- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (224 opinie)
- 2 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (107 opinii)
- 3 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (24 opinie)
- 4 Dostał 5 mandatów naraz (9 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (175 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (55 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2732/750x0/2732056-Organizacja-ruchu-od-piatku-31-lipca-oraz-obecna-organizacja-ruchu.webp)
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena
i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej
(odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera
na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej
, 3 Maja
, Dragana
i Warszawskiej
- trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej
(odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu
(odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie
(odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-31 11:34
Żeby chociaż mozna było skręcić w prawo w konarskiego i przejechać do grunwaldzkiej ale tam też przeciwny kierunek
- 7 0
-
2020-07-31 11:42
Piramowicza (3)
Czy bedzie mozna skrecac w lewo w Hallera?
- 6 2
-
2020-07-31 14:29
Slyszalem ze maja tam swiatla zrobic z zielona strzalka w lewo
- 0 3
-
2020-07-31 16:02
Nie
- 1 0
-
2020-08-01 00:41
NIE
Wystarczy przeczytać "zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej"
- 1 0
-
2020-07-31 11:48
nie wiem kto robił analizę ruchu ale wydaje się że większe zagrożenie dla pieszych i rowerzystów spowodują rozpędzone samochody zjeżdżające z grunwaldzkiej niż stojące dotąd czekające na wjazd
- 6 2
-
2020-07-31 11:51
Działania przeciw usprawnieniu ruchu dziełem małego lobby.
Masowe zwężanie jezdni na głównych arteriach, blokowanie przejazdów na skróty , spowoduje większe korki, więcej spalin, więcej frustracji kierowców, większe opóźnienia w komunikacji miejskiej ... i przyczyni się do zmiany rządzącej opcji politycznej w Gdańsku. Cierpliwość ludzka ma granice.
- 7 1
-
2020-07-31 12:00
Myślałem
Że po przeczytaniu opinii urzędasy odstąpią, ale nie! Nieważne że mieszkańcy ostro skrytykowali bzdurny pomysł dając argumenty. Urzędnik wie lepiej! Kto jest dla kogo?
- 11 1
-
2020-07-31 12:22
Za kilka tygodni przywrócą zamiany, (2)
bo to się po prostu nie sprawdzi.
- 5 4
-
2020-07-31 14:48
za kilka tygodni takie rozwiązania będą stosowane coraz częściej (1)
coraz więcej mieszkańców uświadamia sobie fakt, że nadmiar samochodów ujemnie wpływa na jakość życia w mieście.
- 1 2
-
2020-07-31 15:14
Nadmiar korków wpływa jeszcze gorzej na jakość życia
- 1 0
-
2020-07-31 12:34
Ja (3)
Gdyby rowerzyści tak nie pędzili i tak bezmyślnie nie jeździli na rowerach nie byłoby tych potrąceń. Muszą się nauczyć , że na ścieżce rowerowej tez trzeba myśleć a nie pędzić jak wiatr.
- 10 5
-
2020-07-31 13:29
Przepraszamy, że musicie ustąpić pierwszeństwa będąc na podporządkowanej.
- 3 2
-
2020-07-31 13:30
Gdyby kierowcy jeździli zgodnie z przepisami nie byłoby problemu.
- 2 2
-
2020-07-31 13:30
Powiem więcej, trzeba myśleć też za innych posiadaczy prawa jazdy.
- 2 0
-
2020-07-31 12:53
Dwa koreczki ...
To teraz dzieki temu fantastycznemu rozwiązaniu w godzinach szczytu , chcąc dojechać w stronę Wrzeszcza - wajdeloty lub choćby białej, trzeba bedzie tkwić w dwóch korkach. Najpierw przy klinicznej a potem przy operze...Mówiąc wprost - jakby czytał to któryś z pomysłodawców, samochody które skręcały w owy skrót przy conradinum, odrobine zmniejszały ogon ciągnący sie od świateł przy operze do wiaduktu.
Nie wszyscy kierowcy gnają tamtędy zeby wbijać sie na cwaniaka w Grunwaldzka. Niektórzy jadą właśnie w stronę Miszewskiego czy choćby białej wajdeloty itd. Teraz trzeba sie bedzie gimnastykować a korki w tej okolicy w każdym kierunku sa niemałe.
Inna sprawa ze zmiana kierunku ruchu w tym miejscu , może zapoczątkować niebezpieczne sytuacje i kolizje w przypadku włączania sie do ruchu przy wiadukcie na hallera. Nie zazdroszcze tym którzy w godzinach szczytu bedą chcieli z Piramowicza skręcić w lewo pod wiadukt.- 8 1
-
2020-07-31 14:28
Jeżdżę tamtędy i samochodem, i na rowerze. (2)
Czyli znam bardzo dobrze to miejsce i mówię wprost - ten pomysł jest głupi.
- 19 2
-
2020-07-31 14:50
typowy tekst oparty wyłącznie na emocjach (1)
Gdzie argumenty? Nie zaszczepię się, bo nie.
- 1 5
-
2020-07-31 21:08
Typowy wpis nolajfa żyjącego z jedzenia podawanego przez mamusię.
Ja tam bywam codziennie. Moja droga do pracy.
- 1 0
-
2020-07-31 14:54
bo te wszystkie działania urzedasów mają ukryty cel (1)
zniechęcić do korzystania z samochodów, co można zrobić na dwa sposoby, tj.
uatrakcyjnić komunikację miejską - działanie na "+" lub utrudnić przejazdy samochodom, działanie na "-"
A oni potrafią tylko to drugie.- 3 0
-
2020-07-31 15:34
brawo sherlocku
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.