• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konkurencja dla pendolino na trasie do Warszawy i Krakowa

Michał Brancewicz
4 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pociągi RegioJet mają składać się z 6-10 wagonów ciągniętych przez lokomotywę Siemens Vectron. Pociągi RegioJet mają składać się z 6-10 wagonów ciągniętych przez lokomotywę Siemens Vectron.

Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet planuje rozpocząć kursy na trasie Gdynia - Kraków. Od grudnia 2022 roku codziennie miałoby być realizowanych osiem połączeń. Czas przejazdu między Gdańskiem a Warszawą wyniesie niewiele ponad 3 godz., a z Gdyni do Krakowa niespełna 6 godz.



Skorzystał(a)byś z usług nowego przewoźnika na tej trasie?

Wniosek o uruchomienie takiego połączenia wpłynął do Urzędu Transportu Kolejowego. O sprawie poinformował portal rynek-kolejowy.pl

Kursy na trasie Gdynia - Warszawa - Kraków miałyby się rozpocząć w grudniu 2022 roku.

Przypomnijmy, że w tym samym czasie RegioJet planuje uruchomić również połączenie Gdynia - Praga przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Lichkov i Pardubice.

Zobacz też: Połączenie kolejowe z Gdyni do Pragi w 2022 roku

Pednolino szybsze do Warszawy, ale do Krakowa już nie zawsze



Z Gdyni zaplanowanych jest osiem połączeń dziennie co dwie godziny, począwszy od godz. 4:30. Siedem kursów kończyłoby się na stacji Kraków Główny, a ostatni o godz. 18:30 w Warszawie Zachodniej.

Czas przejazdu między Gdynią a Krakowem wyniesie 5 godz. i 53 min. Pendolino na tej trasie osiąga czas od 5 godz. 37 min do nawet 6 godz.

Z kolei RegioJet pokona trasę Gdańsk Główny - Warszawa Centralna w 3 godz. i 2 min.

Dla porównania pendolino pokonuje ją w 2 godz. i 35-40 min. (w zależności od kursu).

Czytaj też:

Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą



Polska nie chce konkurencji dla PKP?



Podróż RegioJet będzie odbywać się składami zestawionymi z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz od 6 do 10 wagonów pasażerskich.

Przewoźnik złożył wniosek na maksymalny możliwy okres - pięć lat.

Mimo że w Polsce obowiązuje tzw. IV pakiet kolejowy, który nakazuje traktować równo wszystkich przewoźników, to eksperci mówią, że do maksimum przeciągane są wszystkie procedury związane z uruchamianiem połączeń, co ma zniechęcać nowe firmy do wejścia na nasz rynek.

- Im więcej konkurencji, tym lepiej. Moje zdanie jest takie, że powinni pojawiać się nowi przewoźnicy na torach w Polsce. To sprawia, że cały rynek przewozów kolejowych rośnie, bo pozostali też zaczynają się bardziej starać. Korzystają na tym pasażerowie, bo oferta jest coraz lepsza, i sami przewoźnicy, bo rośnie grono chętnych do korzystania z ich usług - uważa Piotr Malepszak, pełnomocnik prezydent Gdańska ds. kolejowych.
Wnętrze wagonu pasażerskiego w pociągu RegioJet Wnętrze wagonu pasażerskiego w pociągu RegioJet
Oferta przewoźnika RegioJet:

  • komfortowe skórzane siedzenia z możliwością regulacji zagłówków i własnym stolikiem,
  • przestronny przedział tylko dla czterech osób,
  • cichy przedział,
  • gniazdko zasilające dla każdego siedzenia,
  • darmowe wi-fi.

Za darmo, po wejściu do pociągu:

  • woda butelkowana Rajec,
  • sok pomarańczowy Rio lub wino Bohemia Sekt Brut,
  • ciasteczka.

Podczas podróży:

  • włoska kawa Illy (espresso, lungo, latte macchiato, cappuccino),
  • na prośbę herbata Oxalis lub herbata ze świeżej mięty.

Opinie (464) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    ciekawe jak pis ich wykończy

    • 18 5

    • Przyjmą ustawę a'la Lex TVN

      I po sprawie. Tak po pisowsku.

      • 0 2

  • a u nas sie chwalą, że kilka km pojedzie 100km/h

    • 5 6

  • I po co było to Pendolino, skoro zwykła kanciasta lokomotywa pojedzie tyle samo. (4)

    • 23 7

    • Jakbyś jeździł pociągami - to różnicę od razy byś zauważył

      • 4 6

    • Premie , wczasy dedykowane i Konta w Rajach !

      • 1 1

    • Ta zwykła kanciasta lokomotywa ze zdjęcia to Siemens Vectron, jedna z najlepszych lokomotyw na świecie. (1)

      Tania niestety też nie jest, ale za jakość się płaci.

      • 3 1

      • Ale skąd ten zenek może o tym wiedzieć ?

        on bierze za hejtowanie

        • 4 0

  • (5)

    Typowa Polska, czyli utrudnijmy komukolwiek wejście na nasz rynek, żebyśmy przypadkiem sami nie musieli walczyć o konkurencje. A lokomotywy Bombardiera i Siemensa jeżdżą po całym świecie i są szanowane. Ba, nawet wiele elementów do nich jest wykonywanych u nas w kraju. Jak ma być tu dobrze...

    • 25 5

    • Kwestia lokomotyw nie ma tu akurat znaczenia. Z drugiej strony przypuszczam, że Czesi z konkurencją postąpiliby dokładnie tak samo.

      • 5 1

    • Wszyscy inni

      szeroko otwierają swoje rynki, tefalenowskie naiwniaki, dobry Niemiec, zly Polak

      • 1 0

    • Wejdź na rynek niemiecki z kolejami, tv, prasą....... (1)

      • 3 0

      • Na dodatek muszą pisać to, co ustalone. Jak na konferencji T.

        • 0 0

    • A nie jest dobrze?

      • 0 0

  • Dajcie spokój (1)

    Te pendolino jest tak zawrotnie szybkie, że i nasza eskaemka byłaby konkurencją gdyby robiła te trasę bez zatrzymywania.

    • 14 4

    • Mundury 1 klasa z lat 30 stych , taki rozum i zarządzanie ,Mocium panie !

      • 0 1

  • Im więcej konkurencji, tym lepiej Piotr Malepszak

    taaa, jak was PiS wykopie ze stołków to będziecie krzyczeć, że to zamach na demokrację

    • 6 5

  • Tomek

    przeciągną pozwolenie do maximum i nie dadzą zgody...

    • 10 0

  • Ej ale mamy sierpień 2021

    • 1 1

  • Konieczne jest 100 etatów nadzorczych dla aparatu partyjnego Populistycznej Partii Polski !!!! (1)

    To zapewni pozytywne rozpatrzenie wniosku !!!!

    • 17 7

    • Jakbyś odrobinę był myślący to byś wiedział że największy socjalizm i komunizm to Bruksela

      • 2 1

  • Gość (1)

    A jakie warunki dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich?

    • 2 3

    • Takie ,jak składka do budżetu !

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane