• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konsultacje w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej: mieszkańcy chcą więcej czasu

Maciej Naskręt
19 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalne przyciągnęły tłumy m.in. do szkoły w Żukowie. Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalne przyciągnęły tłumy m.in. do szkoły w Żukowie.

Zakończyły się spotkania konsultacyjne w sprawie tzw. studium korytarzowego Obwodnicy Metropolitalnej. Za pół roku dowiemy się, które nieruchomości zostaną zajęte na drogę. Drogowcy odrzucili wariant uznany przez naszych czytelników za najlepszy.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafarenz wybrali cztery. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafarenz wybrali cztery.
W tym tygodniu zakończył się cykl spotkań z mieszkańcami miejscowości, przez które wytyczono przebieg (cztery warianty) Obwodnicy Metropolitalnej. Z mieszkańcami spotykali się drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestora - oraz projektanci z poznańskiej firmy Lafarentz.

Będą oni mieli twardy orzech do zgryzienia, bo mieszkańcy - jak zwykle - drogi nie chcą. Część nie chce jej w ogóle - obawia się wywłaszczeń i zniszczenia środowiska w dolinie Raduni. Inni domagają się przesunięcia trasy maksymalnie na zachód. Wszystkich łączy jedno: żądają przesunięcia terminu składania postulatów do zaproponowanych wariantów.

- Budowa drogi jest już przesądzona, ale termin składania protestów wyznaczony na 30 listopada jest kuriozalny. Chcemy się porozumieć z sąsiadami i wspólnie przygotować protest. Trzeba wydłużyć ten czas przynajmniej do 15 grudnia - postulowała pani Joanna z Sulmina, podczas konsultacji w Żukowie.

GDDKiA nie zgadza się na wydłużenie terminu. - Inwestycja musi być realizowana zgodnie z terminem. Zresztą protesty i wnioski mogą dotyczyć tylko korytarzy o szerokości 300-400 m. Na tym etapie prac na Obwodnicą Metropolitalną nie wskazujemy jeszcze nieruchomości wytypowanych do wykupu - tłumaczy Robert Marszałek, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy konsultacje społeczne powinny mieć wpływ na przebieg Obwodnicy Metropolitalnej?

Czytelnicy portalu Trojmiasto.pl uznali, że najkorzystniejszym z proponowanych przebiegów Obwodnicy Metropolitalnej jest wariant 1b. Przewidywał on zakończenie drogi na węźle w Koleczkowie. Niestety, drogowcy ten projekt odrzucili. Dlaczego?

- Ten wariant mógłby nieodwracalnie pogorszyć warunki środowiskowe w północnej części gminy Żukowo. Droga przechodziłaby po wschodniej stronie jeziora Tuchomskiego, gdzie znajdują się cenne obszary środowiskowe oraz tereny rekreacyjne. Prowadzenie tamtędy drogi wzbudziłoby poważne kontrowersje. Droga oddzieliłaby te cenne środowiskowo tereny od jeziora - tłumaczy Dariusz Jarysz z Lafarentz Polska

Drogowcy czekają teraz na sprzeciwy i protesty dotyczące czterech wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. - Jeżeli będą one merytoryczne, a rozwiązania technicznie mozliwe do wprowadzenia, z całą pewnością uwzględnimy je w Studium Korytarzowym - zapewnia Jarysz.

Na podstawie studium departament środowiska w GDDKiA w Warszawie zarekomenduje co najmniej dwa warianty do kolejnego etapu prac. Wtedy przygotowane zostanie tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Dopiero to opracowanie określi wstępnie, które nieruchomości znajdą się w świetle planowanej drogi i będą przeznaczone do ewentualnego wykupu.

Także STEŚ będzie poddany konsultacjom społecznym. Odbędą się prawdopodobnie w czerwcu przyszłego roku.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Zobacz dokładnie (na mapach lotniczych z czerwca 2010 r.), w świetle jakich miejscowości drogowcy chcą wybudować Obwodnicę Metropolitalną.

Okolice Chwaszczyna. Okolice Chwaszczyna.
Okolice Tuchomia Okolice Tuchomia
Okolice Barniewic. Okolice Barniewic.
Okolice Miszewa i Pępowa Okolice Miszewa i Pępowa
Okolice Żukowa - Północ Okolice Żukowa - Północ
Okolice Żukowa - Południe Okolice Żukowa - Południe
Okolice Niestępowa Okolice Niestępowa
Okolice Lublewa Okolice Lublewa
Połączenie z POG Połączenie z POG

Opinie (280) ponad 20 zablokowanych

  • A mój wykładowca..

    A mój wykładowca rysunku technicznego mawiał " Panie coś pan dupę muchy umaczał w tuszu i puścił na papier" Tak widzę te projekty pokręcone , pytanie tylko po co ma powstać taka obwodnica która z powodu tak pokręconego przebiegu jest dłuższa od innych dróg.
    Zawsze myślałem że takie inwestycje mają skracać drogę.
    Wystarczy jej kształt porównać ze "starą obwodową"

    • 3 1

  • A GDZIE DOJAZDY i KOLEJ??

    Najpierw trzeba zrobić szeroki i dobre drogi wjazdowe do Trójmiasta!!!
    Czy wiecie, że tylko 5-10% ruchu na obwodowej to tranzyt???
    90-95% ruchu na obwodnicy to mieszkańcy przedmieści pragnący wjechać do trójmiasta (praca szkoły). Szukając szybkiej drogi generują ruch. Zatem najlepiej poszerzyć obwodową po jednym pasie i dobudować kolejne zjazdy do Trójmiasta oraz postawić na kolej metropolitalną która odciąży drogi. Tak się to robi na świecie i naprawdę nie trzeba wymyślać Ameryki tylko czerpać z doświadczeń innych. Może już dość narobiliśmy sobie bałaganu.
    Co daje obwodnica obwodnicy????
    Jak mieszkańcy Banina, Miszewa, Żukowa itp i tak będą szukali wjazdu do miasta.

    A ci co myślą że pomkną z szybkością słońca proponuję poczytać kodeks drogowy :-0.

    • 5 0

  • zapomnialem sie podpisac

    Sorry, zapomnialem sie podpisać - Olaf.
    A przy okazji dodam jeszcze, że ludzie odpowiedzialni za drogi w Gdańsku nic sobie nie robią z naszych opinii. To było widać po ich ZEROWEJ reakcji na świetną propozycję jednego z Internautów dotyczącą zwiększenie przepustowości ruchu na rondzie średnicowym. Wystarczyłoby wyłączyć prawy pas na drodze z lotniska i dać cały czas zielone światło dla wjeżdżających od srony ronda. Brak zatrzymań znacznie przyspieszyłby ruch. Ale po co zastanawiać się nad ciekawymi propozycjami najważniejsze, że oni tu nie muszą jeździć, zwłaszcza p.Adamowicz.

    • 5 0

  • Liczą się tylko pieniądze!

    Końcówka obwodnicy metropolitarnej poprowadzona została w planach zupełnie bez sensu. Przecina lasy, rezerwat, ostoję zwierząt, osiedla, które się prężnie rozwijają. W Lublewie, Sarniej Dolinie i Amberze w Jankowie mieszkają ludzie, którzy uciekli z Gdańska, aby żyć w spokoju, z dala od miejskiego zgiełku, cieszyć się czystym powietrzem, sarnami, zającami, żurawiami, które podchodzą pod okna domów. A tu nagle wszystko ma być zniszczone, przecięte 6-pasmową jezdnią. Gmina Kolbudy przez to bardzo przez to straci. Jeśli faktycznie przejdzie któryś z absurdalnych wiariantów to nikt już nie będzie chciał się przenosić w to urokliwe miejsce. Inwestor jak zwykle chce wydać jak najmniej, kosztem ludzi, ich domostw i całego środowiska. A przecież wystarczy tylko poprowadzić drogę na obrzeżach gminy, na terenie prawie niezabudowanym i uda się ochronić to co w gminie Kolbudy jest najbardziej cenne!

    • 5 0

  • OMT- DLACZEGO TAKA KRETA DROGA ? KRETA JAK KRETACTWO, MATACTWO ! (1)

    RZUCAJACE SIE DZIWNE SKOJAŻENIA:

    1) OBWODNICA TROJMIASTA JEST DROGA W MIARE LAGODNA JAK SPOJZYMY NA JEJ WIDOK TO ODRAZU KOJAZYMY ZE TO JEST DROGA SZYBKIEGO RUCHU BO TAK TEZ SA BUDOWANE TAKIE DROGI NA SWIECIE TZN WMIARE NIWELOWANE SA GORY, WZNIESIENIA I ZAKRETY ZAROWNO W LEWA JAK I W PRAWA STRONE TAK BY MOZNA BYLO JECHAC 200 KM/H A TU PATRZAC NA WASZE SZKICE PRZYSZLEJ OMT TO WIDAC DROGE PELNA ZAKRETOW W LEWA JAK I W PRAWA STRONE A I ZAPEWNE BEDA GORY I WZNIESIENIA ZE NIE WIDAC POJAZDÓW Z PRZDDU PRZED NAMI A TAKZE PRZECIWKA CO UTRUDNIA WYPRZEDZANIE PRZY DUZEJ SZYBKOSCI ORAZ STWAZA ZAGROZENIE WYPADKU.
    TU NASUWA SIE PYTANIE CZY ONA TAKA KRETA BO MA SLYZYC JAKO DROGA DOJAZDOWA GRUPIE LUDZI, KTORZY WYBUDOWALI SOJE REZYDENCJE NA OBRZEZACH GDANSKA BO JUZ NIE CALEJ AGLOMERACJI TROJMIASTA PONIEWAŻ JEJ KRĘTOŚĆ TYLKO POWIEKSZY KOSZTA CAŁEJ BUDOWY ( STARA OBWODNICA TROJMIASTA OT JEST POPROWADZONA W MIARE LOGICZNIE A PRZY TEJ NOWEJ ODWODNICY METROPOLITARNEJ OMT NIE WIDZE LOGIKI ), PO DRUGIE TO TA DROGA KONCY SIE NA WYSOKOSCI CHWASZCZYNA A NIE WEJCHEROWA ORAZ TO ZE OPAT OD 65 LAT JEST BUDOWANY TYLKO SLOWNIE/WERBALNIE A NIE W REALU.

    2) TRASA W-Z JUZ DAWNO MOGLA BYC ZBUDOWANA ZA DUZO MNIEJSZA KASE GDYBY DROGA POSZŁA PROSTO W KIERUNKU SZADUŁEK ALE KTOS WSPOMÓGŁ "AUCHEN " WIEC DLUGOSC DROGI WYDLUZONO TAK BY PRZESZLA KOLO " AUCHEN " JEDNOCZSNIE KOSZTA ZOSTAŁY POWIEKSZONE - ZA TE DODATKOWE PIENIADZE MOZNA BY BYLO ZROBIC BADZ NAPRAWIC INNE DROGI.

    3) OBWODNICA POLUDNIOWA GDAŃSKA/TROJMIASTA TERZ JEST BUDOWANA KRETYM ŁUKIEM A MOŻNA BYLO ZBUDOWAC PRAWIE PO LINI PROSTEJ KROTSZA DROGE ZA O WIELE MNIEJSZE PIENIADZE - ROWNIEŻ BYLA BY KASA NA INNE DROGI TZN NA REMONTY CZY PRZEBUDOWY JUZ ISTNIEJACYCH DROG.
    MOZE TA KRZYWIZNA LUKU OPG/T W KIERUNKU PÓŁNOCNO-ZACHODNIM MA ZA ZADANIE SKROCENIE TRASY SUCHARSKIEGO BUDOWANEJ Z INNYCH SRODKOW ( ALE TO MOJE DYWAGACJE ) ?

    4. TRASA KASZUBSKA/LĘBORSKA, PLANOWANA A NIEDLUGO W BUDOWIE DROGA Z LĘBORKA DO CHWASZCZYNA CZY DĘPTOWA - TU ZADAJE PYTANIE CZY TA DROGA JEST BUDOWANA DLA GRUPY LUDZI , KTORZY TERZ WYBUDOWALI SWOJE REZYDENCJE NA OBRZEZACH PÓŁNOCNO-ZACHODNIEJ CZESCI AGLOMERACJI TROJMIASTA BO NAPEWNO NIE MIESZKANCOM PUCKA, WEJHEROWA, REDY, RUMI CZY GDYNI

    • 0 1

    • cz ktoś tu liczy kase ?

      kreat droga jest niebezpieczna i wiecej kosztuje kasy.

      • 0 0

  • BUDUJCIE OPAT

    GDYNIA , RUMIA , REDA , WEJHEROWO I PUCK CZEKAJA NA OPAT , OPAT JUZ DUDUJECIE PONAD 60 LAT

    • 2 0

  • warianty (1)

    gratuluje panom inżynierom i ich wszystkim przydupasom logicznego i humanitarnego myślenia-bo wg nich lepiej jest chronić stare drzewa niż domy i ludzi! konkretnie chodzi mi o odcinek w Miszewie :/ lepiej nas wywalić, zburzyć nowo wybudowane domy i dać odszkodowanie tyle co kot napłakał aby na kawalerkę starczyło niż wytyczyć drogę w sposób przemyślany i rozsądny!!

    • 1 0

    • warianty

      im nie płaci się za myślenie tylko za pare kresek na mapie

      • 1 0

  • obwodnica czy droga do gdyni

    ciekaw jestem czy w Poznaniu prowadzi sie drogi obwododowe przez srodek osiedla domków jednorodzinnych

    • 0 1

  • Nadzieja dla przyszlosci (2)

    Mam nadzieje ze wubuduja ta droge, bo w polsce pełno jest malkontentow, jełopów,, kturzy niczego nie chcá zminiać. Życze wytwalosci investorowi. Bo robi to dla nas i naszych dzieci. A protestowac zawsze będa bo to polacy kargule i pawlaki prostaki bez wyobrazni. God bless

    • 1 4

    • po pierwsze, to naucz się pisać, jełopie

      po drugie - przyrodę trzeba chronić, a wycinanie lasów to powinno się skończyć. Chyba, że wolisz, żeby twoje dzieci oglądały przyrodę na pocztówkach i miały 60% ołowiu w organizmie

      • 0 0

    • KASZUP gratuluje polszczyzny

      1) proponuje abyś zapoznał się ze słownikiem j. polskiego
      2) owszem, drogi są potrzebne ale nie kosztem cudzych domów
      3) protestują Ci, którzy za oknem będą mieli szklaną ścianę a za nią 6-pasmówkę

      • 0 0

  • Lwia częć sopocian nie ma nic przeciwko złodziejom!!!!!!!!!!!!

    Fajosko, to teraz wiadomo gdzie można kraść ze społecznym przyzwoleniem!!!!!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane