- 1 Dostał 5 mandatów naraz (33 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (257 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (110 opinii)
- 4 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (36 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (182 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (17 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2732/750x0/2732056-Organizacja-ruchu-od-piatku-31-lipca-oraz-obecna-organizacja-ruchu.webp)
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena
i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej
(odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera
na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej
, 3 Maja
, Dragana
i Warszawskiej
- trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej
(odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu
(odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie
(odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-31 07:07
raczej nietrafione bo (3)
no to dużo kierowców jadących do Gdańska z Miszewskiego skręci przez Uphagena, i co daje ta zmiana? Zmniejszy się przepustowość skrzyżownia przy Klinicznej, wydłużą korki na Hallera (w kierunku na Gdańsk), bo do prawoskrętu w Grunwaldzką będzie się długo czekać. Dodatkowo wydłuży się korek skręcających w lewo z Klinicznej pewnie aż do Jana z Kolna...
- 16 3
-
2020-07-31 07:22
no i co z tego (2)
masz samochodem po miescie nie jezdzic. czego ty jeszcze nie rozumiesz.
- 2 7
-
2020-07-31 09:43
To otwórzcie stajnię miejską. (1)
Chętnie się przesiądę na konia.
- 2 1
-
2020-07-31 09:59
żartem czy serio?
jeśli serio, to bardzo dobrze, bo nie lubię takich żartów ;-)
- 0 0
-
2020-07-31 07:18
ja (2)
cóż bezmózgowy urzędnik może? tylko utrudnić! brawo oni! a może jeszcze słupki na środku z rondem i fontanną?
- 12 2
-
2020-07-31 09:59
kierowcy sami sobie utrudniają życie
- 0 3
-
2020-07-31 10:06
nie podpowiadaj, oni potrafią
- 2 0
-
2020-07-31 07:43
Jeszcze trochę (1)
I zobaczymy jak miasto utrzyma się z rowerzystów bo kierowców doją na każdym kroku
- 10 2
-
2020-07-31 14:56
kierowcy generują koszty, jazda rowerem umożliwia ich redukcję
jazda rowerem generuje korzyści dla miasta i jego mieszkańców
- 0 1
-
2020-07-31 07:52
Co za głupota
Jedyny dobry skrót, mniejsze korki przy operze, płynniejszy ruch, to nie jakiś urzędas będzie psuł coś co działa, to jest kwintesencja biurokracji.
- 14 1
-
2020-07-31 07:53
dodatkowe przejscia na Alei Zwycięstwa (1)
Niestety, to nie koniec utrudnień dla kierowców. Planowane są przejścia naziemne na Al.Zwyciestwa, pomiędzy już istniejącymi przy Traugutta i Chodowieckiego. To ma podnieść komfort pieszych, ale jak obniży komfort kierowców? Ma zachęcić do korzystania z tramwajów, czyli jesteśmy eko. Tylko .że takie działanie nie jest eko, bo ilość spalin, jaka się wytworzy na skutek zwiększonych korków nie idzie w parze z tym pomysłem! Czy nasi urbaniści i urzędnicy i prezydenci jeżdżą samochodami do pracy? W godzinach szczytu ulicznego??? Polecam.... i wtedy niech podejmują decyzje...
- 11 2
-
2020-07-31 14:24
Oni nie jeżdżą, to jaśniepaństwo jest wożone.
- 2 0
-
2020-07-31 08:00
Nareszcie! (1)
Czarny punkt przy Conradinum zniknie i będzie można bezpiecznie przejechać tam rowerem. Tam chyba nie bylo miesiąca bez potrącenia rowerzystów
- 2 22
-
2020-07-31 10:05
tam rzeczywiście rowerzyści potrącali samochody
- 6 1
-
2020-07-31 08:04
Ulice są dla aut, po to zostały zbudowane (3)
Rowerzyści jeżdżą po: ścieżkach, ulicach, chodnikach, trawnikach. Gdzie popadnie. Szkoda środków na budowę kolejnych ścieżek, bo najpierw sami o nie proszą, a potem kwestionują zaproponowany przez nich przebieg i jeżdżą wszędzie, czasem również po ścieżkach. Do tego to osoby, które nie są weryfikowane pod względem wiedzy i umiejętności poruszania się w ruchu. Nie mają ubezpieczenia. Nie mają wyobraźni. Nie widzą co się dzieje dokoła, bo lusterka w rowerze to przeszłość. Za to mają bardzo roszczeniowe postawy i słuchawki na uszach. Mają też dzwonki do przeganiania pieszych z chodnika. Czy to nie jest dyskryminacja, że tendencyjnie ułatwienia i nakłady są lokowane w jedną grupę docelową? W dodatku premiowani są ci, którzy poprzez brak wiedzy, umiejętności, wyobraźni i instynktu samozachowawczego stwarzają niebezpieczeństwo. Cmentarze pełne są tych, którzy mieli pierwszeństwo. Miasto powinno zadbać najpierw o porządek i wymusić stosowanie się rowerzystów i innych korzystających z podobnych sprzętów do obowiązujących zasad, potem inwestować w kolejne ułatwienia.
- 23 4
-
2020-07-31 09:08
Rowerzyści proszą o "ścieżki" ??? Od kiedy?
O "ścieżki" postulują wyłącznie kierofczyki bo im rowerzyści na jezdni przeszkadzają.
Jeszcze jak by to były prawdziwe drogi dla rowerów to jeszcze, a to są zwykłe chodniki pudrowane na różowo.- 2 4
-
2020-07-31 10:01
ulice nie zostały zbudowane dla aut
ulice zostały zbudowane dla ludzi, poruszających się w różny sposób. Wysokiej jakości nawierzchnie ulic powstawały pod koniec XIX wieku w wyniku nacisku organizacji rowerzystów. Warto poznać treść książki pt. Roads were not built for cars. Carlton Reid
- 2 3
-
2020-07-31 12:24
nic dodać
popieram
- 1 3
-
2020-07-31 08:05
Z podpisu pod zdjeciem: (3)
"a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku"
Roweroza to już nie choroba. To religia. Jej wyznawcy są zdania, że rowerzysta na nic nie musi uważać.- 25 3
-
2020-07-31 09:05
Ja więc proponuje tą barierkę przesunąć na środek jezdni skoro to żaden problem./ (2)
Samochodoze też się lecze
- 1 7
-
2020-07-31 10:02
leczy
- 0 1
-
2020-08-01 09:08
Misiu, to jest skrzyżowanie.
To są miejsca, w których się zwalnia. Przejechałem rowerem niemało, i taka bariera dla normalnego na ciele i umyśle rowerzysty to nie problem.
- 3 0
-
2020-07-31 08:26
Urzednicy to naprawdę niemądrzy ludzie, koszmar jakiś czym ci ludzie sie zajmuja za nasze podatki
- 13 2
-
2020-07-31 08:32
Brawo nedzielni kierowcy , niechcialo sie zatrzymac przed przejsciem dla pieszych i rowerzystow.
- 2 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.