wyniosło 54 mln zł.



Węzeł Karwiny: trwają odbiory inwestycji



Po aneksowaniu umowy prace udało się zakończyć przed prognozowanym terminem.

- Dziś [3 listopada 2023 r. - przyp. red.] wykonawca składa dokumenty do Nadzoru Inwestorskiego o zakończeniu robót. Nadzór Inwestorski ma trzy dni na potwierdzenie zakończenia robót przy tej inwestycji. Trwają jednocześnie procedury odbiorowe Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Jeśli Nadzór Inwestorski nie potwierdzi, iż prace zostały wykonane, mogą zostać naliczone kary umowne - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Węzeł Karwiny: co z dotacją unijną?



Gdy pewnym stało się, że pierwszy oficjalny termin zakończenia prac nie zostanie dotrzymany, do dysponenta środków, czyli marszałka województwa pomorskiego, trafił wniosek z prośbą o przedłużenie terminu. To niezbędne, by samorząd Gdyni nie stracił unijnej dotacji.

- Podpisujemy aneks do umowy na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim. Dotacja nie jest zagrożona - przekazuje Arkadiusz Trzeciak.


Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (630) ponad 20 zablokowanych

  • Odbiorów dokonamy my

    Mieszkańcy ,a nie ta banda z magistratu

    • 12 3

  • Dajcie sobie spokój z tym jadem i tak wszyscy umrzecie (1)

    Korupcja, nieudolność władzy, d**ilizm jest powszechny. Wyluzujcie. Złapcie czasem za rowery, komunikację miejską, idźcie czasem na spacer, schowajcie urazę w kieszeń i uśmiechajcie się a świat okaże się atrakcyjniejszy.

    • 5 11

    • Jasne, niech robią wałki, a my się będziemy uśmiechać pedałując w deszczu. Dzięki za radę!

      • 5 3

  • Fantastyczna ankieta

    Tylko nie wiem jaką przebudowę węzła autor miał na myśli...

    • 5 2

  • karwiny

    ani jednego euro dofinansowania tej fuszerki to jest kpina z mieszkancow gdyni a tyle pieniedzy roztwonili za taki bzdurny zle wykonany remont pogonic ta ekipe szkodnika zaraz wybory

    • 6 3

  • Gdynia (5)

    Trzeba spojrzeć na całość Gdynskich inwestycji drogowych krótko mówiąc wielką wtopa i wyrzucenie pieniędzy po 2 lata mieszkańcy tracą życie ,nerwy w korkach po to żeby cieszyć kolejnym buspasem i ścieżką rowerową
    Na wiosnę wybory , więc jest szansa na nową ekipę, problem jest jednak taki czy mamy takich ludzi którzy mają inne spojrzenie?
    Będzie z tym kłopot obym był w błędzie ale trudno z uśmiechem patrzeć w przyszłość mojego Miasta

    • 19 6

    • Jakbyś trochę pojeździł (4)

      (nawet niekoniecznie po analogicznej wielkości miastach w starej UE, tylko po prostu po innych dużych miastach w Polsce), to byś być może dostrzegł, że Trójmiasto to ostatni bastion ładowania w kierowców więcej niż we wszystkie inne grupy uczestników ruchu razem wzięte. Więc tak, zmieniajmy ochoczo, co może pójść nie tak ;)

      • 4 9

      • (2)

        I po co bredzisz dyrdymały gościu? Jeśli jest wystarczająco dużo miejsca, jak w przypadku Wielkopolskiej, to jaki problem zrobić projekt tak, by samochody, autobusy, rowerzyści pomykały płynnie? Zamiast tego realizowana jest w nieudolny sposób jakaś chora ideologia pt. "zrównoważony transport" i w rezultacie, wszyscy są niezadowoleni.

        • 7 4

        • Gdzie na dole Wielkopolskiej masz jakiekolwiek miejsce (1)

          Gdzie na tym wiadukcie jest miejsce? Nic płynnie pomykać nie będzie, bo się przytka w jednym z tych punktów. Zresztą miasto nie jest od pomykania

          • 3 6

          • Sugerujesz, że zwężenie Łucyka to dobre rozwiązanie trollu z UM? Miejsca to nie ma na Chwarznieńskiej, a na Wielkopolskiej można było zrobić przebudowę dużo lepiej. A przynajmniej nie popsuć, jak w tym wypadku. Wydać ponad 100 baniek i zrobić gorzej niż było - to jest dopiero sztuka. Na Kwiatkowskiego też nie było miejsca, że dopiero po protestach zrobiono w górę dwa pasy + buspas? Na Płk. Dąbka też nie ma miejsca? Pewnie dlatego Kosakowo podziękowało za udział w kolejnym i**otycznym pomyśle gdyńskiego magistratu i nie chce finansować kolejnego bubla.

            • 6 2

      • Czemu raktywistów poznaje się po upośledzeniu umysłowym?

        • 2 6

  • karwiny (2)

    byłem ostatnio w tej okolicy i jestem pod wrażeniem, świetna robota tak trzymać,a malkontenci zawsze byli i będą

    • 6 11

    • Łucyk cię wysłał trollu?

      • 6 4

    • To dlatego że raz byłeś w okolicy

      Gdybyś tam mieszkał szybko byś się wyleczył

      • 4 4

  • Jest w pytę (2)

    Prawie dwa lata, warto było się pomęczyć

    • 0 12

    • (1)

      Kpisz czy wciągałeś mefedron?

      • 4 3

      • Kpię

        • 2 0

  • znow nieprawda!

    To nieprawda, że prace sie skończyły. Na wężle Karwiny, czyli skrzyżowanie ulic Strzelców , Wielkopolskiej, Sopockiej, nawet się nie rozpoczęły. Od wiaduktu w strone obwodnicy pozostały 3 odcinki, które nie zostały nawet dotknięte. Nawierzchnia jest zdewastowana czasem i przekładkami instalacji. Od Sopockiej w stronę centrum położono nową warstwę asfaltu na starą nawierzchnię. Może wytrzyma to jedną zimę i będą później dziury. Nie powinno sie dawać do realizacji dużych inwestycji osobom, które do tego nie są w ogóle przygotowane. Olek

    • 9 1

  • Nieprzemyślana modernizacja (3)

    Niestety to tylko ładnie wygląda. Są fragmenty jezdni w naczęściej Karwin, które z 3 pasów przechodzą w 2. Zatem będą spiętrzenia i korki ew tych miejscach. Kto tak głupio pomyślał nie wiem, ale to jest do naprawienia i zmiany

    • 90 7

    • Rozwiazanie dwoch pasow zwezajacych sie do jednego, a nastepnie znow dwoch w zwiazku z zakonczeniem buspasa na skrzyzowaniu Wielkopolska, Sopocka, Strzelcow, to mistrzostwo swiata glupoty, jakze charakterystyczne dla Gdyni

      • 34 2

    • To ładnie wygląda? Przeciez to jakies partactwo!

      Wykruszona niechlujnie ułożona kostka, asfalt jak przekładaniec babci , maskara jakaś i to za grube miliony

      • 8 4

    • Po remoncie Jest gorzej niż było z płynnością ruchu.

      W tej chwili korki przy PKM Karwiny powstają nawet poza godzinami szczytu. Jakiś geniusz(ka) inżynierii nie pomyślała o pasie do skrętu w Strzelców. Przez co robią się korki, a w godzinach szczytu skrzyżowanie praktycznie jest nieprzejezdne. Ciekawe jak się nazywa osoba odpowiedzialna za ten projekt.

      • 0 0

  • Gdyńskie standardy (1)

    Latami bajdurzyć o wielkich planach, wreszcie jest duża kasa, realizacja w zupełnie innym zakresie niż latami planowano, a na finale okazuje się ze remont był dłuższy droższy i nic nie poprawił

    • 10 0

    • ...albo popsuł jak w tym wypadku

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane