- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (518 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (249 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (153 opinie)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (20 opinii)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
Konsultacje w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej: mieszkańcy chcą więcej czasu
Zakończyły się spotkania konsultacyjne w sprawie tzw. studium korytarzowego Obwodnicy Metropolitalnej. Za pół roku dowiemy się, które nieruchomości zostaną zajęte na drogę. Drogowcy odrzucili wariant uznany przez naszych czytelników za najlepszy.
W tym tygodniu zakończył się cykl spotkań z mieszkańcami miejscowości, przez które wytyczono przebieg (cztery warianty) Obwodnicy Metropolitalnej. Z mieszkańcami spotykali się drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestora - oraz projektanci z poznańskiej firmy Lafarentz.
Będą oni mieli twardy orzech do zgryzienia, bo mieszkańcy - jak zwykle - drogi nie chcą. Część nie chce jej w ogóle - obawia się wywłaszczeń i zniszczenia środowiska w dolinie Raduni. Inni domagają się przesunięcia trasy maksymalnie na zachód. Wszystkich łączy jedno: żądają przesunięcia terminu składania postulatów do zaproponowanych wariantów.
- Budowa drogi jest już przesądzona, ale termin składania protestów wyznaczony na 30 listopada jest kuriozalny. Chcemy się porozumieć z sąsiadami i wspólnie przygotować protest. Trzeba wydłużyć ten czas przynajmniej do 15 grudnia - postulowała pani Joanna z Sulmina, podczas konsultacji w Żukowie.
GDDKiA nie zgadza się na wydłużenie terminu. - Inwestycja musi być realizowana zgodnie z terminem. Zresztą protesty i wnioski mogą dotyczyć tylko korytarzy o szerokości 300-400 m. Na tym etapie prac na Obwodnicą Metropolitalną nie wskazujemy jeszcze nieruchomości wytypowanych do wykupu - tłumaczy Robert Marszałek, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
- Ten wariant mógłby nieodwracalnie pogorszyć warunki środowiskowe w północnej części gminy Żukowo. Droga przechodziłaby po wschodniej stronie jeziora Tuchomskiego, gdzie znajdują się cenne obszary środowiskowe oraz tereny rekreacyjne. Prowadzenie tamtędy drogi wzbudziłoby poważne kontrowersje. Droga oddzieliłaby te cenne środowiskowo tereny od jeziora - tłumaczy Dariusz Jarysz z Lafarentz Polska
Drogowcy czekają teraz na sprzeciwy i protesty dotyczące czterech wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. - Jeżeli będą one merytoryczne, a rozwiązania technicznie mozliwe do wprowadzenia, z całą pewnością uwzględnimy je w Studium Korytarzowym - zapewnia Jarysz.
Na podstawie studium departament środowiska w GDDKiA w Warszawie zarekomenduje co najmniej dwa warianty do kolejnego etapu prac. Wtedy przygotowane zostanie tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Dopiero to opracowanie określi wstępnie, które nieruchomości znajdą się w świetle planowanej drogi i będą przeznaczone do ewentualnego wykupu.
Także STEŚ będzie poddany konsultacjom społecznym. Odbędą się prawdopodobnie w czerwcu przyszłego roku.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.
Zobacz dokładnie (na mapach lotniczych z czerwca 2010 r.), w świetle jakich miejscowości drogowcy chcą wybudować Obwodnicę Metropolitalną.
Opinie (280) ponad 20 zablokowanych
-
2010-11-23 01:07
A badania przyrodnicze okolic Lnisk, Sulmina i Niestępowa to gdzie?
Bo jeśli chodzi o roślinność, to są tam rzeczy bezcenne.
- 2 1
-
2010-11-23 10:07
warianty
Jeden z wariantow dotyczy mojej nieruchomosci, trudno ale po przestudiowaniu wariantow ciezko mi nie powiedziec iz firma projektujaca (projektant) jest niespelna rozumu.
Otoz na spotkaniu Pan mowil, ze nie beda dzielic miejscowosci - pytanie, a co z Lublewem, Niestepowem Otominem, Ginczem, Miszewem itd? Wszystkie te warianty dziela miejscowosci.
Co z obwodnica Zukowa? Wariant IIA w ogole nie uwzglednia obwodnicy Zukowa, inne warianty na poludniu koncza sie w Glinczu, a co z droga na Kartuzy? Pan z GDDKiA powiedzial, ze droga na Kartuzy nie jest krajowa i ich nie obchodzi. Nawet nie bedzie mozliwosci podlaczenia sie do planowanej drogi.
Dodatkowo wariant Ia(czerwony) i IIA (ciemnozielony) przechodza rowno przez szkole w Zukowie - ciekawe kto pozwoli na jej wyburzenie - oraz przez osiedl domow.
Generalnie patrzac na warianty,GDDKiA chce "zniesc" z powierzchni kilka miejscowosci.
Probujac znalezc jakies rozwiazanie wydaje mi sie iz powinno sie polaczyc warianty ze soba.
Na odcinku do Sulmina powinien byc to wariant IA lub IIA, dalej do Chwaszczyna IIB (bo wariantu do Szemudu juz nie ma :()
Dodatkowo wariant IIB z Lnisk do Glincza powinien byc pociagniety dalej do drogi 211 dla Karuz (Pomiedzy Zukowem a Jarem Raduni)
Pamietajmy - TA DROGA MA BYC PLATNA!!!!!!!
I tak uwazam ze najlepszym rozwiazaniem byloby zaprojektowanie obwodnicy okalajacej Zukowo od poludnia i zachodu do Szemudu - mialoby to najwiekszy sens.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.