• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konsultacje w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej: mieszkańcy chcą więcej czasu

Maciej Naskręt
19 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalne przyciągnęły tłumy m.in. do szkoły w Żukowie. Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalne przyciągnęły tłumy m.in. do szkoły w Żukowie.

Zakończyły się spotkania konsultacyjne w sprawie tzw. studium korytarzowego Obwodnicy Metropolitalnej. Za pół roku dowiemy się, które nieruchomości zostaną zajęte na drogę. Drogowcy odrzucili wariant uznany przez naszych czytelników za najlepszy.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafarenz wybrali cztery. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafarenz wybrali cztery.
W tym tygodniu zakończył się cykl spotkań z mieszkańcami miejscowości, przez które wytyczono przebieg (cztery warianty) Obwodnicy Metropolitalnej. Z mieszkańcami spotykali się drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestora - oraz projektanci z poznańskiej firmy Lafarentz.

Będą oni mieli twardy orzech do zgryzienia, bo mieszkańcy - jak zwykle - drogi nie chcą. Część nie chce jej w ogóle - obawia się wywłaszczeń i zniszczenia środowiska w dolinie Raduni. Inni domagają się przesunięcia trasy maksymalnie na zachód. Wszystkich łączy jedno: żądają przesunięcia terminu składania postulatów do zaproponowanych wariantów.

- Budowa drogi jest już przesądzona, ale termin składania protestów wyznaczony na 30 listopada jest kuriozalny. Chcemy się porozumieć z sąsiadami i wspólnie przygotować protest. Trzeba wydłużyć ten czas przynajmniej do 15 grudnia - postulowała pani Joanna z Sulmina, podczas konsultacji w Żukowie.

GDDKiA nie zgadza się na wydłużenie terminu. - Inwestycja musi być realizowana zgodnie z terminem. Zresztą protesty i wnioski mogą dotyczyć tylko korytarzy o szerokości 300-400 m. Na tym etapie prac na Obwodnicą Metropolitalną nie wskazujemy jeszcze nieruchomości wytypowanych do wykupu - tłumaczy Robert Marszałek, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy konsultacje społeczne powinny mieć wpływ na przebieg Obwodnicy Metropolitalnej?

Czytelnicy portalu Trojmiasto.pl uznali, że najkorzystniejszym z proponowanych przebiegów Obwodnicy Metropolitalnej jest wariant 1b. Przewidywał on zakończenie drogi na węźle w Koleczkowie. Niestety, drogowcy ten projekt odrzucili. Dlaczego?

- Ten wariant mógłby nieodwracalnie pogorszyć warunki środowiskowe w północnej części gminy Żukowo. Droga przechodziłaby po wschodniej stronie jeziora Tuchomskiego, gdzie znajdują się cenne obszary środowiskowe oraz tereny rekreacyjne. Prowadzenie tamtędy drogi wzbudziłoby poważne kontrowersje. Droga oddzieliłaby te cenne środowiskowo tereny od jeziora - tłumaczy Dariusz Jarysz z Lafarentz Polska

Drogowcy czekają teraz na sprzeciwy i protesty dotyczące czterech wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. - Jeżeli będą one merytoryczne, a rozwiązania technicznie mozliwe do wprowadzenia, z całą pewnością uwzględnimy je w Studium Korytarzowym - zapewnia Jarysz.

Na podstawie studium departament środowiska w GDDKiA w Warszawie zarekomenduje co najmniej dwa warianty do kolejnego etapu prac. Wtedy przygotowane zostanie tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Dopiero to opracowanie określi wstępnie, które nieruchomości znajdą się w świetle planowanej drogi i będą przeznaczone do ewentualnego wykupu.

Także STEŚ będzie poddany konsultacjom społecznym. Odbędą się prawdopodobnie w czerwcu przyszłego roku.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Zobacz dokładnie (na mapach lotniczych z czerwca 2010 r.), w świetle jakich miejscowości drogowcy chcą wybudować Obwodnicę Metropolitalną.

Okolice Chwaszczyna. Okolice Chwaszczyna.
Okolice Tuchomia Okolice Tuchomia
Okolice Barniewic. Okolice Barniewic.
Okolice Miszewa i Pępowa Okolice Miszewa i Pępowa
Okolice Żukowa - Północ Okolice Żukowa - Północ
Okolice Żukowa - Południe Okolice Żukowa - Południe
Okolice Niestępowa Okolice Niestępowa
Okolice Lublewa Okolice Lublewa
Połączenie z POG Połączenie z POG

Opinie (280) ponad 20 zablokowanych

  • Ile lasów wytną ... Masakra

    • 4 1

  • 90% WAS nie wie po co ma powstać obwodnica metropolitalna... (7)

    ... otóż oświece Was ... ma polączyć się z TRASĄ KASZUBSKĄ czyli ekspresówką do Slupska... Proste? Caly tranzyt z A1 i E7 na metropolitalną i do Supska po S6. Ale lepiej trollować na forum i mówić że glupota ze metropolitalna wraca do Gdyni i ze powinna isc dalej itp. Artykul może nie wyjaśnia celu budowy metropolitalnej, ale wystarczy troche pomyśleć. Wiem już późno ale nie piszcie wtedy takich rzeczy... bo żal.

    • 11 3

    • Święta racja !!! (2)

      Święta racja !!!

      • 0 2

      • (1)

        maly mózg raczej

        • 0 0

        • ale twój

          • 0 0

    • Hmm (1)

      moze i masz racje, ale niech wybiora odpowiedni wariant a nie mi pole na pol rozdzielaja...

      • 1 4

      • heh

        specustawa, kaszubku, nic nie zrobicie

        • 3 2

    • tak to czesc Via Baltica (1)

      polaczenia niemiaszkow z ruskimi, nie dla polaczkow zbudowana za unijne pieniadze i nie polaczki po niej beda smigac i odkorkowywac swoje miasta tylko niemiaszki i ruscy :)
      hitler tez mial plany taka autostradke wykombinowac, ale spotkal sie z nader wielkim sprzeciwem, teraz nasz obecny premier daje sie dymac bez mydla i jeszcze ludziom wmawia cuda, sprzedaje polske ruskom i niemcom ktorzy z nas drwia a on sie cieszy ze takie interesy robi...

      • 1 0

      • gdańszczanin

        Oj ktoś znowu doszukuje się wszędzie spisków i do tego nie zna historii. Autostrada za czasów Hitlera miała iśc na wysokości Chojnic do Królewca i faktycznie Polsce nie byal potrzebna, bo prawie nie było u nas ruchu samochodowego. W Niemczech zresztą te autostrady też były budowane grunto na wyrost. Co do tego, że to dla Niemców, Bardzo ważki argument. RTwój sposób myślenia oznacza, że tylko Niemcy potrzebują dojazdu do Polski , ewentualnei na Lite , Łotwę i Estonię zaś Polacy do Niemiec już drogi nie potrzebują. Otóz trasa S 6 połączy Trójmiasto z Niemcami i CAŁYM ZACHODEM EUROPY. Podłaczy nas do sieci szybkich dróg w każdym kierunku nie tylko na Berlin, ale i na Amsterdam, Brukselę , Paryż i Barcelonę. Połączenie północ południe już się buduje w postaci ausottrady A 1 prace trwają od Grudziądza do Strykowa. Trasa S 6 i tak powstanie prawdopodobnie do 2015-16 roku. Istota budowy obwodnicy metropolitalnej jest połączenie S 6 z drogą S 7 i dalej na wschód połączenia drogą nr 16 przez Mazury na Suwałki. Chodzi o stworzenie północnej osi wschód-zachód której obecnie brakuje. Nie ma ani dobrej drogi do Szczecina, Koszalina, Kołobrzegu , ani na Mazury do Olsztyna czy Suwałk. Oczywiście skorzystają z tego inne państwa , ale skorzystamy przede wszystkim my. Przy pojawieniu sie takiej osi wprowadzenei trasy S7 do starej obwodnicy trójmiasta i wyprowadzenei z niej trasy S 6 spowdoowało by mieszanie sie ruchu miejskiego czy podmiejskiego z ruchem tranzytowym, co zresztą teraz ma miejsce. Odwodnica obecna jest na skraju wytrzymałości. Właśnie obwodnica metropolitalna ma przejąc funkcje tranzytowe a starej pozostawić funkcje ruchu podmiejskiego. Dobudowanie trzeciego lub czwartego pasa do starej obwodnicy będzie tak samo drogie jak wybudowanie nowej drogi. Zresztą i tak tej obwodnicy nie wybudują prze 2018 rokiem. Zgadzam się z jednym. Pomysł budowy obwodnicy metropolitalnej jest tak skonkretyzowanym nowym pomysłem. Wcześniej nie było w ogóle koncepcji jej budowy. Dlatego dla mieszkańców pomyśl może sie wydać zaskoczeniem.

        • 0 2

  • Ludzie ludziom zgotowali ten los!!

    Jak to wszystko ma się do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego? Kiedy były one opracowywane nikt nie brał pod uwagę takiego knota? UFO nam to zesłało? Gminy w dobrej wierze wydawały pozwolenia na budowę, chroniły w planach lasy, rezerwaty, atu.......warszawka serwuje nam mega cudo, które gołym okiem widać jako niepotrzebny nikomu gniot, przy którym kolesie maja zarobić w ustawionych przetargach, we wcześniejszych wykupach ziemi itd. Dla kilku cwaniaczków w białych kołnierzykach ogromne rzesze mieszkańców, ogromne połacie lasów, gruntów mają ulec likwidacji?
    Nowe drogi są potrzebne, ale te, które prowadzą do celu, a ta praktycznie prowadzi do nikąd!!!!

    • 12 5

  • metropolitalna? tak dokładnie to Via Baltica (1)

    będzie ona łączyć Państwa ościenne wschodnie z niemcami. To już jest polityka. Obwodnica musi powstać tylko tam gdzie wskazuje logika i interesy ogółu. Ludzie z Gdańska myślą innymi kategoriami, jakby bardziej konsumpcyjnie, nie interesuje ich region. Cóż. Czy ktoś wie np że Lublewo Gdańskie ma przeszło 800 lat? A projektanci lekką ręką skreślili tę miejscowość z mapy pomorza. Problem z obwodnicą jest także innego rodzaju. Wyobraź sobie że chcesz się wybudować za miastem gdzieś... nie ważne gdzie. Jeśli będzie obwodnica OMT będzie naprawdę problem z dojazdem, bo przetniesz ją tylko na rondach. To jest oficjalne stanowisko GDDKiA. Chcesz jechać na ryby, pod namiot. Teraz uciekniesz na jakąś boczną, ale jak powstanie obwodnica to zapomnij. Trzeba wymyślić inny przebieg OMT.

    • 11 3

    • rozróżniasz chociaż rondo od skrzyżowania z wyspą centralną, skoro się kat produkujesz ??

      • 1 1

  • Banino i Chwaszczyno

    Uzgodniono możliwość zorganizowania spotkania konsultacyjnego w sprawie wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej w OSP w Chwaszczynie 25.11.2010r. o godz.18.30 i
    w OSP w Baninie 24.11.2010r.godz.18.30 Szczegóły na www.chwaszczyno.com oraz banino.pl

    • 6 1

  • buraki zawsze coś wymyślą

    fruwać szybciej będziemy , niż dojdą do porozumienia

    • 2 4

  • i JAK WE WSZYSTKICH TAKICH PRZYPADKACH KAZDY CHCE MIEC NOWE DROGI ALE NAJLEPIEJ 100KM OD JEGO DOMU.

    • 3 0

  • jaki to jest bezsens po co nam obwodnica obwodnicy?

    • 3 1

  • propozycja - nie negujmy - szukajmy właściwych wariantów. (2)

    Myślę, że wszyscy zgadzamy się, że nowa obwodnica już nie trójmiasta, ale metropolii trójmiejskiej jest niezbędna. Jeśli ma ona powstać, to podstawowym pytaniem jest jaki obszar stanowić będzie metropolię za około 10 lat, bo końca budowy należy spodziewać się w tym okresie. Następne pytanie brzmi - kto będzie miał z niej korzystać. Jeśli odpowiemy na te pytania odpowiedź będzie wyjątkowo prosta. Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to sądzę, że każdy rozsądny zdaje sobie sprawę o tym, że tereny wokół Żukowa i Chwaszczyna to metropolia już dziś. Poprowadzenie obwodnicy tak, że Żukowo będzie znajdować po za metropolią jest z gruntu błędem. Natomiast odpowiadając na pytanie drugie obwodnica, jak sama nazwa wskazuje ma stanowić drogę dla pojazdów omijających metropolię a więc nie dla jej mieszkańców. Korzyścią dla mieszkańców jest to, że ilość pojazdów przejeżdżających w pobliżu naszych domów zmalałaby do ruchu lokalnego. I taka powinna być intencja budowy obwodnicy jakiejkolwiek metropolii. Innym tematem jest dojazd mieszkańców dzielnic ościennych do centrum, do pracy, ale to temat rozbudowy dróg lokalnych.
    Byłem na jednym ze spotkań z twórcami projektów i niestety trzeba przyznać, że byli wyjątkowo źle przygotowani a propozycje przebiegu obwodnicy chyba faktycznie poprowadzone lekką ręką projektanta. Dlatego proszę, aby nasz głos, głos mieszkańców metropolii, nie był kakofonią nic nie mówiących tylko krzyczących dźwięków. Niech stanowią przemyślany głos, odpowiadający na pytanie - którędy ma ona przebiegać. Wskażmy projektantom nasze konstruktywne i merytoryczne propozycje, które pozwolą na wytyczenie obwodnicy w optymalnym miejscu.
    Osobiście proponuję wytyczenie obwodnicy w następujący sposób;
    początek - węzeł w Straszynie, dalej na południe i zachód od Żukowa (mogłaby wówczas stanowić część jej obwodnicy), następnie na zachód od Przodkowa i dalej w kierunku m. Szemud, gdzie połączy się z trasą kaszubską. Myślę, że tak poprowadzona droga stanowiłaby faktyczną obwodnicę metropolitalną.

    • 8 4

    • (1)

      Zajmij się tym czym się zajmujesz - mądrzejsi od Ciebie wymyślili przebieg, rozumiem, że w Twoim wariancie nikt nie będzie protestował bo nikt pewnie na tych terenach nie mieszka

      • 0 0

      • Jakbym słyszał jakiegoś idiotę z GDDKiA podczas konsultacji...

        • 0 0

  • TO NIE ZADNA OBWODNICA METROPOLITARNA TYLKO JESDENZ ODCINKOW TRASY VIA BALTICA LACZACA NIEMCY Z LITWA , LOTWA I ESTONIA A TAKZE (7)

    ROSJA - KROLEWIEC. POLSKA PANSTWO TRANZUTOWE ( OMT TO NIE AUTOSTRADA TYLKO DROGA SZYBKIEGO RUCHU DARMOWA DLA LUDZI Z LITWY, LOTWY, ESTONI I NIEMIEC ) UE NACISKA A RZAD SIE BARDZO SPIESZY Z TA DROROGA NAZYWAJAC JA OMT A WZASADZIE TO JRST KONTYNUACJA ROZPOCZETEJ JUZ NIEDAWNO DROGI VIA BALTIKA LACZACEJ NIEMCY Z LITWA LOTWA I ESTONIA.

    TA CALA VIA BALTICA JEST OBECNIE PODZIELONA NA ODCINKI KTORE JUZ SA ZBUDOWANE LUB SA W BUDOWIE NP:

    1. Z ELBLAGA NA KRÓLEWIEC - JEST CALKIEM NOWA DROGA DO GRANICY Z ROSJA
    2. OBWODNICA POLUDNIOWA GADŃSKA - OBECNIE W BUDOWIE
    3. OBWODNICA METROPOLITARNA - OBECNIE JEST PRZEDMIOTEM DYSKUSJI
    4. TRASA LRBORSKA/KASZUBSKA - OBECNIE TEZ JEST PRZEDMIOTEM DYSKUSJI.
    5. OBWODNICA SŁUPSKA - NOWOZBUDOWANA DROGA JUZ ODDANA DLA RUCHU
    6. I TAK JEST WIELE ODCINKOW DO KOŁBASKOWA DO GRANICY Z NIEMCAMI.

    RZAD BUDUJE W POPRZEK DROGI DLA TRANZYTU PRZEZ POLSKĘ BO UE KAZE - POLSKA PONSTWO TRANZYTOWE DLA WSCHODNIEGO I ZACHODNIEGO BUSINESSU/INTERESÓW

    PATRZCIE WSZYSTKIE NOWE AUTOSTRADY IDA Z ZACHODU NA WSCHOD JAK NP: A2, A4 I TERAZ TA NA POLNOCY S6 - CZY COS TAKIEGO

    JAKBY RZADOWI ZALEZALO NA BUDOWANIU I ROZWOJU POLSKIEJ GOSPODARKI TO BY BUDOWAL DROGI Z POLUDNIA NA POLNOC BO TAK WYGLADA MAPA GOSPODARCZA POLSKI -

    • 8 5

    • Po co ten CapsLock? Rozumiem, że ze wschodu na zachód nie trzeba budować...no ale każdy w Polsce zna się na budownictwie (tu drogownictwie), medycynie i starych szrotach ze stajni VW.

      • 2 3

    • Clownie, a budowane na wielu odcinkach A1 Gdańsk-Czechy i S7 Gdańsk Rabka

      to niby nie leżą na osi północ południe ? O S3 Świnoujście-Czechy też zapenie nie słyszałeś ? Jesteś żałosny z tymi wypocinami.

      • 3 2

    • Pomorzak ma rację

      Już parę lat temu na moich studiach o tym mówili (że via Baltica to nie Polski interes, tylko Płn-Płd).Przyszedł Tusek i z tak zrobił!

      • 4 2

    • przepraszam ale "za glupi jestescie" zeby to zrozumiec jak to zrozumiecie to juz bedzie zapozno tak jak zlikwidowaliscie w

      polsce przemysl i produkcje Po 1. Na Polski Przemysł Stoczniowy tj. Stocznie Gdańska , Gdyni , Ustki , Szczecina i Świnoujscia pracowała cała Polska poniewaz na terenie całej Polski były rozlokowane Fabryki Polskiego Przemysłu Okretowego , ktore już niedługo upadną tak jak już upadł Polski przemysł Stoczniowy czyli Nasze Stocznie jak wyżej juz wymienione - ogólnie. /// W Chinach sa budowane Nowe Stocznie i Nowe Fabryki Przemysłu Okretowego tak jak juz jest w Korei i wcześniej w Japoni. /// Wy i Wasze dzieci będą bez pracy. ///

      Po 2. Dwie Drogi Północ - Południe , jedna ze Świnoujścia i Szczecina na Poludnie Polski do granicy z Czechami oraz druga z Gdyni i Gdańska ( z Pucka nie bo jeszcze nie powstał i chyba nigdy nie powstanie OPAT) na Poludnie Polski do granicy ze Słowacja oraz przez A4 na Ukraine powstają w wielkim bólu i męczarniach bo UE ich tak wazasadzie nie potrzebuje tak jak nie potzebuje Polskiego Przemysłu i Polskiej Produkcji. /// Wy i Wasze dzieci bedziecie bez pracy . ///

      Po 3. Na Morzu Bałtyckim powstaja inwestycje np. Litwa w Kłajpedzie Buduje wielki Morski Port Handlowy a Rosja na Zatoce Fińskiej koło Estoni też Buduje wielki Morski Port Handlowy. /// Wy i Wasze dzieci bedziecie bez pracy. ///

      Po 4. Na Morzu Czarnym Rumunia w Konstancy buduje wielki Morski Port Handlowy. /// Wy i Wasze dzieci bedziecie bez pracy. ///

      Po 5. W granicach Gdyni - Rumi - Kazimierza - Rewy - Zatoki Gdańskiej miala powstać BAZA NATO a juz powstaje w Rumuni niedaleko Morskiego Prtu Handlowego w Konstancy . Prezydent Gdyni teraz ma problem z byłym Lotniskiem Marynarki Wojennej RP na Badich Dołach . /// Wy i Wasze dzieci będziecie bez pracy. ///

      Ci co Schladzali Polską Gospodarkę i Likwidowali Polski Przemysł Stoczniowy, Polska Marynarkę Handlowa, Polską Flotę Rybacką, Marynarkę Wojenną RP, Porty Handlowe, Porty Rybackie, Porty Wojenne orza Przemysł i Górnictwo na Ślasku / Poludniu Polski a także Polskiego Rolnictwa i Przetworstwa oraz PGR i Spółdzielni Produkcyjnych ( w Niemczech Wzschodnich PGRy i Spółdzielnie Produkcyjne sa do dzisiaj - można to sprawdzić ) też tak myślli jak Wy i teraz sa juz tego efekty w postaci : olbrzymiego bezrobocia, pijaństwa, bandytyzmu, huligaństwa, biedy, podpalaczy, złodziejstwa, gwałtów, morderstw a Policji i Straży Miejskiej dzisiaj jest o wiele wiecej niż za PRL Milicji, ZOMO i SŁuzby Miejskiej.

      Również wasze Porty Gdyni i Gdańska będziecie mogli przeznaczyć nz Mariny bo już inni przejmuja Shipping - ten światowy intratny buisness. Także Świnoujscie Szczecin i Kołobrzeg oraz Elbląg podzielą ten los.

      Idac za waszym myśleniem to za parę lat Polska bedzie jedną wielka Marina Biedy, Smrodu , Huligaństwa i Bezrobocia

      • 1 3

    • dawno takich bredni nie czytałem:) dobrze, że jesteś:))) (1)

      • 2 2

      • Dlatego macie taka biede bo nic nie potraficie zrobic i teraz kolejne miljony uciekna z Polski za chlebem do Niemiec .

        Uczcie sie od Niemcow, Niemcy sa bogaci a Polacy sa biedni Niemcy do was za chlebem nie jezdza tak jak wy jezdzicie za chlebem do Niemcow. Setki tysiecy juz najechalo sie tuz Polski za chlebem a teraz to juz przyjadom miliony jak zaczna sciagac swoje biedne rodziny.

        • 0 0

    • drogowiec

      według ciebie to połączenie Gdańska z zachhodem europy nie są potrzebne. Może jeszcze odgrodzimy się nieprzebytymi borami. Nota bene obwodnica południowa jest częścią trasy S 7 , która za Elbłagiem skręca na południe i dalej ma przebieg południkowy do Warszawy przez Radom, Kielce do Krakowa i dalej na Słowację, czyli dobry dla Polski. Budowana jest obecnie autostrada A 1 znowu przebieg południkowy, zaś pólnocna oś wschód - zachód jeżeli powstanie, to jeszcze z osiem do dziesięciu lat. Nie mów więc głupot, bo twoja wypowieź na kilometr pachnie PiSem i pania Fotygą, która twierdziła, że Gdańsk nie musi mieć połączenei z Niemcami i potem z reszta europy.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane