• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • raczej nietrafione bo (3)

    no to dużo kierowców jadących do Gdańska z Miszewskiego skręci przez Uphagena, i co daje ta zmiana? Zmniejszy się przepustowość skrzyżownia przy Klinicznej, wydłużą korki na Hallera (w kierunku na Gdańsk), bo do prawoskrętu w Grunwaldzką będzie się długo czekać. Dodatkowo wydłuży się korek skręcających w lewo z Klinicznej pewnie aż do Jana z Kolna...

    • 16 3

    • no i co z tego (2)

      masz samochodem po miescie nie jezdzic. czego ty jeszcze nie rozumiesz.

      • 2 7

      • To otwórzcie stajnię miejską. (1)

        Chętnie się przesiądę na konia.

        • 2 1

        • żartem czy serio?

          jeśli serio, to bardzo dobrze, bo nie lubię takich żartów ;-)

          • 0 0

  • ja (2)

    cóż bezmózgowy urzędnik może? tylko utrudnić! brawo oni! a może jeszcze słupki na środku z rondem i fontanną?

    • 12 2

    • kierowcy sami sobie utrudniają życie

      • 0 3

    • nie podpowiadaj, oni potrafią

      • 2 0

  • Jeszcze trochę (1)

    I zobaczymy jak miasto utrzyma się z rowerzystów bo kierowców doją na każdym kroku

    • 10 2

    • kierowcy generują koszty, jazda rowerem umożliwia ich redukcję

      jazda rowerem generuje korzyści dla miasta i jego mieszkańców

      • 0 1

  • Co za głupota

    Jedyny dobry skrót, mniejsze korki przy operze, płynniejszy ruch, to nie jakiś urzędas będzie psuł coś co działa, to jest kwintesencja biurokracji.

    • 14 1

  • dodatkowe przejscia na Alei Zwycięstwa (1)

    Niestety, to nie koniec utrudnień dla kierowców. Planowane są przejścia naziemne na Al.Zwyciestwa, pomiędzy już istniejącymi przy Traugutta i Chodowieckiego. To ma podnieść komfort pieszych, ale jak obniży komfort kierowców? Ma zachęcić do korzystania z tramwajów, czyli jesteśmy eko. Tylko .że takie działanie nie jest eko, bo ilość spalin, jaka się wytworzy na skutek zwiększonych korków nie idzie w parze z tym pomysłem! Czy nasi urbaniści i urzędnicy i prezydenci jeżdżą samochodami do pracy? W godzinach szczytu ulicznego??? Polecam.... i wtedy niech podejmują decyzje...

    • 11 2

    • Oni nie jeżdżą, to jaśniepaństwo jest wożone.

      • 2 0

  • Nareszcie! (1)

    Czarny punkt przy Conradinum zniknie i będzie można bezpiecznie przejechać tam rowerem. Tam chyba nie bylo miesiąca bez potrącenia rowerzystów

    • 2 22

    • tam rzeczywiście rowerzyści potrącali samochody

      • 6 1

  • Ulice są dla aut, po to zostały zbudowane (3)

    Rowerzyści jeżdżą po: ścieżkach, ulicach, chodnikach, trawnikach. Gdzie popadnie. Szkoda środków na budowę kolejnych ścieżek, bo najpierw sami o nie proszą, a potem kwestionują zaproponowany przez nich przebieg i jeżdżą wszędzie, czasem również po ścieżkach. Do tego to osoby, które nie są weryfikowane pod względem wiedzy i umiejętności poruszania się w ruchu. Nie mają ubezpieczenia. Nie mają wyobraźni. Nie widzą co się dzieje dokoła, bo lusterka w rowerze to przeszłość. Za to mają bardzo roszczeniowe postawy i słuchawki na uszach. Mają też dzwonki do przeganiania pieszych z chodnika. Czy to nie jest dyskryminacja, że tendencyjnie ułatwienia i nakłady są lokowane w jedną grupę docelową? W dodatku premiowani są ci, którzy poprzez brak wiedzy, umiejętności, wyobraźni i instynktu samozachowawczego stwarzają niebezpieczeństwo. Cmentarze pełne są tych, którzy mieli pierwszeństwo. Miasto powinno zadbać najpierw o porządek i wymusić stosowanie się rowerzystów i innych korzystających z podobnych sprzętów do obowiązujących zasad, potem inwestować w kolejne ułatwienia.

    • 23 4

    • Rowerzyści proszą o "ścieżki" ??? Od kiedy?

      O "ścieżki" postulują wyłącznie kierofczyki bo im rowerzyści na jezdni przeszkadzają.
      Jeszcze jak by to były prawdziwe drogi dla rowerów to jeszcze, a to są zwykłe chodniki pudrowane na różowo.

      • 2 4

    • ulice nie zostały zbudowane dla aut

      ulice zostały zbudowane dla ludzi, poruszających się w różny sposób. Wysokiej jakości nawierzchnie ulic powstawały pod koniec XIX wieku w wyniku nacisku organizacji rowerzystów. Warto poznać treść książki pt. Roads were not built for cars. Carlton Reid

      • 2 3

    • nic dodać

      popieram

      • 1 3

  • Z podpisu pod zdjeciem: (3)

    "a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku"
    Roweroza to już nie choroba. To religia. Jej wyznawcy są zdania, że rowerzysta na nic nie musi uważać.

    • 25 3

    • Ja więc proponuje tą barierkę przesunąć na środek jezdni skoro to żaden problem./ (2)

      Samochodoze też się lecze

      • 1 7

      • leczy

        • 0 1

      • Misiu, to jest skrzyżowanie.

        To są miejsca, w których się zwalnia. Przejechałem rowerem niemało, i taka bariera dla normalnego na ciele i umyśle rowerzysty to nie problem.

        • 3 0

  • Urzednicy to naprawdę niemądrzy ludzie, koszmar jakiś czym ci ludzie sie zajmuja za nasze podatki

    • 13 2

  • Brawo nedzielni kierowcy , niechcialo sie zatrzymac przed przejsciem dla pieszych i rowerzystow.

    • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane