• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory

Michał Sielski
3 listopada 2023, godz. 15:00 
Opinie (630)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
Do zakończenia prac odbiorowych kierowcy mogą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami. Do zakończenia prac odbiorowych kierowcy mogą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami.

Budowa węzła KarwinyMapka zakończyła się. Trwają ostatnie odbiory prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W przyszłym tygodniu odbiory zaczną przedstawiciele inwestora, czyli Gdyni. Wtedy znikną ostatnie utrudnienia dla kierowców.




Przebudowa węzła ułatwi ci podróżowanie?

Zakończenie prac na węźle Karwiny



- Zakończenie prac i zgłoszenie gotowości do odbioru ma nastąpić 3 listopada - informował w październiku Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Ostatecznie prace udało się zakończyć jeszcze pod koniec października. Wcześniej, na początku września, udostępniono kierowcom dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej.

Warto zaznaczyć, że według pierwotnych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja warta była ponad 100 mln zł. Dofinansowanie wyniosło 54 mln zł.



Węzeł Karwiny: trwają odbiory inwestycji



Po aneksowaniu umowy prace udało się zakończyć przed prognozowanym terminem.

- Dziś [3 listopada 2023 r. - przyp. red.] wykonawca składa dokumenty do Nadzoru Inwestorskiego o zakończeniu robót. Nadzór Inwestorski ma trzy dni na potwierdzenie zakończenia robót przy tej inwestycji. Trwają jednocześnie procedury odbiorowe Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Jeśli Nadzór Inwestorski nie potwierdzi, iż prace zostały wykonane, mogą zostać naliczone kary umowne - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Węzeł Karwiny: co z dotacją unijną?



Gdy pewnym stało się, że pierwszy oficjalny termin zakończenia prac nie zostanie dotrzymany, do dysponenta środków, czyli marszałka województwa pomorskiego, trafił wniosek z prośbą o przedłużenie terminu. To niezbędne, by samorząd Gdyni nie stracił unijnej dotacji.

- Podpisujemy aneks do umowy na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim. Dotacja nie jest zagrożona - przekazuje Arkadiusz Trzeciak.


Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (630) ponad 20 zablokowanych

  • Super gładkie drogi rowerowe (3)

    O to chodziło, można jeździć cały rok

    • 8 10

    • (1)

      Tylko weź już siodełko zamontuj.

      • 7 4

      • Jedno już mam, po co drugie

        • 4 3

    • opony z gwoździami nie są dozwolone w Polsce

      życzę zdrowia, szczególnie na Wielkopolskiej...
      Oraz dobrego ortopedy i stomatologa-protetyka...

      • 2 4

  • Niedowiary (4)

    Z co z przebudową 2 odcinków s kierunku Dąbriwy: od przystanku ZKM Źródło Marii do skrzyżowania z Gryfa Pomorskiego i dalej od tegoż skrzyżowania do skrzyżowania z Górniczą? Czy te odcinki nie były objęte zakresem prac zawartym w umowie?

    • 16 1

    • (3)

      "s kierunku"?
      Nie, nie były.

      • 4 6

      • idź być "mądry" gdzie indziej... chłopku roztropku (1)

        • 6 6

        • Fajnie mi się tu z wami gada

          • 5 6

      • A te w stronę centrum były po co?

        • 0 0

  • (10)

    Pytam się madrali um w Gdyni komu pozostał odcinek jezdni od karwiny 2 do karwiny 3 w stronę nowowiczlinskiej studzienki pozapadane asfalt dziurawy może trzeba tych madrali zapakować na woz Z żelaznymi kołami i przewieźć ich codziennie do pracy niech poczują to na własnej skórze a nie na wahaczach naszych aut

    • 18 3

    • (9)

      Normalnie się jedzie, nie marudź.

      • 0 12

      • Normalnie to wylecicie na wiosnę (7)

        po wyborach,

        • 10 0

        • E tam, nie wylecą (6)

          Słyszę takie straszenie od kilkunastu lat. I już mamy kilku kontrkandydatów na takim samym poziomie jak obecni rządzący, więc UM normalnie musi być w totalnej panice. A na poważnie - właśnie takie artykuły zapewnią mu reelekcję. Przypominają skutecznie mieszkańcom dolnego tarasu (których jest zdecydowana większość), że kasę wysysa jedna grupa społeczna - zmotoryzowani uciekinierowie na przedmieścia. Do tego głosy pogardy wobec innych-niż-zmotoryzowani są tu w co drugim komentarzu. Arytmetyka wyborcza jest prosta.

          • 2 4

          • Usiądź spokojnie (5)

            Policz wszystkie gdyńskie dzielnice na górnym tarasie, sprawdź liczbę mieszkańców a potem odszczekaj. Poza tym takiej pogardy jaką raktywiści wobec zmotoryzowanych wykazują to jeszcze nie widziałem

            • 1 4

            • Dzięki za radę, ale zrobiłem to już dawno (4)

              Szczurek zapewne też, więc może się nie przejmować

              • 2 4

              • No chyba jednak nie (3)

                Górny taras to prawie połowa mieszkańców Gdyni. 112 tys ludzi

                • 4 1

              • O LOL (2)

                Nawet jakbyś Chylonię i Cisową zaliczał do górnego tarasu (są dolnym - wzdłuż SKM) to i tak zawyżyłeś o kilkadziesiąt tysięcy.

                • 0 4

              • na Cisową i Chylonię

                nie licz...

                • 2 0

              • Spokojnie

                Chylonia i Cisowa jako zapomniane części miasta nie zagłosują już chyba na szczurzą klikę. Tym bardziej cała Gdynia północ, gdzie czas się zatrzymał we wczesnych latach 90-tych

                • 0 0

      • Przejedź się prawym pasem od przystanku Myśliwska do bocznej uliczki idącej do zespołu szkół. Akurat w łatę na łacie wpadniesz.

        • 1 0

  • ale ta inwestycja nie dotyczyła Węzła Karwiny - dlaczego nazywacie to cos "budową Węzła Karwiny"? (3)

    nie zbudowano żadnego węzła, nie zmodernizowano węzła, zbudowano trochę buspasa, przebudowano instalacje pod droga, połozono troche nowego asfaltu, popsuto organizację ruchu, zmniejszono przepustowosc drog - ale ta inwestycja z węzlem Karwiny nie miała nic wspólnego!!!

    • 28 3

    • (1)

      Kilka lat temu skończyła się inwestycja w tzw świętą przepustowość. Stąd takie rozwiązania.

      • 6 11

      • Twój rozum skończył się dużo wcześniej. O ile kiedykolwiek zagościł pod kopułą.

        • 10 5

    • to co powstało ma się nijak do tego, co było planowane

      • 5 3

  • Świat wariatów (2)

    Ja chyba żyję w jakimś świecie jak za Orwella

    • 20 4

    • (1)

      I jak ci się żyje? Fajnie?

      • 4 7

      • Ale o co mu chodzi? Ktoś go stale inwigiluje?

        • 4 3

  • Do redakcji (6)

    Wg pierwotnych planów węzeł Karwiny miał być przebudowany do maja 2023.Dziś mamy listopad 2023 .Do dziś węzeł Karwiny (Sopocka /Wielkopolska ) nie jest przebudowany.Proponuje napisać ,że kończy się częściowa przedudowa węzła Karwiny bez jego najważ iejszej części ,która była w planie jak przebudowa się zaczeła.

    • 30 4

    • (2)

      Znajdziesz na tym portalu artykuły wyjaśniające dlaczego tak jest. To nic nie kosztuje poszukać. Ubolewać można, że redaktorzy też nie chcą poszukać

      • 6 10

      • Jest tak bo wykonawca MTM nie jest w stanie zrobić nowych wiaduktów .Choć podpisał na to umowę z miastem.Wszystkie bajki o PKP itd są dla naiwnych

        • 4 4

      • Daj spokój Marek

        Wszyscy wiedzą, że wasz czas się kończy

        • 2 3

    • (2)

      Ale pomimo mniejszej pracy cena nie uległa zmianie :D więc wykonawca się cieszy.

      • 7 7

      • (1)

        Cena spadła o 50mln. To też znajdziesz a tym portalu

        • 4 9

        • Cena wzrosła.Poczytaj umowę

          wiadać że w urzędzie pracujesz

          • 6 4

  • No chyba was stopy swędzą (12)

    "Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych." kto w te brednie uwierzy ??? Z 2 pasów w stronę Dąbrowy zrobiliście 1 + 1x buspas , na głowę upadliście. Ludzie wam tego nie zapomną i mam nadzieję że przy wyborach pożegnamy klitę Samorządności. Lewych, prawych sejmowych tez nie chcemy, są inne partie regionalne.

