• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • Głupi pomysł (1)

    Jeżeli ta zmiana organizacji jak rozumiem spowodowana jest ograniczoną widocznością to chciałbym stanowczo zaznaczyć, że jest ona tylko i wyłącznie zrealizowana w ramach budżetu obywatelskiego w ramach projektu rowerowego gdzie jakaś " gdańska grupa rowerowa " i taka Pani nie pamiętam nazwiska cieszyli się, że wygrali,więc jakby na własne życzenie a teraz kierowcy ( bo jednak jest to " jakaś " grupa uczestników ruchu ) musi ponosić konsekwencje pomysłów autorstwa wyżej wymienionych osób . Uważam jako kierowca, że ten pomysł był od początku nietrafiony. Swoją drogą uspokoić się powinno nieco ruch rowerzystów. Właśnie poprzez takie szykany. Wobec powyższego ( nie umiem tego zrobić ) ale należy zbojkotować tą decyzję nie wiem - zrobić wydarzenie na FB aby wpłynąć na decyzje GZDiZ i zostawić tak jest od lat. Uważam, również, że decyzje pod kątem " rowerowych " uczestników powinny być bardziej przemyślane i brać pod uwagę wszystkich użytkowników drogi.

    • 19 2

    • rowerzystę jadącego 20kmh chce uspokajać podczas gdy kierowcy obok grzeją stówką.
      co za hipokryta

      • 1 4

  • No to przez pierwszy tydzień będą niezłe dzwony bo ludzie na pamięć jeżdżą...

    • 3 3

  • Na moje oko wystarczyłoby wyprostować ten przejazd dla rowerzystów.

    Co to za moda robić takie serpentyny dziadowskie?
    Nigdzie na świecie nie widziałem żeby trasy rowerowe przed skrzyżowaniem się "wyginało".
    Niemal zawsze są proste.

    W Polsce tradycyjnie koło na nowo chcą wynaleźć?

    • 2 7

  • litości błagam

    kiedy zniknie popularny skrót dolnym odcinkiem Myśliwskiej do Pagórkowej na Morenie. Jest to odcinek bez pobocza, chodnika, droga niby zamieszkania a jako dwukierunkowa służy chamom za kierownicą za "autostradę do nieba" dla pieszych

    • 0 8

  • Czy redakcja może wystäpić o analizę ruchu w tym rejonie (1)

    Ile aut korzystało z Piramowicza w godz szczytu i czy skrzyżowanie przy operze będzie w stanie przejąć ten ruch ? Czy planowana jest likwidacja linii 283, bo jak przejazd że Swojskiej do Zwycięstwa będzie trwał 30 min to nie ma ona sensu.

    • 10 2

    • skrzyżowanie przy operze jest już od dawna przeciążone

      trzeba wspomagać proces zmian zachowań komunikacyjnych przez kierowców m.in. przez poprawę komfortu i bezpieczeństwa korzystania z innych sposobów poruszania się po mieście. Poprawiać komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów docierających do codziennych celów podróży oraz przystanków lokalnej kolei i transportu miejskiego.

      • 2 1

  • Za to będzie fajny skrót do Miszewskiego :)

    • 3 2

  • Czy w tym mieście to jest jakiś mądry człowiek od organizacji ruchu??!! (3)

    Od kilkudziesieciu lat Piramowicza byla doskonalym skrotem...
    Teraz zamknac .... czy Ty inzynierze ruchu masz pojecie, co spowoduje Twoja niesluszna decyzja?
    Czy tam tylko sami rowerzysci??!!
    To moze Al. Zwyciestwa i Grunwaldzka tez zamknijcie na 2 pasach... a po co trzy pasy??!!

    Paranoicy normalnie...

    • 19 3

    • Trzeba było ich nie taranować to by lamentu teraz nie było

      • 1 4

    • nie podpowiadaj, bo to całkiem możliwe

      • 1 1

    • paranoik zwykle sądzi, że wszyscy wokół niego są chorzy

      samochodozoik podobnie. To się leczy.

      • 0 1

  • Pilotaż w sierpniu ?!!

    Przecież to miesiąc o najmniejszym ruchu w mieście. Jego wyniki będą zupełnie nie miarodajne

    • 7 1

  • Jak to mówią tzw. elity finansowe i rządowe
    -nie można zmarnować żadnego kryzysu- co jak widać dzieje się i w Gdańsku.

    • 6 1

  • kiedyś do was pójdziemy pod UM i was uspokoimy

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane