- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (525 opinii)
- 2 Narkotyki za 6 mln zł przejęte przez policję (96 opinii)
- 3 To samo morze, a toalety to nie problem (169 opinii)
- 4 Co się stało z młodymi drzewami? (133 opinie)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (204 opinie)
- 6 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (294 opinie)
Konkurencja dla pendolino na trasie do Warszawy i Krakowa
Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet planuje rozpocząć kursy na trasie Gdynia - Kraków. Od grudnia 2022 roku codziennie miałoby być realizowanych osiem połączeń. Czas przejazdu między Gdańskiem a Warszawą wyniesie niewiele ponad 3 godz., a z Gdyni do Krakowa niespełna 6 godz.
Kursy na trasie Gdynia - Warszawa - Kraków miałyby się rozpocząć w grudniu 2022 roku.
Przypomnijmy, że w tym samym czasie RegioJet planuje uruchomić również połączenie Gdynia - Praga przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Lichkov i Pardubice.
Zobacz też: Połączenie kolejowe z Gdyni do Pragi w 2022 roku
Pednolino szybsze do Warszawy, ale do Krakowa już nie zawsze
Z Gdyni zaplanowanych jest osiem połączeń dziennie co dwie godziny, począwszy od godz. 4:30. Siedem kursów kończyłoby się na stacji Kraków Główny, a ostatni o godz. 18:30 w Warszawie Zachodniej.
Czas przejazdu między Gdynią a Krakowem wyniesie 5 godz. i 53 min. Pendolino na tej trasie osiąga czas od 5 godz. 37 min do nawet 6 godz.
Z kolei RegioJet pokona trasę Gdańsk Główny - Warszawa Centralna w 3 godz. i 2 min.
Dla porównania pendolino pokonuje ją w 2 godz. i 35-40 min. (w zależności od kursu).
Czytaj też:
Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą
Polska nie chce konkurencji dla PKP?
Podróż RegioJet będzie odbywać się składami zestawionymi z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz od 6 do 10 wagonów pasażerskich.
Przewoźnik złożył wniosek na maksymalny możliwy okres - pięć lat.
Mimo że w Polsce obowiązuje tzw. IV pakiet kolejowy, który nakazuje traktować równo wszystkich przewoźników, to eksperci mówią, że do maksimum przeciągane są wszystkie procedury związane z uruchamianiem połączeń, co ma zniechęcać nowe firmy do wejścia na nasz rynek.
- Im więcej konkurencji, tym lepiej. Moje zdanie jest takie, że powinni pojawiać się nowi przewoźnicy na torach w Polsce. To sprawia, że cały rynek przewozów kolejowych rośnie, bo pozostali też zaczynają się bardziej starać. Korzystają na tym pasażerowie, bo oferta jest coraz lepsza, i sami przewoźnicy, bo rośnie grono chętnych do korzystania z ich usług - uważa Piotr Malepszak, pełnomocnik prezydent Gdańska ds. kolejowych.
Oferta przewoźnika RegioJet:
- komfortowe skórzane siedzenia z możliwością regulacji zagłówków i własnym stolikiem,
- przestronny przedział tylko dla czterech osób,
- cichy przedział,
- gniazdko zasilające dla każdego siedzenia,
- darmowe wi-fi.
Za darmo, po wejściu do pociągu:
- woda butelkowana Rajec,
- sok pomarańczowy Rio lub wino Bohemia Sekt Brut,
- ciasteczka.
Podczas podróży:
- włoska kawa Illy (espresso, lungo, latte macchiato, cappuccino),
- na prośbę herbata Oxalis lub herbata ze świeżej mięty.
Opinie (464) ponad 10 zablokowanych
-
2021-08-04 07:27
(1)
ciekawe jak pis ich wykończy
- 18 5
-
2021-08-04 12:36
Przyjmą ustawę a'la Lex TVN
I po sprawie. Tak po pisowsku.
- 0 2
-
2021-08-04 07:33
a u nas sie chwalą, że kilka km pojedzie 100km/h
- 5 6
-
2021-08-04 07:54
I po co było to Pendolino, skoro zwykła kanciasta lokomotywa pojedzie tyle samo. (4)
- 23 7
-
2021-08-04 07:57
Jakbyś jeździł pociągami - to różnicę od razy byś zauważył
- 4 6
-
2021-08-04 08:50
Premie , wczasy dedykowane i Konta w Rajach !
- 1 1
-
2021-08-04 09:40
Ta zwykła kanciasta lokomotywa ze zdjęcia to Siemens Vectron, jedna z najlepszych lokomotyw na świecie. (1)
Tania niestety też nie jest, ale za jakość się płaci.
- 3 1
-
2021-08-04 09:43
Ale skąd ten zenek może o tym wiedzieć ?
on bierze za hejtowanie
- 4 0
-
2021-08-04 07:59
(5)
Typowa Polska, czyli utrudnijmy komukolwiek wejście na nasz rynek, żebyśmy przypadkiem sami nie musieli walczyć o konkurencje. A lokomotywy Bombardiera i Siemensa jeżdżą po całym świecie i są szanowane. Ba, nawet wiele elementów do nich jest wykonywanych u nas w kraju. Jak ma być tu dobrze...
- 25 5
-
2021-08-04 08:00
Kwestia lokomotyw nie ma tu akurat znaczenia. Z drugiej strony przypuszczam, że Czesi z konkurencją postąpiliby dokładnie tak samo.
- 5 1
-
2021-08-04 10:21
Wszyscy inni
szeroko otwierają swoje rynki, tefalenowskie naiwniaki, dobry Niemiec, zly Polak
- 1 0
-
2021-08-04 11:38
Wejdź na rynek niemiecki z kolejami, tv, prasą....... (1)
- 3 0
-
2021-08-04 21:39
Na dodatek muszą pisać to, co ustalone. Jak na konferencji T.
- 0 0
-
2021-08-04 21:38
A nie jest dobrze?
- 0 0
-
2021-08-04 08:01
Dajcie spokój (1)
Te pendolino jest tak zawrotnie szybkie, że i nasza eskaemka byłaby konkurencją gdyby robiła te trasę bez zatrzymywania.
- 14 4
-
2021-08-04 08:51
Mundury 1 klasa z lat 30 stych , taki rozum i zarządzanie ,Mocium panie !
- 0 1
-
2021-08-04 08:03
Im więcej konkurencji, tym lepiej Piotr Malepszak
taaa, jak was PiS wykopie ze stołków to będziecie krzyczeć, że to zamach na demokrację
- 6 5
-
2021-08-04 08:07
Tomek
przeciągną pozwolenie do maximum i nie dadzą zgody...
- 10 0
-
2021-08-04 08:11
Ej ale mamy sierpień 2021
- 1 1
-
2021-08-04 08:16
Konieczne jest 100 etatów nadzorczych dla aparatu partyjnego Populistycznej Partii Polski !!!! (1)
To zapewni pozytywne rozpatrzenie wniosku !!!!
- 17 7
-
2021-08-04 15:32
Jakbyś odrobinę był myślący to byś wiedział że największy socjalizm i komunizm to Bruksela
- 2 1
-
2021-08-04 08:23
Gość (1)
A jakie warunki dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich?
- 2 3
-
2021-08-04 08:53
Takie ,jak składka do budżetu !
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.