    • 23 6

    • A i zielone strzałki zwiały... (10)

      Dlaczego: Zgodnie z obowiązującymi przepisami sygnał dopuszczający skręt w prawo, czyli tzw. "zielona strzałka", nie może być wyświetlany razem z sygnałem zielonym na przejeździe rowerowym.
      Rozwiązanie: zlikwidujcie przejazdy rowerowe, nie było ich wcześniej to nikt za nimi tęsknić nie będzie. Zielone strzałki były i tęsknimy.

      • 5 7

      • (9)

        Chcesz aut to stój. Żeby jechać weź rower. Mnie się podoba :)

        • 5 6

        • (1)

          Siodełko zamontuj w końcu.

          • 5 5

          • Po co

            Jemu tak dobrze

            • 2 1

        • Pierwsze drogi powstawały już w IV wieku p.n.e. (2)

          i na pewno dla rowerów je budowali. Drogi są dla samochodów. Problem polega tym ze u nas zabiera się farbą drogi dla aut i tworzy się pasy dla rowerów. Na zachodzie jest inaczej buduje się dla obu grup. Ale co tam naczelny malarz wujek Sz. i wujek kucyk wiedzą lepiej

          • 6 5

          • Nie odróżniasz drogi od jezdni

            A pojazdu od samochodu

            • 3 4

          • Jasne, w IV wieku PNE pewnie robili je pod Passaty

            Droga = jezdnia + pobocze + chodnik + ewentualny DDR/pas rowerowy. Po jezdni mogą poruszać się samochody, motocykle, skutery, ciągniki rolnicze, rowery (gdy nie ma DDR), w określonych przypadkach też UTO. Kłaniają się pojęcia podstawowe z ustawy Prawo o ruchu drogowym. Każdy kierowca podobno ją zna.

            • 1 1

        • (2)

          Kup zgrzewkę wody i popitalaj rowerem z nią. Życzę powodzenia.

          • 4 5

          • Jaki sens wozić zgrzewkę wody przez całe miasto? Weź pomysł zanim coś napiszesz. Osiedla duże, mamy sklep na każdym rogu

            • 4 6

          • Britę mam od tego

            Nie muszę tachać plastiku

            • 3 5

        • Pamiętaj żeby zdemontować siodełko. Wiemy, że tak lubisz ;-)

          • 2 3

    • przy czym ten buspas się co kilkaset metrów urywa, bardzo sensowne, dużo to da...

      • 2 3

  • typowe przepalanie kasy...

    na projekty zagrożone koniecznością zwrotu dotacji.

    • 15 0

  • Xxx (5)

    Przed samym wiaduktem w stronę karwin zwężenie do jednego pasa plus buspas wcześniej były dwa pasy bez buspasa i były w tym miejscu mega korki czyli teraz będzie jeszcze gorzej, myślałem że cierpiąc przez te remonty tyle czasu coś poprawią, ale panowie inżynierowie znowu wykazali się swoją głupotą.

    • 19 8

    • Bardzo dobrze zrobili (4)

      Przesiądź się na komunikację miejską. Nie będziesz stał w korku. Sprobuj, to nie boli

      • 7 14

      • (2)

        Ponieważ jeździłeś bez siodełka i wyciekła resztka zawartości spod kopuły to wyjaśniam kwestie oczywiste: gdyby chociaż 10% użytkowników samochodów przesiadło się do komunikacji miejskiej w wydaniu gdyńskim - to po prostu przestałaby istnieć.

        • 4 9

        • . To ty jęczysz jak baba cały dzień pod tym artykułem

          • 7 4

        • Ty jakimś kryptohomosiem jesteś, że cały czas fantazjujesz o jeździe bez siodełka?

          • 0 3

      • boli, uwierz, boli...

        Ale nie neguję, pewnie są ludzie, którzy muszą (współczuję) albo lubią (toleruję)...
        Masochizm jest znaną ułomnością...

        • 2 0

  • 3 lata w korkach (2)

    A efekt prawie żaden, skrzyżowanie z sopocka nie tkniete, odcinki na wysokości źródła Marii pozostawione jak było, dojazd na Dąbrowę, bez bus pasą... możliwość zrobienia na chwaszczynska 3 pasów w obu kierunkak przez istniejacy szeroki pas zieleni między jezdniami została zaniechana, co tylko pokazuje całkowitą niekompetencje osób w to zaangażowanych. Każdy przy kolejnych wyborach powinien mieć to to uwadze, dość niekompetencji tej gdynskiej wladzy.

    • 19 8

    • (1)

      Nie róbmy asfaltowej autostrady. Wystarczy to co co jest

      • 6 8

      • Widziałeś kiedyś autostradę?

        Czy cię nigdy rodzice nie zabrali?

        • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane