• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • czyli cały ruch pod Operę (2)

    Czy geniusze z ZDIZ-tu planują przebudowę tego skrzyzowania i dobudowanie np prawoskrętu? Bo jak się podejmuje jakieś decyzje, to trzeba być konsekwentnym. Zamknąć, zakazać wyłaczyć - jest najprościej

    • 10 1

    • (1)

      nikt pewnie nawet nie wpadł na pomysł żeby światła tam wydłużyć...
      chore te decyzje z ostatnich kilku miesięcy są :/

      • 4 2

      • Jak wydłużysz światła to cała al. Zwycięstwa stanie i dopiero będzie dym!

        • 4 0

  • prościej było postawić trójkąt (ustąp pierwszeństwa) dla rowerów na tym skrzyżowaniu (4)

    kierowcy to też wyborcy, zapamiętamy

    • 8 3

    • osiągnięcie przez rowerzystę tzw. prędkości marszowej wymaga więcej energii niż wciśnięcie pedału gazu (2)

      i zwolnienie pedału sprzęgła w samochodzie. Dlatego rowerzyści nie lubią stawać na skrzyżowaniach i przed przejściami dla pieszych, wolą zwolnić i poczekać lub ominąć pieszego z tyłu.

      • 0 5

      • Jak brakuje Tobie energii na jazdę rowerem (1)

        to przesiądź się do samochodu.

        • 4 1

        • energii mi nie brakuje, ale nie lubię jej marnować

          • 0 2

    • Pod warunkiem że na grunwaldzkiej na jezdni też taki znak będzie

      nie ma równych i równiejszych

      • 3 3

  • Niech kazdy zawnioskuje o zamkniecie swojej ulicy (5)

    niech nie jezdza samochodami jak im przeszkadzaja. U innych moga kopxic mieszkancy glupota. Zabieram sie za likwidacje ruchu z mickiewicza! Bedziecie jezdzic naokolo przez gdynie!

    • 10 1

    • bardzo dobry pomysł

      bez ironii

      • 2 3

    • Najciekawsze w tym, że na Piramowicza nikt nie mieszka

      • 4 2

    • Lokalne uliczki nie są do tranzytu (2)

      W krajach o wyższej kulturze jazdy lokalne ulice są tak podzielone na jednokierunkowe, że nie da się zrobić korka tranzytowego w osiedlu.

      • 3 2

      • Zamkniemy też ruch obustronny na Gospody.

        Wedle życzenia.

        • 2 1

      • Tylko że tam jest 2 razy tyle dróg łączących dzielnice nie są to bynajmniej autostrady

        • 1 0

  • Moze jeszcze pod wiaduktem jednokierunkowa zrobic

    Kto to wymyslil. Dzieki temu przejazdowi sie nie korkowalo, teraz Kliniczna i pod operą sie zatkają. Nie wspominajac już o torach tramwajowych, ktore od 4 lat mialy byc tam wymienione bo jest niebezpiecznie

    • 10 2

  • Idioci

    Teraz korki będą potężne przecież oni nic nie myślą d**ile i tyle

    • 8 2

  • Popieram (3)

    Mniej aut to mniej smrodu, mniej wypadków, mniej zssapanych wkurzonych januszy klaksonujących na siebie w pasatach i oktawiach. Więcej zdrowych ludzi, więcej bliskości, radości, uśmiechu i endorfin

    • 5 17

    • Nic tylko riksza i biegi na przełaj stepu za bizonami. (1)

      Do tego osiołek lub wielbłąd na zakupy do castoramy. Cudowny postęp. "Więcej zdrowych ludzi, więcej bliskości, radości, uśmiechu i endorfin" zupełnie jak na okładce magazynu dla Świadków Jehowy. Ba, wioska Amiszów.

      • 3 3

      • A potem taki Amisz zostawia swoją laminatową bryczkę wykonaną z użyciem maszyn z elektrycznym napędem żeby konia nie męczyć i idzie do WallMart-u sprawdzając liste zakupów na smartphone.

        • 2 1

    • Ja

      Jak się nie podoba mieszkanie w mieście to zawsze można się wyprowadzić na wieś. A nie na siłę z miasta robić wieś.

      • 2 5

  • zmiany ruchu

    A co z ulica Matejki /ruch niesamowity/ o przebywaniu na balkonie nie ma mowy.Jedna wielka spalina no i popoludniowe korki. Wiem ze byla propozycja zrobic ulice jednokierunkowa tylko teraz w ktora strone.O to mieszkancy beda wystepowac do wladz wyzej,bo miasto nic nie dziala.

    • 0 7

  • Głupota nie zna granic

    Po propozycji zburzenia wiaduktu przy Forum Gdańsk jest to największa głupota ostatnich lat. Zrobimy całkowity paraliż ruchu przy Operze za cenę szybkiej jazdy rowerzystów bez uwagi przy Piramowicza. Chory pomyśl, ręce opadają...

    • 10 1

  • ZDiZ (1)

    ZDiZ to jedyna instytucja, która istnieje po to, żeby utrudniać ludziom życie...

    • 10 1

    • kierowcy sami dbają o to, by nadmiar samochodów utrudnił im życie

      • 0 2

  • Zmiana przy torach ma sens, przy Grunwaldzkiej nie.

    To dobrze, że zlikwidowano skrót małą lokalną uliczką. Bo to właśnie "skróciarze" powodowali korek przy włączaniu się do Grunwaldzkiej i ryzyko kolizji z rowerami. Ale odcinek do Grunwaldziej powinien pozostać bez zmian by, nie powstał skrót omijający skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Miszewskiego.

    • 0 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane