• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • Żeby chociaż mozna było skręcić w prawo w konarskiego i przejechać do grunwaldzkiej ale tam też przeciwny kierunek

    • 7 0

  • Piramowicza (3)

    Czy bedzie mozna skrecac w lewo w Hallera?

    • 6 2

    • Slyszalem ze maja tam swiatla zrobic z zielona strzalka w lewo

      • 0 3

    • Nie

      • 1 0

    • NIE

      Wystarczy przeczytać "zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej"

      • 1 0

  • nie wiem kto robił analizę ruchu ale wydaje się że większe zagrożenie dla pieszych i rowerzystów spowodują rozpędzone samochody zjeżdżające z grunwaldzkiej niż stojące dotąd czekające na wjazd

    • 6 2

  • Działania przeciw usprawnieniu ruchu dziełem małego lobby.

    Masowe zwężanie jezdni na głównych arteriach, blokowanie przejazdów na skróty , spowoduje większe korki, więcej spalin, więcej frustracji kierowców, większe opóźnienia w komunikacji miejskiej ... i przyczyni się do zmiany rządzącej opcji politycznej w Gdańsku. Cierpliwość ludzka ma granice.

    • 7 1

  • Myślałem

    Że po przeczytaniu opinii urzędasy odstąpią, ale nie! Nieważne że mieszkańcy ostro skrytykowali bzdurny pomysł dając argumenty. Urzędnik wie lepiej! Kto jest dla kogo?

    • 11 1

  • Za kilka tygodni przywrócą zamiany, (2)

    bo to się po prostu nie sprawdzi.

    • 5 4

    • za kilka tygodni takie rozwiązania będą stosowane coraz częściej (1)

      coraz więcej mieszkańców uświadamia sobie fakt, że nadmiar samochodów ujemnie wpływa na jakość życia w mieście.

      • 1 2

      • Nadmiar korków wpływa jeszcze gorzej na jakość życia

        • 1 0

  • Ja (3)

    Gdyby rowerzyści tak nie pędzili i tak bezmyślnie nie jeździli na rowerach nie byłoby tych potrąceń. Muszą się nauczyć , że na ścieżce rowerowej tez trzeba myśleć a nie pędzić jak wiatr.

    • 10 5

    • Przepraszamy, że musicie ustąpić pierwszeństwa będąc na podporządkowanej.

      • 3 2

    • Gdyby kierowcy jeździli zgodnie z przepisami nie byłoby problemu.

      • 2 2

    • Powiem więcej, trzeba myśleć też za innych posiadaczy prawa jazdy.

      • 2 0

  • Dwa koreczki ...

    To teraz dzieki temu fantastycznemu rozwiązaniu w godzinach szczytu , chcąc dojechać w stronę Wrzeszcza - wajdeloty lub choćby białej, trzeba bedzie tkwić w dwóch korkach. Najpierw przy klinicznej a potem przy operze...Mówiąc wprost - jakby czytał to któryś z pomysłodawców, samochody które skręcały w owy skrót przy conradinum, odrobine zmniejszały ogon ciągnący sie od świateł przy operze do wiaduktu.
    Nie wszyscy kierowcy gnają tamtędy zeby wbijać sie na cwaniaka w Grunwaldzka. Niektórzy jadą właśnie w stronę Miszewskiego czy choćby białej wajdeloty itd. Teraz trzeba sie bedzie gimnastykować a korki w tej okolicy w każdym kierunku sa niemałe.
    Inna sprawa ze zmiana kierunku ruchu w tym miejscu , może zapoczątkować niebezpieczne sytuacje i kolizje w przypadku włączania sie do ruchu przy wiadukcie na hallera. Nie zazdroszcze tym którzy w godzinach szczytu bedą chcieli z Piramowicza skręcić w lewo pod wiadukt.

    • 8 1

  • Jeżdżę tamtędy i samochodem, i na rowerze. (2)

    Czyli znam bardzo dobrze to miejsce i mówię wprost - ten pomysł jest głupi.

    • 19 2

    • typowy tekst oparty wyłącznie na emocjach (1)

      Gdzie argumenty? Nie zaszczepię się, bo nie.

      • 1 5

      • Typowy wpis nolajfa żyjącego z jedzenia podawanego przez mamusię.

        Ja tam bywam codziennie. Moja droga do pracy.

        • 1 0

  • bo te wszystkie działania urzedasów mają ukryty cel (1)

    zniechęcić do korzystania z samochodów, co można zrobić na dwa sposoby, tj.
    uatrakcyjnić komunikację miejską - działanie na "+" lub utrudnić przejazdy samochodom, działanie na "-"
    A oni potrafią tylko to drugie.

    • 3 0

    • brawo sherlocku

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane